عمل امینانه به نیات واقفان و خدمت‌رسانی به مردم مهم‌ترین هدف اوقاف است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده گفت: عمل امینانه به نیات واقفان و خدمت‌رسانی به مردم مهم‌ترین هدف اوقاف است. به گزارش اشراق آنلاین، حجت‌الاسلام حسن رضا محمدی در نشست خبری هفته وقف، ضمن تسلیت به مناسبت ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) و دو امام معصوم امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا […]

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده گفت: عمل امینانه به نیات واقفان و خدمت‌رسانی به مردم مهم‌ترین هدف اوقاف است.13921206000738_PhotoA

به گزارش اشراق آنلاین، حجت‌الاسلام حسن رضا محمدی در نشست خبری هفته وقف، ضمن تسلیت به مناسبت ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) و دو امام معصوم امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار کرد: برنامه‌های مناسبتی هفته وقف در خدابنده همزمان با رحلت پیامبر اکرم (ص) آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین برنامه اجرایی در این شهرستان برگزاری مراسم رحلت رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) در آستان مقدس امامزادگان شهرستان است، تصریح کرد: به همین مناسبت تجمع لبیک یا رسول‌الله نیز در شهرستان برگزار خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با توضیح اینکه به مناسبت شهادت امام رضا (ع) نیز مراسم عزاداری در جوار تعدادی از بقاع شاخص شهرستان برگزار خواهد شد، اضافه کرد: مراسم‌های عزاداری با حضور مداحان شهیر، سخنرانان، جمعی از مسئولان شهرستان و همچنین مردم مومن شهرستان برگزار می‌شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به عناوین روزهای هفته وقف تصریح کرد: اسامی این هفته به ترتیب

“وقف، عمل امینانه به نیات واقفین و رفع نیازهای بشری”، “وقف، سنت نبوی، سیره ائمه اطهار(ع) “، ” وقف، علم و فناوری و نقش حوزه و دانشگاه”،  ‎”وقف تجلی، مودت اهل‌بیت (ع) با تکریم امامزادگان”،  “وقف، جهاد اقتصادی، ارتقاء بهره‌وری موقوفات”، “وقف، بانوان واقف و توسعه مشارکت‌های اجتماعی”  و “وقف، نهاد ممتاز دینی و نشر فرهنگ قرآنی” است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس همین نامگذاری برنامه‌های مناسبتی در شهرستان خدابنده برگزار خواهد شد که از جمله این برنامه‌ها برگزاری نشست صنفی با اصناف مختلف در راستای ترویج سنت حسنه وقف و استفاده از ظرفیت اصناف است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده برگزاری نشست تخصصی با حضور بانوان به منظور ترویج سنت حسنه وقف در بین بانوان را از دیگر برنامه‌های مناسبتی هفته وقف اعلام کرد و گفت: همچنین در این هفته مسئولان اوقاف شهرستان با امام جمعه شهر دیدار می‌کنند.

این مسئول به برگزاری همایش تجلیل از خادمان بقاع متبرکه به مناسبت هفته وقف نیز اشاره کرد و افزود: در این هفته برای توجیه اقشار و گروه‌های مختلف همایش‌های مناسبتی به صورت تخصصی برگزار می‌شود.

محمدی با توضیح اینکه در حال حاضر قریب به 500 موقوفه در شهرستان خدابنده وجود دارد، اضافه کرد: از نظر ارزش ریالی خدابنده بیشترین موقوفات را در بین شهرستان‌های استان دارا است.

وی با اشاره به اینکه شهر قیدار نبی (ع) به صورت شش دانگ موقوفه است، افزود: این موضوع یکی از ویژگی‌های شاخص شهرستان خدابنده است و امری است که در کل کشور بی‌نظیر است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده در ادامه با اشاره به برنامه‌های اوقاف شهرستان خدابنده در راستای توسعه و ترویج فرهنگ وقف و بهره‌وری بیشتر از آن اضافه کرد: در این راستا اقدامات ارزشمندی در شهرستان انجام شده که از جمله آن طرح توسعه حرم قیدار نبی (ع) است.

این مسئول همچنین به ساخت تالار احسان در شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: این تالار به منظور کمک به ازدواج آسان جوانان در حال ساخت است.

محمدی با توضیح اینکه پیشرفت این تالار در حدود 80 درصد است، اظهار کرد: عمل به نیات واقفان از مهم‌ترین اهداف اوقاف است و تاکنون نیز در همین راستا اقدامات خدمات‌رسانی و توسعه و بهره‌وری در مبحث موقوفات انجام شده است.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از تعداد موقوفات شهرستان خدابنده که طی سال جاری وقف شده‌اند، اضافه کرد: خوشبختانه با اطلاع رسانی گسترده و مطلوب از همان روزهای آغازین مشارکت مردم مطلوب بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده ادامه داد: ساخت مسجد، حسینیه، عزاداری برای امام حسین (ع) و هزینه‌کرد در مجالس آن بزرگوار از جمله نیاتی واقفانی بوده که امسال وقف کرده‌اند.