عدم آگاهی از علت نماز خواندن،مهترین دلیل بی نمازی افراد است/ابراهیمی رئیس ستاد اقامه نماز خدابنده شد+تصاویر

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان در خدابنده گفت: عدم آگاهی از علت نماز خواندن،مهترین دلیل بی نمازی افراد است. به گزارش اشراق۲۴،امروز جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان خدابنده با حضور ناصری رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان و هیئت همراه و ائمه جمعه و دیگر مسئولان شهرستانی در دفتر حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار […]

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان در خدابنده گفت: عدم آگاهی از علت نماز خواندن،مهترین دلیل بی نمازی افراد است.

به گزارش اشراق۲۴،امروز جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان خدابنده با حضور ناصری رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان و هیئت همراه و ائمه جمعه و دیگر مسئولان شهرستانی در دفتر حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار برگزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار اظهار کرد: نماز محور سایر اعمال انسانها به شمار می آید و اعمال دیکر بر اساس نماز ارزیابی می شود و در وافع نماز نماد بندگی خدا است و دارای جایگاه ویژه ای در دین اسلام است.

وی افزود: حقیقتا” در مورد نماز و ترویج آن در جامعه کوتاهی شده است و همه مردم اعم از مسئولان و اقشار مختلف مردم در این زمینه وظیفه دارند که برای تبلیغ و ترویج آن کاری بکنند و اصل نماز،نماز جمعه است که باید هر هفته پر شور برگزار شود.

در ادامه ناصری رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان به ایراد سخن پرداخت و گفت: بر اساس تحقیقی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۸۳ در بین مردم در مورد اعتقادات و باورهای دینی شان انجام شده است ۹۸/۵درصد از مردم اعتقاد به خدا داشتند و ۶۳درصد نماز می خواندند.

وی افزود: ۸۰درصد مردم در پاسخ این سوال که آیا باورهای دینی در رفتار انسان ها تاثیرگذار است “نه” گفتند و وظیفه اصلی در حال حاضر این است که این وضعیت را ارتقا دهیم .

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با بیان اشاره به پاسخ های مردم به سوال علت نماز نخواندن ادامه داد: بیشترین فراوانی پاسخ ها عدم آگاهی از علت نماز خواندن بود و دوم این که فایده نماز را نمی دانستند و سومین دلیل را نماز نخواندن پدر و مادر و دوست و همکار و …عنوان کردند.

وی با بیان اینکه رفتار ناشایست مسئولان جامعه و تمیز و بهداشتی نبودن مکان های نماز از دیگر علل بی نمازی مردم بیان شد به روش های تبلیغی و تشویقی به نماز اشاره کرد و گفت: بیشتر بودن آیات بهشت نسبت به جهنم،استفاده از روش های ارفاق و اغماض،تذکر،تکرار و قهر و بی مهری در این زمینه راهگشاست.

ناصری با بیان اینکه بیش از هزار مسجد در سطح استان زنجان و ۲۸۹مسجد در شهرستان خدابنده و توابع آن با ۶۳ نفر روحانی وجود دارد اضافه کرد: در راستای انتقال مفاهیم نماز به کودکان و دانش آموزان پایه سوم مربیان و معلمان در مهد های کودک و مدارس به این کار اهتمام می ورزند.

وی افزود: ریشه افراد در خانواده ها،رشد آنها در مدارس و دانشگاهها و شکوفایی شان در جامعه است و لذا برای نماز خوان شدن مردم باید بیشتر به خانواده ها توجه شود و پدر و مادرها در این زمینه وظایف سنگینی بر عهده دارند.

در پایان این مراسم از زحمات دشتکی مسئول سابق ستاد اقامه نماز شهرستان خدابنده تجلیل و ابراهیمی به عنوان رئیس جدید این ستاد معرفی شد.