عاشورا حاصل کنار گذاشتن فرهنگ غدیر است/استفاده ابزاری امریکا از حقوق بشر

  امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: غدیر هم باید مثل عاشورا جهانی شود اگر بیش از بیست میلیون مردم در اربعین جمع می‌شوند، باید برای غدیر هم چنین شوری در سراسر جهان ایجاد شود و عاشورا حاصل کنار گذاشتن فرهنگ غدیر است که اگر به غدیر عمل می شد عاشورائی به […]

 

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: غدیر هم باید مثل عاشورا جهانی شود اگر بیش از بیست میلیون مردم در اربعین جمع می‌شوند، باید برای غدیر هم چنین شوری در سراسر جهان ایجاد شود و عاشورا حاصل کنار گذاشتن فرهنگ غدیر است که اگر به غدیر عمل می شد عاشورائی به وجود نمی آید.

به گزارش اشراق ۲۴حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: غدیر خم تنها یک واقعه تاریخی نیست بلکه غدیر تاریخ سعادت بشریت است و یک پیمانی است برای ادامه راه انبیاء واوصیاء و دشمنان غدیر فقط دشمن علی علیه السلام نیستند بلکه دشمن هدایت و سعادت بشریتند.

وی افزود: روز غدیر روز اکمال دین است چون در این روز جانشین و خلافت پیامبر اکرم تثبیت شد و نه فقط حضرت علی علیه السلام به عنوان امام بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله بلکه سلسله نوارنی امامت و ولایت به همه عالمیان معرفی شد و نعمت تمام شد به آن خاطر که حجت بر مردم تا روز قیامت تمام شد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: غدیر هم باید مثل عاشورا جهانی شود اگر بیش از بیست میلیون مردم در اربعین جمع می‌شوند، باید برای غدیر هم چنین شوری در سراسر جهان ایجاد شود و عاشورا حاصل کنار گذاشتن فرهنگ غدیر است که اگر به غدیر عمل می شد عاشورائی به وجود نمی آید.

وی به ماجرای ۱۱ سپتامبر؛ ۲۰ شهریور نیز اشاره کرد و گفت: این ماجرا دستاویزی برای نابودی هویت اسلامی منطقه با شعار «مبارزه با تروریسم»پژوهش‏های حقیقت‏ یاب مستقل روز‏به ‏روز بیشتر انگشت اتهام در ماجرای حمله به برج‏ها در ۱۱ سپتامبر را به ‏سوی آنان (سران نظام سلطه و اتاق فکرهای صهیونیستی) متوجه می‏ کنند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: قضیه ۲۰ شهریور، یعنی همان ۱۱ سپتامبر که سالهای  قبل اتفاق افتاد  بهانه ‏ای برای مطامع خودشان قرار دادند، هدف آمریکا درست کردن خاورمیانه‏ای بر محور منافع اسرائیل است خاور میانه ای که پایتختش اسرائیل باشد تنها مانع بر سر راه این هدف شوم اسلام است لذا با به راه اندختن ماجرای ۱۱ سپتامبر خواست اسلام حراسی و اسلام ستیزی را راه بیندازد و بهانه ای شد برای حمله به عراق و افغانستان و جرم و جنایات آمریکائیها در منطقه.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: این روز ها ما شاهد تکرار بازدید از مراکز نظامی ایران در ادبیات مسئولان آمریکایی هستیم و سناریوى آمریکا در مقابل ایران ۴ فاز داشته است،تعیلق هسته‏اى، محدودیت موشکى، عدم همراهى با مقاومت و در نهایت عدم دشمنى با رژیم صهیونیستى.

وی افزود:آمریکا تصور مى‏کند با برجام به اولى دست یافته و الان با اصرار بر بازدید از مراکز نظامی می خواهد به گمان خود به فاز دوم برسد و در صدد است که «مذاکرات مجدد برجامى» به ایران تحمیل نماید.

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: براى فهم «روح برجام» از نظر آمریکایى‏ ها  باید به تفسیر آقاى اوباما از این واژه در کنفرانس خبرى در فروردین سال ۱۳۹۵، پرداخت مراجعه کنیم با صراحت روح برجام را به «تغییر رفتار ایران» تفسیر کرد! روح برجام از نظر آمریکایى ‏ها، دست کشیدن ملت ایران و نظام اسلامى، از هویت اسلامى، انقلابى و ملى خویش است.

وی به کشتار مسلمانان میانمار نسل کشی واقعی اشاره کرد و گفت: از سازمانهاى بین‏ المللى و کشورهاى جهان می خواهیم تا نسبت به توقف اقدامات سبعانه رژیم آل خلیفه اقدام کنند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: این روزها علیه مسلمانان در یمن و میانمار اقدامات فجیعی صورت می گیرد موج جدید خشونت‏ها توسط ارتش و افراطیون بودایى شروع شده است.

وی افزود: پشت صحنه این همه خشونت، خونریزى و قتل‏عام تحریک رژیم صهیونیستى است و امروز فریاد مظلومانه مسلمانان در کشور میانمار و یمن به یا للمسلمین بلند است، دنیاى اسلام باید در برابر کشتار مظلومان بپا خیزند و تمام تلاش خود را به‏کار گیرند تا مظلومیت مردم این منطقه را به گوش جهانیان برسانند با تحت فشار قرار دادن مجامع  بین‏ المللى این جنایات هولناک را متوقف کنند،در غیر این صورت شریک در یکى از وحشیانه ‏ترین ‏جنایت‏هاى عصر جدید خواهند بود.

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: غرب در راس آن آمریکا از مسئله حقوق بشر استفاده ابزاری می کند و در مقابل فجیع ترین نقض حقوق بشر در یمن و میانمار نه تنها سکوت مرگ بار اختیار می کند   بلکه کمک می کند و به جای محکومیت آنها جمهوری اسلامی ایران را به نقض حقوق بشر متهم می سازد و آن را بهانه ای برای تحریم ایران قرار می دهد.

وی افزود: در ظاهر ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش تشکیل می دهد ولی در باطن به خدمت رسانی و تقویت داعش در منطقه می پردازد و زمانی که می بیند جان سر کرده های داعش در دیر الزور به خطر افتاده با عملیات هلی برن سرکرده های داعش را در معرکه خارج می کند و آنها را نجات می دهد .

امام جمعه قیدار ادامه داد: اما به حول قوه الهی صدای ناقوس مرگ تروریست‏هاى داعش که توسط کشورهاى عربى، به‏ ویژه عربستان، مصر، اردن و تونس پرورش‏یافته بودند و به‏ خوبى از سوى آمریکا و متحدانش حمایت و پشتیبانى شده است.

حجت الاسلام موسوی به رحلت آیت الله طالقانی نیز اشاره کرد و گفت: کارنامه زندگانی حضرت آیت‏ الله طالقانى سراسر مبارزه، زندان و تبعید است.

وی افزود: ایت اله طالقانی هیچ وقت در مقابل ظلم استبداد آرام نگرفت است و اولین زندانى سیاسى در زمان رضا شاه بود که به جرم دفاع از زن محجبه‏ اى که مأموران رضا شاه به وى توهین کرده، قصد برداشتن چادر وى را داشتند، دستگیر و زندانى شد.

امام جمعه قیدار ادامه داد:‏ ایت الله طالقانى در همه مراحل انقلاب یار وفادار حضرت امام بود.