طرح تنظیم ترکیب کشت محصولات کشاورزی براساس مقدار آب در شهرستان خدابنده

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: با توجه به کمبود آب و براساس مقدار آب قابل دسترس در شهرستان، طرح تنظیم ترکیب کشت محصولات کشاورزی اجرای می‌شود. به گزارش نسیم اشراق،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: با توجه به کمبود آب و براساس مقدار آب قابل دسترس در شهرستان، طرح تنظیم ترکیب کشت محصولات کشاورزی […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: با توجه به کمبود آب و براساس مقدار آب قابل دسترس در شهرستان، طرح تنظیم ترکیب کشت محصولات کشاورزی اجرای می‌شود.

به گزارش نسیم اشراق،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: با توجه به کمبود آب و براساس مقدار آب قابل دسترس در شهرستان، طرح تنظیم ترکیب کشت محصولات کشاورزی اجرای می‌شود.

اکبر طیبی با بیان اینکه لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه به سبب بروز مشکل کم آبی و افت سطح آب های زیر زمینی به وضوح خود را نشان می‌دهد، افزود:  در واقع لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در قالب طرح های مختلف به منظور کاهش ریسک در تولید مایحتاج غذایی و حفاظت از منابع آب یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه مدتی است که از اجرای طرح تنظیم ترکیب کشت محصولات کشاورزی براساس مقدار آب قابل دسترس در شهرستان خدابنده زمان می‌گذرد، اظهار کرد: تهیه ترکیب کشت مناسب و با هدف تضمین امنیت غذایی، افزایش بهره‌وری و دسترسی به تولید پایدار در بخش کشاورزی و همچنین حفاظت از منابع آب و خاک  از اهداف طرح تنظیم ترکیب کشت محصولات کشاورزی براساس مقدار آب قابل دسترس است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: طرح تنظیم ترکیب کشت طی سال های گذشته نیز در استان زنجان اجرا می‌شد اما براساس نسبت تخصیص اراضی به محصول بوده و به صورت نرم افزاری کنترل می شد.

طیبی ادامه داد: اما این طرح در شهرستان خدابنده، براساس مقدار آب قابل دسترس اجرایی می‌شود.

وی از تولید ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی در شهرستان خدابنده سخن به میان آورده و اظهار کرد: این شهرستان از قطب‌های تولیدی استان و در برخی محصولات نظیر گندم و سیب‌زمینی از شهرستان‌های پیشرو در کشور محسوب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده با بیان اینکه تلاش مسئولان این ارگان در جهت رفع نیازهای کشاورزان و ارتقاء کیفیت خدمات است، اضافه کرد:  کشاورزان و بهره برداران شهرستان خدابنده می‌توانند جهت اطلاع از چگونگی اجرای این طرح و دریافت اطلاعات بیشتر به مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان مراجعه کنند.