ضرورت تبدیل نظام جمهوری اسلامی به یک قدرت بین‌المللی

رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران باید با استفاده از ظرفیت‌های مختلف کشور به یک قدرت بین‌المللی تبدیل شود. به گزارش اشراق24، سهراب صلاحی شامگاه یکشنبه در همایش استکبارستیزی در زنجان با اشاره به جنگ سرد در جهان اظهار داشت: پرونده ایران و امریکا به عنوان یکی از حجیم‌ترین پرونده‌های سیاسی پس […]

13920624000494_PhotoAرئیس سازمان بسیج اساتید گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران باید با استفاده از ظرفیت‌های مختلف کشور به یک قدرت بین‌المللی تبدیل شود.

به گزارش اشراق24، سهراب صلاحی شامگاه یکشنبه در همایش استکبارستیزی در زنجان با اشاره به جنگ سرد در جهان اظهار داشت: پرونده ایران و امریکا به عنوان یکی از حجیم‌ترین پرونده‌های سیاسی پس از جنگ سرد در جهان محسوب می‌شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید به روابط ایران و امریکا در سنوات گذشته اشاره کرد و یادآور شد: کودتای 28 مرداد و ملی شدن صنعت نفت از نقاط عطف روابط ایران و امریکا است.

* غربی‌ها انقلاب ایران را به عنوان مردمی‌ترین انقلاب در جهان مطرح کردند

صلاحی به اهمیت انقلاب اسلامی ایران در جهان اشاره کرد و ابراز داشت: غربی‌ها انقلاب ایران را به عنوان مردمی‌ترین انقلاب در جهان مطرح کردند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون توطئه‌های بسیاری علیه کشورمان داشته است، افزود: تلاش برای تجزیه کشور، جنگ تحمیلی، تأمین سلاح‌های شیمیایی برای دشمنان، ساقط کردن هواپیماهای مسافربری، تحریم و… از جمله این توطئه‌ها محسوب می‌شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید تسلط بر دو منبع انرژی جهان را یکی از اهداف اصلی آمریکا اعلام کرد و اظهار داشت: آمریکا برای اینکه کشورهای رقیب را کنترل و بر منابع انرژی جهان مسلط شود باید بزرگ‌ترین قدرت منطقه یعنی ایران را مهار کند.

صلاحی به اهداف آمریکا در تجزیه کشورهای اسلامی از جمله ایران اشاره کرد و ابراز داشت: آمریکا قصد تجزیه کشورهای اسلامی و نفوذ به ایران از طریق لبنان و سوریه را داشت همچنین آمریکا از طرق مختلف به فکر تشکیل کمربندی برای نفوذ به ایران بود.

* هیچ انقلابی مانند انقلاب اسلامی در جهان بر شعارهای خود پایدار نمانده است

رئیس سازمان بسیج اساتید به پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران از پیروزی انقلاب تاکنون اشاره کرد و یادآور شد: هیچ انقلابی مانند انقلاب اسلامی بیش از 30 سال در جهان بر شعارهای خود پایدار نمانده است.

صلاحی با تاکید بر اینکه آمریکا از هر فرصتی برای ضربه زدن به ایران اسلامی استفاده می‌کند، گفت: آمریکا هیچ هدفی جز از میان برداشتن نظام جمهوری اسلامی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه امروز ایران اسلامی به یک قدرت فرامنطقه‌ای تبدیل شده است، ابراز داشت: در حال حاضر باید نظام جمهوری اسلامی ایران با کمک ظرفیت‌های کشور، مردم و ولایت فقیه به یک قدرت بین‌المللی تبدیل شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید با اشاره به اینکه امروز ایران قدرت هجدهم اقتصادی در جهان است، گفت: در حال حاضر نیمی از کارگاه‌های تولیدی در کشور غیرفعال بوده و نیم دیگر با کمتر از ظرفیت فعالیت می‌کنند که با راه‌اندازی آن‌ها جایگاه اقتصادی کشور ارتقا می‌یابد.

صلاحی به نقش مهم مقام معظم رهبری در تمدن‌سازی و تأکید بر اعتماد به نخبگان کشور اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر قاره آسیا شامل سه قدرت ایران، روسیه و چین است و کشورمان در قاره‌ای قرار دارد که همه قدرت‌های دنیا به این منطقه نیاز دارند.