صنایع خرد و متوسط ۲ بستر مناسب برای سرمایه گذاری در شهرستان خدابنده است

نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: برای حضور سرمایه‌گذاران در شهرستان خدابنده موانع را رفع می‌کنیم و بر اساس مطالعات، صنایع خرد و متوسط ۲ بستر بسیار مناسب برای سرمایه گذاری در این شهرستان است. به گزارش نسیم اشراق، سیدالبرز حسینی روز یکشنبه در جلسه مشترک با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان […]

نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: برای حضور سرمایه‌گذاران در شهرستان خدابنده موانع را رفع می‌کنیم و بر اساس مطالعات، صنایع خرد و متوسط ۲ بستر بسیار مناسب برای سرمایه گذاری در این شهرستان است.

به گزارش نسیم اشراق، سیدالبرز حسینی روز یکشنبه در جلسه مشترک با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه شهرستان خدابنده مملو از استعدادها و ظرفیت‌های بسیاری است که شناسایی نشده است، افزود: این شهرستان دارای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و آماده توسعه اقتصادی است.

وی با تاکید بر اینکه به ظرفیت های توسعه شهرستان خدابنده توجه کافی نشده است بر لزوم فرهنگ سازی در بخش توسعه اقتصادی این شهرستان اشاره کرد و یادآورشد: توسعه اقتصادی این شهرستان نیازمند مطالعه عمیق بوده و برای مشاغل خرد بسیار مستعد و دارای ظرفیت های بسیاری است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کنار وجود برخی از ظرفیت‌های خوب در استان اما به برخی از ظرفیت‌های استان توجه کافی نشده و مغفول مانده است، اظهارداشت: شهرستان خدابنده می تواند یکی از بهترین تولیدکنندگان قطعات بتنی باشد و در بخش صنایع کشاورزی که فرصت ویژه است شکوفا شود، در صنایع فرش و گردشگری نیز ظرفیت های مطلوبی وجود دارد اما نیازمند فرهنگ‌سازی در حوزه سرمایه گذاری در این شهرستان می باشداست.

حسینی با تاکید بر اینکه در بخش معادن نیز شهرستان خدابنده نیازمند کار مطالعاتی و شناسایی دقیق است، خاطرنشان کرد: معافیت های مالیاتی و سرمایه گذاری خوبی برای حضور صاحبان سرمایه‌ در این شهرستان وجود دارد و با وجود ظرفیت بسیار خوب در این شهرستان، کارهای عملیاتی و فراهم کردن زیرساخت‌ها می‌تواند حائز اهمیت باشد.

وی از آمادگی مسئولان شهرستان برای رفع موانع حضور سرمایه گذاران و توسعه اقتصادی در این شهرستان خبر داد.

فرماندار شهرستان خدابنده نیز با اشاره به اینکه راه توسعه اقتصادی در خدابنده آغاز شده و در چند وقت اخیر شدت گرفته است، اظهار داشت: بازگشایی مسیر ارتباطی شهرستان خدابنده به همدان سرعت گرفته و در مراحل پایانی خود قرار دارد.

جواد تاراسی از توسعه همکاری با اتاق بازرگانی زنجان و برنامه‌ریزی در این حوزه خبر داد و افزود: کشاورزی ظرفیت بسیار بالقوه‌ای در این شهرستان است، اما این حوزه نیازمند آموزش بازرگانی، فروش، صادرات و برنامه ریزی دقیق در این حوزه است.

 

سرمایه گذاری توسعه ای می‌تواند اقتصاد شهرستان خدابنده را به حرکت درآورد

ایجاد جذابیت و معرفی ظرفیت ها سرمایه گذاری را جذب می‌کند

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهرستان خدابنده طی چند سال گذشته در حوزه سرمایه گذاری و رشد اقتصادی کمتر برخوردار بوده است، خاطرنشان کرد: این شهرستان نیازمند سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی است.

ابراهیم جمیلی با اشاره به وجود ظرفیت‌های بسیار فراوان در این شهرستان خاطرنشان کرد: تشویق به استفاده از پتانسیل های شهرستان خدابنده به حضور سرمایه‌گذاران نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و توسعه مباحثی چون توسعه گردشگری نیازمند کار تبلیغاتی است.

رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه شهرستان خدابنده در بخش گردشگری می‌تواند با حضور بخش خصوصی شکوفا شود و موجبات توسعه را فراهم کند، خاطرنشان کرد: حضور بخش خصوصی در گردشگری در همه جای دنیا یک تجربه موفق بوده و می تواند استفاده از ظرفیتهای بومگردی نیز در توسعه این شهرستان مورد توجه قرار گیرد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان با تاکید بر اینکه حضور شرکت های بزرگ در شهرستان خدابنده می تواند توسعه این شهرستان را ثمربخش کند، افزو: حضور شرکت هایی که می توانند کار توسعه در این شهرستان انجام دهند از اهمیت برخوردار بوده و دلیل موفقیت برخی مناطق در کشور شناخت دقیق نیازها، ظرفیت‌ها و جذب سرمایه گذار در همان راستا بوده است.

وی با اشاره به اینکه باید میزان هدف گذاری شهرستان خدابنده از توسعه اقتصادی استان مشخص شده و در آن راستا حرکت شود، خاطرنشان کرد: ایجاد جذابیت و شناسایی ظرفیت ها و معافیت های سرمایه گذاری می تواند موجب حضور سرمایه گذار و جذب آن شود.

 

شهرستان خدابنده آینده خوبی در توسعه اقتصادی دارد

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران نیز با اشاره به آمادگی اتاق بازرگانی زنجان و بخش خصوصی برای استفاده از ظرفیت ۲ طرفه مسئولان و اتاق برای توسعه اقتصادی استان، اظهار داشت: در این بین شهرستان خدابنده دارای ظرفیت های بسیار خوبی در راستای توسعه اقتصادی است.

مهدی رنگ رونا ادامه داد: حوزه صنایع، معادن و کشاورزی از جمله بخش های مهمی است که در این شهرستان می توان فعالیت اقتصادی مثمرثمری صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی زنجان دست یاری خود را به سوی مسئولان برای توسعه همکاری های اقتصادی در راستای پیشرفت اقتصادی استان دراز کرده است، تصریح کرد: اتاق می تواند حضور و همکاری خود را در راستای سرمایه گذاری و معرفی سرمایه گذاران برای حضور در این شهرستان انجام دهد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان با تاکید بر اینکه اتاق با تمام توان آمادگی دارد تا برای شهرستان خدابنده که از آینده خوبی در توسعه اقتصادی استان زنجان برخوردار است، همکاری ویژه کند، اظهار داشت: بازگشایی مسیرهای جاده‌ای به استان هایی چون همدان راه را برای توسعه اقتصادی در این شهرستان هموار کرده است.

محسن حمیدی عضو دیگر هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کریدور گردشگری در شهرستان خدابنده می تواند منجر به ایجاد ارزش افزوده بالا و شناسایی منطقه شود، گفت: شکوفا کردن بخش گردشگری در شهرستان خدابنده یک ظرفیت بسیار خوب اقتصادی و نیازمند کار عملیاتی است.

وی با اشاره به حضور بقاع متبرکه از جمله قیدار نبی در شهرستان خدابنده به عنوان یکی از ظرفیت های بسیار خوب در حوزه گردشگری مذهبی، تصریح کرد: بخش خصوصی می تواند در توسعه این شهرستان نقش مثبتی داشته باشد.