شهيد چمران سرسپرده ولايت بود/ماندگاری و گسترش دین خدا در گرو تبلیغ است

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: شهيد چمران سرسپرده ولايت و نمونه كامل هجرت ،جهاد و شهادت  و در سنگر نبرد دل دشمنان خدا را لرزانده بود. به گزارش اشراق24،حجت الاسلام طالبی در خطبه های نماز جمعه قیدار اظهار کرد: ماه رمضان فرصت بسیار مناسب برای دستگیری از فقرا و نیازمندان است […]

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: شهيد چمران سرسپرده ولايت و نمونه كامل هجرت ،جهاد و شهادت  و در سنگر نبرد دل دشمنان خدا را لرزانده بود.DSC09848

به گزارش اشراق24،حجت الاسلام طالبی در خطبه های نماز جمعه قیدار اظهار کرد: ماه رمضان فرصت بسیار مناسب برای دستگیری از فقرا و نیازمندان است حضرت محمد (ص) می فرمایند: در وقت افطار تصدّق كنید و افطار دهید روزه داران را اگر چه به چند دانه خرما يا شربتى آب باشد.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار مسؤولان و كارگزاران نظام اشاره کرد و گفت: ديدار مسؤولان نظام بارهبر معظم انقلاب به ‏عنوان يكي از ضيافت‏هاي ساده ولي پر محتواي افطاري در ماه مبارك رمضان، است هر ساله برگزار مي‏ شود.

امام جمعه قیدار ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در اين ديدار به مسؤولان عالي كشور توصيه‏ها و نكات بسیار مهمی را بیان داشتند كه اميد مي‏ رود توجه به آن‏ها باعث بهبود وضعيت در عرصه‏ هاي مختلف شود.

طالبی افزود: رهبر معظم انقلاب بي‏انگيزگي، غفلت، سخت شدن دل، بي‏خيالي و غرور را  ازجمله گناهاني دانستند كه ضرر آن به همه جامعه مي‏رسد. اگر مسؤولان از خود مراقبت نكنند و مبتلا به اين گناهان شوند، مراحل بعدي و خطرناك‏تر، كم‏آوردن در بزنگاهها، ابتلا به نفاق و تكذيب نعمت‏هاي الهي است.

وی ادامه داد: ایشان«ايمان اسلامي»، «پيشرفت‏هاي علمي» ،«توانمندي اقتصادي» و «توانمندي دفاعي بازدارنده»و «جمعيت جوان كشور» را از جمله توانمندی های جمهوری اسلامی بر شمردند که دشمن برای هر یک از آنها برنامه دارد.

طالبی افزود: وجود جوانان مومن انقلابی را یکی دیگر از توانمدیهای کشور شمردند و بر ضرورت حمايت از آنها تاکید کردند و بیان کردند که دشمن عبارت است از «شبكه استكبار» كه در رأس آن دولت آمريكا قرار دارد و هم‏چنين «شبكه صهيونيستي» كه مظهر آن رژيم جعلي صهيونيستي است.

وی ادامه داد: ایشان ركود و بيكاري را دو مشكل عمده كشور  معرفی کردند و ضرورت توجه به صنايع كوچك و متوسط جلوگيري از واردات كالاهايي كه مشابه داخلي دارند يا مورد نياز كشور نيستند، تبديل تجهيزات فرسوده صنايع، توجه كامل به بخش كشاورزي و تمركز و سرمايه ‏گذاري براي توليد و صادرات فرآورده‏ هاي نفتي به‏جاي خام فروشي از توصيه‏ هاي رهبر انقلاب به مسؤولان برای برون رفت از این مشکلات بود.

طالبی اضافه کرد: بخش دیگری از فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد برجام بود که فرمودند هم افرادي كه از برجام تمجيد مي‏كنند و هم مخالفان و منتقدان آن، در بيان نظرات خود گاهي مبالغه و اغراق مي‏كنند، در حالي‏كه برجام هم «نقاط مثبت و محسّنات» دارد و هم «نقاط ضعف و معايب»،البته خيلي از آن محسّنات تأمين نشد و اين معايب مواردي است كه ما هميشه از آن بيمناك بوديم و تكرار مي‏كرديم كه طرف مقابل، طرف بدعهد و بدذاتي است كه دبّه درمي‏آورد و زير قول خود مي‏زند.

وی افزود: با همه زحماتي كه مسؤولان كشور براي رفع تحريم‏ها كشيده‏اند، بدعهدي آمريكا باعث شده است كه برجام مورد عمل واقع نشود از این جهت رهبر معظم انقلاب  در تذكر به مسؤولان كشور صراحتا بيان داشتند كه «دست‏اندركاران به اين واقعيات توجه و دقت كنند و اين حرف را تكرار نكنند كه تحريمها برداشته شده است.»

طالبی ادامه داد: رابطه با آمریکا امکان ندارد مگر این که عده ای بخواهند نظام اسلامي را استحاله در نظام سلطه كنندو اگر كسي به‏دنبال چنين خيانتي باشد با برخورد قاطع ملت مواجه خواهد شد.

وی به 26خرداد شهادت مجاهدان دلير اسلام؛ شهيدان بخارايي، اماني، صفار هرندي و نيك‏نژاد ازعاملان اعدام انقلابي حسنعلي منصور،نخست‏وزير رژيم شاه (1344ه.ش) نیز اشاره کرد و گفت: زمانی که آمریکائیها سال 1343 قراداد ننگین استعماری كاپيتولاسيون را که به عوامل بيگانه مصونيت می داد هر جنايت و خيانتی را، در ايران مرتكب شوند، از مجازات در امان باشند، توسط شاه و حسنعلي منصور به تصويب رساندند حضرت امام (ره) در سخنراني معروف خود در چهارم آبان 43 ماهیت این قرارداد ننگین را افشا کردند و به همه اعلام خطر کردند و فرمودند:«… اي سياسيون، اي بازرگانان، اي علماي ايران، اي مراجع اسلام! من اعلام خطر مي‏كنم. والله گناهكار است كسي‏كه داد نزند، والله مرتكب كبيره است كسي كه فرياد نكند» خدايا دولت (منصور) به مملكت ما خيانت كرد. اين‏ها خائنند به مملكت ايران. خدايا آن‏ها را نابودكن.»

طالبی ادامه داد: اعضاي مؤتلفه اسلامي در لبیک به اعلام خطر امام خميني(ره)، گروه جهاد مسلحانه را تشكيل دادند و کمتر از 3 ماه بعد از سخنراني تاريخي امام(ره) در اول بهمن 43 مطابق با هفدهم ماه رمضان در عملياتي به نام «بدر» حكم الهي را درباره حسنعلي منصور اجرا كردند.

وی افزود: مقاومت شجاعانه این عزیزان و حمايت مراجع تقليد و روحانيت در ايران و عراق موجب شد كه كاپيتولاسيون آمريكايي شاه و منصور در ايران متوقف بماند.

طالبی ادامه داد: رژيم ستمگر طاغوت چهار يار مؤتلفه اسلامي «محمد صادق اماني، محمد بخارايي، رضا صفارهرندي و مرتضي نيك‏نژاد» را پس از محاكمه‏اي كاملاً مخفي در سحرگاه 26 خرداد 44 به شهادت رساند.

وی اضافه کرد: خون پاك اين شهدا و ساير شهداي انقلاب اسلامي نظام طاغوت  را در بهمن فرخنده 57 ساقط كرد و برای همیشه، كاپيتولاسيون و ساير قراردادهای ننگين استعمار لغو شد.

طالبی به 31خردادشهادت سردار رشيد اسلام شهيد مصطفى چمران(1360 ه.ش)و روز بسيج اساتيد نیز اشاره کرد و گفت: شهيد چمران سرسپرده ولايت بود نمونه كامل هجرت ،جهاد و شهادت بود و در سنگر نبرد دل دشمنان خدا را لرزانده بود.

وی افزود: شهید چمران یک انسان خودساخته تکلیف مدار و تکلیف محوری بود که در هر نقطه‌ای از دنیا که قدم می گذاشت خود را مکلف به دفاع از اسلام و ارزش های اسلامی می دانست غیرتمند و دارای  تفکر جهادی بود.

طالبی ادامه داد: ويژگي شهید چمران، و اساتيد بسيجي شهيد، مثل دكتر شهرياري، احمدي روشن، محمدي و … كه به شهيد چمران اقتدا كردند اين بود كه هرگز خود را ندیدند و به خدا رسيدند.

وی افزود: امروز به غیرتمندی استادان ارزشی بیش از هر زمان دیگر در محیط دانشگاه ها نیاز است، اساتید بسیجی ما باید شهید چمران را الگوی خود قرار دهند و در این جنگ نرم که جوانان و دانشگاهیان و خانواده های ما را هدف گرفتند غیرتمندانه از مرزهای اعتقادی و ارزش های اسلامی دفاع کنند.

طالبی به 1 تیر روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی (سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی)نیط اشاره کرد و گفت: ماندگاری و گسترش دین خدا در گرو «تبلیغ» استو اگر امروزه عطر خوش وحی در قالب مذهب و آموزه های اخلاقی جامعه به مشام می رسد، به سبب تبلیغ پیامبران، اولیای الهی و مبلّغان بزرگ دینی است.

وی افزود: خداوند متعال، بندگانش را دوست دارد و یکی از نشانه های این دوست داشتن آن است که آنان را به حال خود رها نکرده است، بلکه به برکت تبلیغ، درِ کمال روحی را و سعادت را به روی  آنان گشوده است. تبلیغ،عامل آشتی بندگان با خداوند است و هنر مبلغ به این است که بندگان خدا را با خداوند متعال آشتی می دهد به همین خاطر مبلغ جایگاه والائی در پیشگاه الهی دارد.

وی به ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع)نیز اشاره کرد و گفت: حضرت محمد(ص) در شأن امام حسن مجتبي(ع) فرمود:«لو كان العقل رجلا لكان الحسن»؛ اگر عقل، خود را به‏صورت مردي نشان دهد، آن مرد، حسن(ع) است. و نيز درباره امام حسن(ع) فرمود: «إبْنِي وَ ثَمَرةُ فُؤادِي مَنْ آذي هذا فَقَدْ آذانيِ وَ مَن آذانيِ فَقَدْ آذَي الله»؛ (حسن) فرزند و ميوه دل من است هركس او را بيازارد مرا آزرده و هركه مرا بيازارد خدا را آزرده است.

طالبی ادامه داد: اميرالمؤمنين علي(ع) مي‏فرمايد: رسول‏الله(ص) بر ما وارد شد، دست حسنم را گرفت و او را به سينه خويش چسبانيد و فرمود: «بِأبِي اَنْتَ وَ اُمَّي مَنْ أحَبَّني فَلْيُحِبُّ هذا»؛ پدرم و مادرم فداي تو باد! هركه مرا دوست دارد اين (حسنم) را نيز دوست بدارد.