شعار سال یک راه امن برای گذر از مشکلات و رکود اقتصادی است/یوم الله 12 فروردن روز تجلی حکومت عدل الهی و تحقق وعده حق تعالی است

امام جمعه قیدار به نامگذاری شعار سال اشاره کرد و گفت: شعاری که مقام معظم رهبری به عنوان شعار امسال  تعیین فرمودند شعاری کلیدی است و یک راه امن برای گذر از مشکلات و رکود اقتصادی است. حجت الاسلام طالبی در گفت و گو با خبرنگار اشراق24اظهار کرد: سال جديد سالي است كه هم در […]

امام جمعه قیدار به نامگذاری شعار سال اشاره کرد و گفت: شعاری که مقام معظم رهبری به عنوان شعار امسال  تعیین فرمودند شعاری کلیدی است و یک راه امن برای گذر از مشکلات و رکود اقتصادی است.DSCN5265-1

حجت الاسلام طالبی در گفت و گو با خبرنگار اشراق24اظهار کرد: سال جديد سالي است كه هم در آغاز و هم در پايان، متبرك به نام مبارك حضرت زهرا(س) است و  هم اولِ اين سال ولادت آن بزرگوار با ماه‏هاي قمري است و هم آخر اين سال لذا اميدواريم كه ان‏شاءالله سال 95 به بركت حضرت زهرا  براي ملت ايران سال مباركي باشد و از معنويات آن بزرگوار و از زندگي آن بزرگوار درس بگيريم .

وی افزود: همه ساله طلیعه سالمان با پیام نورانی مولا و مقتدایمان  و شعاری که مقام معظم رهبری هر ساله یکی از مهمترین نیازهای روز کشور را به عنوان شعار سال تعیین می فرمایند آغاز می شود و نقشه راه نظام اسلامى را در شروع سال جديد ترسيم می کنند که برکات زیادی برای پیشرفت و رشد ایران اسلامی داشته است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: شعار سال،مبنا و محور برای کلیه‌ی جهت‌گیریهای کشور و بعنوان هدفی میان مدت در برنامه‌ریزی‌های کلان و بلندمدت کشور است و معظم‏ له شعار سال جديد را «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» انتخاب نمودند و آرزو نمودند كه اين شعار در عمل تحقّق پيدا كند.

وی ادامه داد: شعاری که مقام معظم رهبری به عنوان شعار امسال  تعیین فرمودند شعاری کلیدی است و یک راه امن برای گذر از مشکلات و رکود اقتصادی است و واژه اقتصاد مقاومتی اولین بار در دیدار کارآفرینان با مقام معظم رهبری در شهریور سال 1389 مطرح شد و در 29 بهمن 1392، سیاستهای اقتصاد مقاومتی، بعنوان سندی بالادستی رسما از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شد.

طالبی افزود: فوري‏ترين مسأله اولويت‏ دار، اقتصاد است که مقام معظم رهبری نیز در پیام نوروزی فرمودند و سه چیز در اقتصاد اصل است توليد، اشتغال و رونق‏ و این سه چیز در گرو اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: حل مشكل ركود اقتصادی حل مشكل توليد داخلي حل مسأله بيكاري، مهار مسئله گراني، در یک کلمه علاج همه مشکلات اقتصادی در مقاومت اقتصادي و اقتصاد مقاومتي است.

طالبی ادامه داد: نامگذارى سال95 با شعارِ «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» فرصتى گران بها براى مجموعه‏ى قواى كشور و به‏ خصوص دولت به ‏عنوان سكاندار اجرايى كشور از سويى و ملت ايران به‏عنوان «صاحبان كشور» از سوى ديگر گام‏هاى مهم و بزرگى در مسير پيشرفت بردارند كه در اين صورت كشور در مقابل توطئه‏ هاى دشمن مصون خواهد شد.

وی به بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در حرم مطهر رضوى نیز اشاره کرد و گفت: بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در حرم مطهر رضوى همه ساله در آغاز سال جديد يكى از مهم‏ترين سخنرانى‏هاى رهبر معظم انقلاب اسلامى است که در اين سخنرانی مهم به تبيين شعار سال و برخي از نيازهاي اصلي كشور می پردازند و نیز به بیان برخى از مهم‏ترين مسائل سال گذشته و بيان برخى از مهم‏ترين مسائل سال جديد مى‏پردازند و رهبر معظم انقلاب امسال نیز در بيانات خويش به تبيين شعار سال و برخى از مهم‏ترين مسائل سال گذشته و و نیازهای اصلی و اساسی کشور در شرایط کنونی پرداختند.

طالبی افزود: رهبر معظم انقلاب در اين سخنراني از تلاش آمريكا و برخي از افراد در داخل كشور که تلاش مي‏ كنند چنين جلوه دهند كه كشور بر سر يك دوراهي قرار دارد كه يا بايد با آمريكا كنار بيايد و يا دچار مشكلات اساسي بشود پرده برداشتند و بیان داشتند که متأسفانه برخي چنين امري را در كشور ترويج مي‏ كنند و مقام معظم رهبري با صراحت کامل فرمودند كه همه كساني‏ كه در چنين خطي عمل مي‏ كنند اشتباه كار هستند و فريب برنامه ‏اي از سوي دشمن را خورده‏ اند.

وی به 12فروردین روز جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و گفت: یوم الله 12 فروردن روز تجلی حکومت عدل الهی و روز تحقق وعده حق تعالی است.

طالبی ادامه داد: یوم الله ۱۲ فروردین سالروز انتخاب و تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که یاد آور به ثمر نشستن مجاهدتها و ایثارگریهای ملت مومن و انقلابی ایران اسلامی است و همچنین  یاد آور پیروزی بزرگ مردان  و زنان مجاهدیست که در سایه ایمان به خدا و صبر و مقاومت، رنجها ، شکنجه ها ، زندانها و تبعید ها را تحمل کردند و طعم شیرین یاری الهی را چشیدند .

وی افزود: عزت و عظمتی که امروز ملت ایران در دنیا دارد به برکت حضور آگاهانه و ایستادگی مقتدرانه در مسیر همان رای (آری) است  که ملت رشید ایران اسلامی در ۱۲ فروردین ۱۳۵۷ به جمهوری اسلامی گفت.

طالبی تصریح کرد: آمریکا و ایادیش بعد از ناکامی از مقابله با انقلاب اسلامی خود را به این دلخوش کرده بود که اندکی پس از پیروزی انقلاب اسلامی همه آنچه را که از دست داده اند را می توانند پس بگیرند. اما سرعت تصمیم گیری حضرت امام در تثبیت نظام جمهوری اسلامی و اعلام رفراندوم در 12 فروردین 58 آمریکا و مزدورانش را غافلگیر ساخت.

امام جمعه قیدار ادامه داد: حضرت امام(ره) با آینده نگری در باره عواقب توطئه ها  طی سخنرانی هائی هشدار دادند: «ملت ما خون داده است تا جمهوری اسلامی به وجود آید نه جمهوری دمکراتیک یعنی جمهوری غربی یعنی بی بندباری غرب گرایانه ، این تقلیدها را کنار بگذارند این غرب زدگی ها را کنار بگذارند.» سر انجام در پرتو رهنمودها و بیدارری های حضرت امام در 12 فروردین مردم به اتفاق آراء در اولین رأی گیری تعهد خود را به اسلام نشان دادند و دست ابرقدرت ها را از ایران اسلامی کوتاه ساختند.