امام خمینی ملت ایران را از اسارت بیگانگان نجات داد/شب شعر به مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره)در خدابنده برگزار شد+تصاویر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خدابنده در شب شعر که به مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره)با حضور شاعران در فرهنگسرای شهر قیدار شهرستان خدابنده برگزار شد گفت: امام خمینی (ره)ملت ایران را از اسارت بیگانگان نجات داد.به گزارش اشراق24،شب شعر به مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره)با حضور شاعران در فرهنگسرای شهر قیدار شهرستان خدابنده برگزار شد. […]

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خدابنده در شب شعر که به مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره)با حضور شاعران در فرهنگسرای شهر قیدار شهرستان خدابنده برگزار شد گفت: امام خمینی (ره)ملت ایران را از اسارت بیگانگان نجات داد.IMG_20160602_220835IMG_20160602_220839IMG_20160602_220845IMG_20160602_220830به گزارش اشراق24،شب شعر به مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره)با حضور شاعران در فرهنگسرای شهر قیدار شهرستان خدابنده برگزار شد.

محمد برجی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خدابنده در این مراسم خرداد را نقطه عطف جمهوری اسلامی نامید و اظهار کرد: حماسه وقتی با هنر آمیخته می شود جذابتر،تاثیرگذارتر و ماندگارتر می شود.

وی افزود: امام خمینی(ره)شخصیتى آن‏چنان بزرگ بود که در میان بزرگان و رهبران جهان و تاریخ، به جز انبیا و اولیاى معصومین(علیهم‏السّلام)، به دشوارى مى‏توان کسى را با این ابعاد و این خصوصیات تصور کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خدابنده ادامه داد: آن بزرگوار، قوّت ایمان را با عمل صالح، و اراده‏ى پولادین را با همت بلند، و شجاعت اخلاقى را با حزم و حکمت، و صراحت لهجه و بیان را با صدق و متانت، و صفاى معنوى و روحانى را با هوشمندى و کیاست، و تقوا و ورع را با سرعت و قاطعیت، و ابهت و صلابت رهبرى را با رقت و عطوفت و خلاصه بسى خصال نفیس و کمیاب را که مجموعه‏ى آن در قرنها و قرنها بندرت ممکن است در انسان بزرگى جمع شود، همه و همه را با هم داشت. الحق شخصیت آن عزیز یگانه، شخصیتى دست‏نیافتنى، و جایگاه والاى انسانى او، جایگاهى دور از تصور و اساطیرگونه بود.

وی افزود: ایشان رهبر و پدر و معلم و مراد و محبوب ملت ایران و امید روشن همه‏ى مستضعفان جهان و بخصوص مسلمانان بود. او، عبد صالح و بنده‏ى خاضع خدا و نیایشگر گریان نیمه‏شبها و روح بزرگ زمان ما بود. او، الگوى کامل یک مسلمان و نمونه‏ى بارز یک رهبر اسلامى بود. او، به اسلام عزت بخشید و پرچم قرآن را در جهان به اهتزاز درآورد.

برجی ادامه داد: ایشان ملت ایران را از اسارت بیگانگان نجات داد و به آنان غرور و شخصیت و خودباورى بخشید. و او، صلاى استقلال و آزادگى را در سراسر جهان سرداد و امید را در دلهاى ملل تحت ستم جهان زنده کرد. و ایشان در عصرى که همه‏ى دستهاى قدرتمند سیاسى براى منزوى کردن دین و معنویت و ارزشهاى اخلاقى تلاش مى‏کردند، نظامى بر اساس دین و معنویت و ارزشهاى اخلاقى پدید آورد و دولت و سیاستى اسلامى بنیان نهاد.

وی افزود: ایشان جمهوری اسلامی را ده سال در میان طوفانهاى سهمگین و حوادث سرنوشت ‏ساز، قدرتمندانه اداره و حراست و هدایت کرد و به نقطه‏ ى مطمئن رسانید،ده سال رهبرى او براى مردم و مدیران ما، یادگارى فراموش‏ نشدنى و ذخیره اى بس گرانبها ست.