شبکه‌های مجازی مخرب، نوعی از تهاجم فرهنگی است/مقابله چکشی با شبکه های مجازی نادرست است

فرمانده سپاه خدابنده با بیان اینکه در حال حاضر تهدیدهای فضای مجازی بیشتر از فرصت های آن است گفت: شبکه‌های مجازی مخرب، نوعی از تهاجم فرهنگی است و مقابله چکشی با آنها نادرست است و باید تهدیدات آنها به فرصت مبدل شود. ولی اله ابراهیمی فرمانده سپاه خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق24 […]

DSC00167فرمانده سپاه خدابنده با بیان اینکه در حال حاضر تهدیدهای فضای مجازی بیشتر از فرصت های آن است گفت: شبکه‌های مجازی مخرب، نوعی از تهاجم فرهنگی است و مقابله چکشی با آنها نادرست است و باید تهدیدات آنها به فرصت مبدل شود.

ولی اله ابراهیمی فرمانده سپاه خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق24 اظهار کرد: دیگر در دنیای امروز نمی توان منکر نقش مستقیم فضای مجازی در بهبود یا مسموم سازی فضای جامعه و به خصوص در میان نسل جوان اجتماع شد، تاثیری که هرچند با سرعت ماورای احساس در حال گسترش بوده ولی به راحتی قابل کنترل و البته رسیدگی توسط متولیان امر است.

وی افزود: ایجاد شبکه های مجازی ارتباط جمعی، گسترش فضای ارتباطی میان افراد و گروه های مختلف اجتماعی، زمینه سازی برای در دست گرفتن محیط خانواده و نیز ترویج فرهنگ مدنظر تولیدکننده این شبکه ها جزو اصلی ترین و بزرگترین مخاطراتی است که در وهله اول واکاوی و بررسی سطحی فضای مجازی در دسترس عموم مردم، می تواند مورد بررسی قرار گرفته و زمینه دقت نظر در تاثیرات عمقی و درونی این محیط را به وجود آورد.

فرمانده سپاه خدابنده ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دلایلی که در سال های اخیر تأثیر بسزایی در رشد طلاق داشته تهاجم فرهنگی است که این مهم یکی از اهداف غرب و لیبرال‌ها برای تخریب بنیان خانواده و فرهنگ اسلامی زندگی مردم در جامعه است که توسط فضای مجازی و شبکه های اجتماعی انجام می شود.

ابراهیمی ادامه داد: جبهه فرهنگی غرب با به‌کار گیری ابزار ماهواره و ایجاد صدها شبکه ضد فرهنگی و گسترش شبکه‌های ضد اخلاقی- اجتماعی به باورها و سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه ما هجوم آورده‌اند که متأسفانه گاه با استقبال برخی از افراد نیز مواجه شده‌اند به‌گونه‌ای که استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی مجازی توسط خانواده‌های ایرانی بدون توجه به آثار مخرب آن روز به‌روز در حال گسترش است.

وی افزود: اشاره رهبری به نادرست بودن مقابله چکشی با شبکه های مجازی که چند مدتی است تکیه کلام مسئولین شده خود نشانگر توجه و تسلط کافی ایشان به مسئله فضای مجازی و اهمیت وافر این مقوله در آینده سازی برای جامعه است.

ابراهیمی ادامه داد: آنچه مبرهن و واضح است، لزوم استفاده درست و عقلانی از شبکه های مورد استفاده جوانان و نوجوانان امری است که از چندی پیش توسط کارشناسان حوزه فضای مجازی به مسئولین گوشزد شده بود ولی شاید کم توجهی و شاید بی توجهی به حل مسئله و نیز آزادسازی اطلاعات عمومی در فضای مجازی در دسترس عموم توسط برخی نهادها در بازه های زمانی مختلف است که یقینا همین نکته موجب تذکر جدی رهبری به نهادهای متولی امر فضای مجازی در کنار آموزش و پرورش شده است.

وی افزود: به هر حال توصیه ها و تاکیدات معظم له مبنی بر اصلاح روند رسیدگی به فضای مجازی باید نصب العین بخش های مختلف به خصوص نهادهایی که ایشان به صراحت نام بردند قرار گرفته و در آینده نظاره گر تغییرات محسوس در نحوه ارتباط عموم در فضای مجازی باشیم چراکه رسیدگی به این امور در کنار تحلیل و بررسی مفاهیم جریان ساز مدنظر رهبری به یقین می تواند زمینه ترویج سبک زندگی اسلامی و استفاده بهینه از فضای مجازی را فراهم سازد.