سیاست‌های کشوری به سمت اقتصاد مقاومتی سوق پیدا نکرده است/اقتصاد مقاومتی در قانون گذاری‌های مجلس مورد توجه قرار می‌گیرد

نایب رئیس کمسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه برنامه ریزی‌های انجام شده در راستای اقتصاد مقاومتی عملی نشده است٬ گفت: سیاست‌‌های  کشوری به آن صورتی که انتظار می رود به سمت اقتصاد مقاومتی سوق پیدا نکرده است. به گزارش اشراق24،محسن علیمردانی اظهار کرد: برای اقتصاد مقاومتی سیاست گذاری و برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده که از […]

نایب رئیس کمسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه برنامه ریزی‌های انجام شده در راستای اقتصاد مقاومتی عملی نشده است٬ گفت: سیاست‌‌های  کشوری به آن صورتی که انتظار می رود به سمت اقتصاد مقاومتی سوق پیدا نکرده است.

به گزارش اشراق24،محسن علیمردانی اظهار کرد: برای اقتصاد مقاومتی سیاست گذاری و برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده که از لحاظ  کاربردی و عملیاتی روی آن کار نشده و سیاست‌های کشوری هنوز به سمت اقتصاد مقاومتی سوق پیدا نکرده است.

وی تصریح کرد: بی‌توجهی از طرف مسئولان در این راستا وجود ندارد و اراده ملی و هماهنگی‌‌های لازم می‌تواند اقتصاد مقاومتی را به سمت و سوی بهتری هدایت کند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برخی از بخش‌های دولتی کار‌های جزیره‌ای انجام شده از طرف مسئولان و سو مدیریت‌هایی سبب عدم تحقق اقتصاد مقاومتی شده است٬ افزود: در حوزه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به این مبحث توجه بیشتری نشان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه با نامگذاری سال اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و مورد تاکید ایشان است باید نسبت به آن توجه بیشتری شود٬ افزود: در مجلس شورای اسلامی در بخش پژوهش٬ کمسیون اقتصادی٬ کمسیون برنامه‌ریزی و قانون گذاری‌ها به موضوع اقتصاد مقاومتی اهمیت بیشتری قائل هستند تا آن را در بخش‌های مختلف به مرحله اجرا بگذارند تا هم راستایی با اقتصاد مقاومتی را حفظ کنند.

علیمردانی با اشاره به اینکه قانون گذاری‌ها و اصلاح قوانین در این راستا اجرا می‌شود٬ بیان کرد: لایحه و قوانینی که برای حمایت از تولید و تولید کنندگان که در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان می‌رسد در راستای اقتصاد مقاومتی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی تاکید بیشتری دارند٬ افزود: یکی از راهکار‌هایی  که به رشد اقتصادی جامعه ما کمک می‌کند و جامعه را به برنامه‌ای که در چشم انداز آینده وجود دارد برساندعمل به اقتصاد مقاومتی است.

منبع:موج رسا