سپاه به شعار “ما می توانیم” عمل کرده است/استقلال جمهوری اسلامی ایران اصلی ترین مشکل آمریکایی ها

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: سپاه به شعار ما می توانیم عمل کرده و ثابت نمود که واقعا ما می توانیم محقق می شود. به گزارش اشراق۲۴،حجت الاسلام سید علی موسوی در خطبه های نماز جمعه شهر قیدار با اشاره به اینکه  شنبه  ۲ اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  […]

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: سپاه به شعار ما می توانیم عمل کرده و ثابت نمود که واقعا ما می توانیم محقق می شود.

۲۴۳۶۸۷۳

به گزارش اشراق۲۴،حجت الاسلام سید علی موسوی در خطبه های نماز جمعه شهر قیدار با اشاره به اینکه  شنبه  ۲ اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  در ۱۳۵۸ ه ش است، افزود: سپاه با فرمان حضرت امام با وظیفه حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی تشکیل شد پاسداران این نهاد مقدس تمامی توان خود را برای حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی تا سر حد جان به کار گرفتند و تابلوهای زیبایی از ایثار و فداکاری و ما می توانیم خلق کردند که زیر هر تابلو امضای رضایت حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری را دارد که امام عزیز فرمودند: اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

وی ادامه داد: زیر بنا و خمیر مایه سپاه تکلیف گرائی، تسلیم محض و اطاعت از ولی فقیه است تاج افتخار سپاهیان ما سربازی ولایت است و همین امر باعث شده  سپاه در عبور ازگردنه های سخت تاریخ انقلاب سر از پا نشناسد.

موسوی افزود: موفقیت ها و پیروزی های جبهه مقاومت در سوریه عراق و یمن و لبنان همه مرهون رهبریهای حکیمانه امام خامنه ای و مشاوره ها و کمک های فرزندان سپاه مثل سردار سلیمانی و شهید همدانی ها است.

امام جمعه قیدار گفت: سپاه به شعار ما می توانیم عمل کرده و ثابت نمود که واقعا ما می توانیم سپاه با ساخت انواع موشک‌های میان برد، دوربرد و نقطه زن و بالستیک در عرصه دفاعی و اجرای ابرپروژه‌های پارس جنوبی در سخت‌ترین شرایط تحریم در عرصه  نفت ، گاز و پتروشیمی توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و اجرای پروژه های بزرگ، ملی و راهبردی در عرصه عمران و صنعت ثابت کرده که ما می توانیم.

موسوی با اشاره به فرا رسیدن ۲۷ رجب بعثت نبی مکرم اسلام، گفت: عید مبعث، عید بر انگیخته شدن برای از بین بردن رنج های بشر است؛ رنج هایی مثل بندگی غیر خدا، استقرار ظلم و بی‏عدالتی، شکاف طبقاتی میان مردم. روز مبعث، روز رجوع به فطرت الهی است لِیَستَأدُوهُم میثاقَ فِطرَتِهِ وَ یُذَکِّروهُم مَنسِیَ‏َ نِعمَتِه روز به یاد آوردن میثاق و معاهده فطرت و یاد آوری نعمت فراموش شده است.

وی ادامه داد: تاریخ نشان می ‏دهد یکی از متعارف‏ترین و شاید کارسازترین راه‏ های مبارزه با یک مکتب و دین اصیل، ساختن دین بدلی در مقابل آن است تاریخ نشان می دهد در مقابل هر دین الهی اصیل، چند دین بدلی و غیر اصیل توسط؛ فرصت‏طلبان، قدرت ‏طلبان، مقدس مابان و… ساخته وترویج شده است.

امام جمعه قیدار گفت: دین اسلام هم از این امر مستثنی نیست امروز هم ما می بینیم برای مبارزه با اسلام یک اسلام بدلی به نام اسلام آمریکایی در مقابل اسلام ناب درست کردند حضرت امام رحمه‏الله و به‏دنبال آن سلف صالح ایشان مقام معظم رهبری با درک عمیق از این ترسیم دو تفکر اسلام اصیل و اسلام غیر اصیل و یا به تعبیری، اسلام ناب و اسلام آمریکایی، ترسیم کردند، که توجه نداشتن به این تقسیم می‏ تواند پیامد خطرناکی برای اسلام و کشورهای اسلامی خصوصاً انقلاب اسلامی داشته باشد.

موسوی افزود: امروز بر عهده همه علما و اندیشمندان است که این دو تفکر را تبیین و خطرات اسلام آمریکائی را متذکر شوند و ویژگی های آن را بیان کنند تا مردم به ویژه جوانان عزیز در دام اسلام آمریکایی گرفتار نشوند.

وی در ادامه شکست حمله نطامی امریکا به ایران در طبس در ۵ اردیبهشت سال ۱۳۵۹، یادآور شد: پنجم اردیبهشت یاد آور شکست نیرو های آمریکائی در سال ۵۹ در صحرای طبس است در این حمله نظامی شیطان بزرگ با مفتضحانه ترین وضعی شکست خورد .

امام جمعه قیدار گفت: نیرو های متجاوز آمریکائی همچون لشگریان ابرهه از فراوانی قدرت و شو کت تصور نمی کردند کسی بتواند مانع حمله آن ها شود ولی دانه های ریز شن همچون سنگ های ریز ابابیل دسیسه بزرگ آمریکا را درهم شکستند.

موسوی افزود: شکست طبس ضربه محکم بر پیکره استکبار بود و سبب رسوائی کاخ سفید آمریکا که می خواست مردم ایران را تنبیه کند ولی نتیجه بر عکس گرفت شد. در یک کلمه طبس تجلی امداد غیبی و خط بطلان بر محاسبات مادی بود.

وی ادامه داد: درسی که از واقعه طبس می گیریم این است که اگر به خدا ایمان داشته باشیم و با خدا باشیم خدا با ماست من کان لله کان الله له باید تنها به خدا امید و اعتماد داشت نباید برجام به یک ابزاری برای نشان دادن ضعف خودمان و اعتماد به دشمن درجه یکمان که آمریکاست تبدیل شود

امام جمعه قیدار گفت: برخی در داخل از هر فرصتی که پیش می آید تلاش می کنند وانمود کنند اجرای برجام بدون مشکل در حال پیشرفت است. گاهی آن را به باغ پر میوه گاهی به ابر پر از باران در حال بارش که دیگران صدای رعد و برق آن را نمی شنوند تشبیه می کنند و در مذاکرات هم از  خود ضعف نشان می دهند و همه چیز را به برجام گره می زنند و باعث طمع دشمن می شوند.

موسوی افزود: جالب اینجاست که آمریکائیها بدعهدی های خود را پنهان نمی کند اما برخی می خواهند بد عهدی های آمریکا را سرپوش بگذارند و همچنان آمریکا را بزک کنند و گاهی در اجرایی نشدن برجام خود مان را مقصر جلوه دهد.

وی ادامه داد: واقعیت این است که، مشکل آمریکایی ها نه توان هسته ای ماست و نه حقوق بشر ما. مسئله آنها استقلال جمهوری اسلامی ایران است. آنها کشوری می خواهند مثل عربستان یا کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نوکر آنها باشد آمریکا می گوید نوکر ما باش حتی یک انتخابات هم نداشته باش، مردم خودت را به وحشیانه ترین شکل سر ببر در یک کلمه آمریکایی ها ما را نوکر می‌خواهند.

امام جمعه قیدار در ادامه به فرا رسیدن هفته سلامت اشاره کرد و گفت: سلامتی بزرگ‌ترین نعمتی است که گاهی اوقات به علت غفلت ما انسان‌ها و رواج زندگی ماشینی به دست فراموشی سپرده شده است اسلام برای صحت و سلامتی، ارزش و اهمیت ویژه ای قایل بوده و از این رو فقه و سنّت اسلامی از مطالب و دستور العمل هایی در این زمینه مملوّ است «الصّحّه افضل النّعم»؛ صحت و سلامتی از هر نعمت دیگری بهتر و ارزشمندتر است. «و انّ لبدنک علیک حقّاً» بی شک بدن تو بر تو حقوقی دارد.

موسوی افزود: اگر در حوزه سلامت و بهداشت اقدام هماهنگ در تمامی حوزه ها صورت پذیرد و شعار پیشگیری بهتر از درمان است نصب العین قرارگیرد ، این موضوع علاوه بر ارتقا بهداشت و درمان ، موجبات کاهش هزینه های درمانی را بدنبال خواهد داشت.

وی همچنین با فرا رسیدن سالروز شهادت امام موسی بن جعفر(ع) اشاره کرد و گفت:  گاهی ما از زندگی ائمه اطهار علیهم السلام درک درست و اطلاعا ت لازم را نداریم مثلا در مورد امام کاظم علیه السلام فکر می کنیم یک شخص مظلوم‏ بی‏سروصدای سر به زیری بود؛ در حالی که یک شخصیت مبارز‏ی بود با یک مبارزه‏ی تشکیلاتی تا حکومت الهی را بر پا کند.