سيزدهم آبان فرصتی است كه مردم انقلابى ايران اسلامى فرياد استکبار ستیزی خود را به گوش جهانيان برسانند

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قیدار گفت:سيزدهم آبان فرصتی است كه مردم غيور و انقلابى ايران اسلامى فرياد آزادگى و ظلم‏ستيزى و استکبار ستیزی خود را كه از عاشورا گرفته، به گوش جهانيان برسانند و ايستادگى و مقاومت خود را در مقابل استكبار جهانى نشان دهند . به گزارش […]

DSC04540-225x300امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قیدار گفت:سيزدهم آبان فرصتی است كه مردم غيور و انقلابى ايران اسلامى فرياد آزادگى و ظلم‏ستيزى و استکبار ستیزی خود را كه از عاشورا گرفته، به گوش جهانيان برسانند و ايستادگى و مقاومت خود را در مقابل استكبار جهانى نشان دهند .

به گزارش اشراق24،خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قیدار به امامت حجت الاسلام  طالبی، امام جمعه این شهر اقامه شد.

حجت الاسلام طالبی در خطبه ها،اظهار کرد: يكي دیگر از مسائل مورد بحث در رابطه با عبرت گيري از حماسه عاشورا، بررسي موقعيت عوام و خواص در اين حادثه است مساله اي كه رهبر معظم انقلاب بارها به آن اشاره فرموده و تذكر داده اند .

وی افزود: در هر جامعه ای، مردم به دو دسته تاثیر گذار و تاثیر پذیر تقسيم مي شوند . گروه تاثيرگذار كه اقليت جامعه را تشكيل مي دهند، کسانی هستند که مي توانند مسائل را تحلیل و بررسی کنند و تصمیم گیری کنند و عوام در تصمیم گیری ها آنها را ملاک و معیار قرار می دهند و در اعمال و رفتار خود از آنها الهام مي گيرند این گروه خواص جامعه نامیده می شود.

امام جمعه قیدار ادامه داد:  گروه تاثیر پذیر که اکثریت جامعه را تشکیل می دهد و عوام نامیده می شود کسانی هستند که قدرت تجزيه و تحليل ندارند و صاحب نظر نيستند و بر اساس عملكرد خواص خود را تنظيم مي كنند.

وی اضافه کرد: نوع عملكرد خواص مي تواند جامعه را سعادتمند كند و يا به تباهي و هلاکت بكشاند و در حادثه عاشورا دو نوع خواص وجود دارد خواص حق و مثبت كه امام عليه السلام را به قیمت جان یاری کردند که تعدادشان خیلی کم بود و ديگري خواص باطل كه در مقابل امام عليه السلام صف كشيدند .که سرنوشت گروه اول مایه درس و سرنوشت گروه دوم مایه عبرت برای ماست.

طالبی افزود: آنچه مهم است بررسی عوامل انحراف اين گونه خواص خصوصا با توجه به سابقه برخی از آنهاست باید ریشه های انحراف خواص بررسی شود بررسي آسيب ها و دلايلي كه باعث لغزش و انحراف آنها شده است و نيز عبرت گيري از عاقبت سياه آنان، امري لازم و ضروری خصوصا در مقطع کنونی است ، چون تاريخ سند گوياي حوادث گذشته و آينه عبرت گیری برای آیندگان است . اگر درست دقت کنیم می بینیم که همانطور که انحراف خواص در زمان امام حسین علیه السلام باعث به وجود آمدن عاشورا شد در سال 88 هم همان عامل انحراف خواص باعث آن فتنه بزرگ شده و همان عواملی که باعث انحراف خواص در آن زمان شد همان عوامل و زمینه ها باعث انحراف در خواص امروزی شد. پس برای جلوگیری از وقوع این گونه حوادث تلخ باید با دقت تمام آن زمینه و عوامل مورد بررسی قرار گیرد تا خواص دچار انحراف واقع نشود خسارت های جبران ناپذیری به بار می آورد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: يكى از برترين معروفها كه در حال حاضر جزو اولويت‏هاى جامعه اسلامى و انقلابى ما و جهان اسلام به‏شمار مى‏رود، وحدت کلمه است عنصر اتحاد و انسجام يكى از اصلى‏ترين عوامل عزت و اقتدار و موفقيت ملت بزرگ ايران است لذا بيش از هر چيز دیگر این گوهر ارزشمند مورد آماج تهاجمات آشكار و پنهان دشمنان داخلى و خارجى بود ه است و دشمن از هر فرصت و بهانه ای در جهت ایجاد تفرقه در صفوف مستحکم مردم ایران استفاده کرده است و يكى از اولويتهاى اصلى دشمن ایجاد تفرقه است.

وی ادامه داد: حضرت امام و مقام معظم رهبری بیش هر چیز به مساله وحدت و انسجام توجه داشته و با بیانات مختلف همیشه مردم را به وحدت و همدلی دعوت نمودند. می فرمایند«دشمنان با تبليغات خود، با جنگ روانى خود، با تلاش‏هاى موزيانه و گوناگون خود سعى مى‏كنند بين صفوف ملت ايران اختلاف بيندازند، به بهانه‏ ى قوميت، به بهانه‏ى مذهب، به بهانه‏ ى گرايشهاى صنفى، وحدت كلمه‏ ى ملت را از بين ببرند.

طالبی اضافه کرد: یکی از فرصت ها و بهانه های که دشمن در صدد اختلاف افکنی و به تعبیر مقام معظم رهبری دو قطبی کردن جامعه اسلامی بود بحث مذاکرات هسته ای و مسئله برجام بود که مقام معظم رهبری مکرر انگیزه دشمن را گوشزد کردند و برای جلوگیر ی از دو دسته گی بعد طی مراحل قانونی برجام نامه ای را به ریاست محترم جمهوری نوشتند که از كليت دستور رهبرى و فضاى حاكم بر آن مى‏توان دريافت كه رهبر معظم انقلاب به‏هيچ‏وجه نمى‏خواهند كه اجراى برجام منجر به دو‏دستگى و اختلاف و كشمكش در كشور شود و نيروهاى سياسى و فعالان اجتماعى در كشور به جان هم بيفتند و برجام را محل اختلاف و مانع همكارى و تلاش مشترك خويش قرار دهند.

وی ادامه داد: رهبرى معظم انقلاب با اين متن دقيق و كارشناسى‏شده، تقريباً همه تذكرات لازمى كه بايد در نظر گرفته شود را بيان كرده‏اندو این نامه فصل الخطاب برای همه ماست وظيفه مسؤولان كشور است كه با نصب‏العين قرار دادن اين تذكرات و جلوگيرى از هرگونه تخلفى در اين‏باره، بكوشند كه منافع كشور و مصالح آن كاملا حفظ شود

امام جمعه قیدار به13 ابان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نیز اشاره کرد و گفت: در روز 13 آبان رویدادهائی مهمی به ثبت رسیده که هر کدام سنگ بنای مستحکم و سرفصل مهم و سرنوشت ساز در تاریخ انقلاب اسلامی است 13 آبان 43 تبعید حضرت امام به ترکیه در پی اعلام مخالفت با قانون کاپیتولاسیون – 13 آبان 57 شهادت جمع زیادی از دانش آموزان و دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران – 13 آبان 58 تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام و درخشش 13 آبان به خاطر مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر آمریکا ست این که ملت ایران توانست ابهت و هیمنه پوشالی آمریکا را زیر پای اقتدار خویش خرد و له کند.

وی افزود: سيزدهم آبان به همه‏ ى مستضعفان آموخت كه ديوار ستم، شكستنى است و می توان مستکبران را رهسپار زباله‏دان تاريخ کرد و سیزده آبان آموخت که تنها در برابر «الله» باید كرنش و سجده کرد.

طالبی ادامه داد: سيزدهم آبان فرصتی است كه مردم غيور و انقلابى ايران اسلامى فرياد آزادگى و ظلم‏ستيزى و استکبار ستیزی خود را كه از عاشورا گرفته، به گوش جهانيان برسانند و ايستادگى و مقاومت خود را در مقابل استكبار جهانى نشان دهند و از عمق جان اعلام دارند كه فرياد فرزند پيامبر، امام حسين(عليه‏السلام) را كه در صبح عاشورا فرمود: «و عليكم بالصبر و الجهاد» هرگز فراموش نكرده و نخواهند کرد.

وی افزود: شعار «مرگ بر آمريكا» شعارى ملى است كه امروزه زبان مشترک همه ملت‌های ضد استکباری است. ملت ايران در راهپيمايى 13 آبان، شعار مرگ بر آمريكا را محكم‏تر سر خواهند داد تا اميد ملت‏هاى آزاديخواه جهان كه به مقاومت و ايستادگى ملت ايران در برابر استكبار دل بسته‏اند، حفظ شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که خوى ظالمانه و مستكبرانه آمريكا،ادامه دارد، ملت شهيدپرور و استكبارستيز و عاشورائی ايران، همچنان آمريكا را شيطان بزرگ و دشمن شماره يك خود و بلكه جامعه بشرى و صلح و امنيت جهانى مى‏داند.وشعار «مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر استكبار» همچنان به‏عنوان اصلى‏ترين و مهم‏ترين شعار خواهد بود.

طالبی ادامه داد: مرگ بر آمريكا يعنى اين‏كه ما ديگر سلطه نمى‏پذيريم و ديگر زير بار سلطه دولت‏هاى استكبارى و هم‏پيمانان‏شان نخواهيم رفت دین ما این اجازه را به ما نمی دهد که زیر بار ظلم و ستم برویم الاسلام یعلو و لا یعلا علیه مکتب عاشورا که ما در آن تربیت یافتیم اجازه ذلت پیذیری و زیر بار استکبار رفتن را به ما نمی دهد.

طالبی تصریح کرد: راهپيمايى 13 آبان امسال بايد به نسبت سال‏هاى گذشته، گسترده‏تر و پرشورتر برگزار شود و تمام اقشار كشور بايد در اين راهپيمايى شركت كنند و پيام راهپيمايى 13 آبان اين است كه اگر آمريكا بخواهد در اجراى برجام شیطنت كند و به تعهدات خود عمل نكند، ايران اسلامى محكم در برابر زياده‏خواهى‏هاى آن‏ها خواهد ايستاد

وی افزود: پیام راهپيمايى 13 آبان براى اوباما این است كه بداند جوانان 94 ما پرشورتر از جوانان بهمن 57 در مقابل زياده‏ خواهى‏هاى آمريكا ايستاده‏اند و تا زمانى كه آمريكا دست از زياده‏خواهى و حمايت از رژيم صهيونيستى برندارد، ملت ايران همانند گذشته در مقابل آن‏ها خواهد ايستاد.

امام جمعه قیدار به 18ابان سال روز شهادت شهید فهمیده در سال59 که روز نوجوان روز بسیج دانش آموزی است گفت: شهید فهمیده دانش آموز بسیجی که با بینش و بصیرت عمیق و استوار خود در جنگ با دشمن پیش قدم شد .

وی افزود: مهمترین ویژگی شهید فهمیده که باعث شد تا حضرت امام از او به عنوان رهبر یاد کند بصیرت عمیق وی بود که با شهادت درس شجاعت فداکاری و مقاومت را به همه بسیجیان و امت حزب الله آموخت. امروز شهید فهمیده به حق الگوئی شایسته و تصویری بر جسته ای از ایثار و جهاد و شهادت برای دانش آموزان بسیجی و جوانان و نوجوانان کشور ماست.

طالبی ادامه داد: امروز این شجره طیبه صالحین را که در راستای معرفت افزائی و بصیرت افزائی به نوجوانان و جوانان اجرا می شود همه جدی بگیریم که اگر ما جدی نگیریم دشمن در کمین جوانان و نوجوانان ماست.

وی اضافه کرد: آل سعود با شكست‏هاى پى‏درپى مواجه بود و این شکستها نفوذ اين كشور و نقش‏آفرينى آن در منطقه به‏شدت كاهش داده و جامعه عربستان را به‏شدت سرخورده كرده است. ازجمله اين شكست‏ها كه از زمان وقوع بيدارى اسلامى در كشورهاى عربى آغاز شده و همچنان ادامه دارد، كاهش نفوذ عربستان در عراق با شكست هم‏پيمانان اين كشور در انتخابات، شكست در پروژه براندازى نظام سوريه و اخيراً هم شكست سياست‏هاى رياض در يمن که البته اين شكست آخرى براى آل سعود دردآورتر از هر شكست ديگرى است

طالبی ادامه داد: اخیرا سعودى‏ها در تصميمى سراسيمه حكم اعدام آيت‏الله شيخ نمر النمر را كه از مداخله رياض در امور يمن انتقاد مى‏كرد، صادر نمود و این امر مخالفت‏هاى محلى، منطقه‏اى و بين‏المللى و علما را عليه اين تصميم سعودى‏ها به‏دنبال داشت که برخی اجراى احتمالى اين تصميم احساسى دربار سعودى را با فروپاشى حكومت 82 ساله آل سعود برابر دانستند. این امر قطعا شیب تند اضمحلال و سرنگونی آل سعود را تند تر خواهد کرد.