سهرورد می‌تواند به منطقه هدف گردشگری تبدیل شود/ برگزاری نخستین جشنواره گردو

رییس شورای اسلامی شهر سهرورد معرفی شهر سهرورد را به عنوان یکی از اماکن تاریخی و گردشگری یکی از اهداف مهم جشنواره برشمرد و گفت: شهر سهرورد با توجه به وجود اماکن تاریخی، گردشگری، طبیعی و کشاورزی می تواند یکی از هدف‌های گردشگری در استان و منطقه شمالغرب کشور باشد. به گزارش نسیم اشراق، نخستین […]

رییس شورای اسلامی شهر سهرورد معرفی شهر سهرورد را به عنوان یکی از اماکن تاریخی و گردشگری یکی از اهداف مهم جشنواره برشمرد و گفت: شهر سهرورد با توجه به وجود اماکن تاریخی، گردشگری، طبیعی و کشاورزی می تواند یکی از هدف‌های گردشگری در استان و منطقه شمالغرب کشور باشد.

به گزارش نسیم اشراق، نخستین جشنواره گردوی به میزبانی شهر تاریخی و گردشگری سهرورد و با حضور مردم و مسوولان رسما کار خود را آغاز کرد.

نخستین جشنواره گردو(گردکان) برای نخستین بار در استان و در شهر سهرورد به صورت استانی، طی روز‌های ۱۴، ۱۵ و ۱۶ مهر ماه در حال برگزاری است.

داود قهرمانی، شهردار سهرورد در این مراسم ضمن خوش آمدگویی به همه مهمانان و بازدید کنندگان جشنواره گردو، برگزاری این جشنواره را سر آغازی در راستای معرفی ظرفیت‌های بالای شهر سهرورد برشمرد و گفت: در تلاش هستیم تا منطقه و شهر سهرورد را به جایگاه اصلی و واقعی خود برسانیم.

شهردار سهرورد با بیان اینکه سهرورد ظرفیت‌های فراوانی دارد، افزود: امیدواریم بتوانیم سهرورد را به یکی از قطب های اصلی استان و کشور تبدیل کنیم.

وی جذب سرمایه‌گذار به منطقه را از اهداف و برنامه‌های مهم خواند و ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های موجود کشاورزی و باغی شهر سهرورد ایجاد واحدهای صنایع بسته‌بندی و فرآوری می‌تواند در زمینه توسعه و پیشرفت شهر گامی بزرگ و موثر باشد.

وی به کارهای عمرانی در حال انجام در شهر سهرورد اشاره کرد و گفت: بودجه عمرانی پیش بینی شده در سال جاری ۵۵۰ درصد افزایش داشته است.

در ادامه این مراسم مشاور و مدیر کل حوزه استانداری زنجان با ابلاغ سلام ویژه استاندار زنجان به مردم شهید پرور سهرورد از برگزاری جشنواره‌ها و کارهای فرهنگی تقدیر کرد و گفت: برگزاری اینگونه جشنواره‌ها از نیازهای جامعه است.

داودی همچنین از اعضای شورا و شهرداری سهرورد به دلیل برگزاری دو جشنواره تقدیر کرد.

در بخش دیگری از این مراسم رئیس شورای شهر سهرورد با اشاره به اینکه برای نخستین بار است که جشنواره گردو در سهرورد برگزار می شود گفت: در این جشنواره ۳۰ غرفه که در آنها علاوه بر گردو صنایع دستی و دیگر محصولات کشاورزی و صنایع دستی شهر سهرورد به صورت مستقیم  عرضه می‌شود، برپا شده است.

ابراهیم عبدی با بیان اینکه در غرفه ها از اعضای انجمن معتادان گمنام NA و بچه‌های بهزیستی استفاده شده است، اذعان داشت: تلاش ما این است که در کنار جشنواره برنامه‌های شاد و فرهنگی نیز برای ایجاد اوقات شادی برای بازدید کنندگان و گردشگران ایجاد شود.

وی معرفی شهر سهرورد را به عنوان یکی از اماکن تاریخی و گردشگری یکی از اهداف مهم جشنواره برشمرد و گفت: شهر سهرورد با توجه به وجود اماکن تاریخی، گردشگری، طبیعی و کشاورزی می تواند یکی از هدف‌های گردشگری در استان و منطقه شمالغرب کشور باشد.

وی در پایان از حضور مدیر کل حوزه استانداری زنجان، فرماندار خدابنده، شهردار سهرورد و دیگر مسئولان در نخستین جشنواره گردو تقدیر و تشکر کرد.