سمینار آموزشی انتخاباتی در خدابنده برگزار شد

سمینار آموزشی انتخاباتی ستاد انتخابات استان زنجان با حضور کارشناسانی از معاونت آموزش و پژوهش استانداری زنجان در سالن فرهنگسرای اشراق شهرستان خدابنده برگزار شد.

به گزارش نسیم اشراق،سمینار آموزشی انتخاباتی ستاد انتخابات استان زنجان با حضور کارشناسانی از معاونت آموزش و پژوهش استانداری زنجان در سالن فرهنگسرای اشراق شهرستان خدابنده با حضور مسئولین و روسای برخی ادارات،شهرداران،بخش داران و جمعی از دست اندرکاران ستاد انتخابات شهرستان برگزار شد.

در این برنامه کارشناسان درباره همه مراحل اجرایی و نظارتی،شعبات اخذ رای،بازرسی ها،امنیتی و حفاظتی،و شروع و زمان اخذ رای و هم چنین مراحل تمدید شدن مدت زمان اخذ رای گیری توضیح داده شد.

در ادامه یکی از کارشناسان با اشاره به مراحل رای گیری و پایان اخذ رای و وجود امنیت صندوقها جهت آشنایی هر چه بیشتر اعضای اجرایی و نظارتی شهرستان برای نوع خواندن و شمارش آرا و تعرفه ها مطالبی را بیان کرد و به مشخصات آرای داخل صندوقها نیز اشاره کرد و درباره دو قسمت بودن آرای اخذ شده توضیحاتی داد(آرای صحیح و آرای باطله که آن هم به دو قسمت تقسیم می‌شود آرای باطله ماخوذه و غیرماخوذه ).

علی احمدی کارشناس استان به قاعده کلی در قرات(خواندن)آرا که به ۴ گزینه ختم می شود اشاره کرد و گفت: در قرائت آراء، اول نام،دوم نام خانوادگی،سوم شهرت و چهارم شماره شناسنامه یا کد نامزد نام برده می شود.

لازم به ذکر است این همایش یا کارگاه آموزشی صرفا جهت آشنایی از نحوه برگزاری انتخابات با حضور اعضا و نمایندگان ستاد انتخابات شهرستان برگزار شد.