سفره افطار و سحری کارگران چقدر تمام می‌شود؟+جدول

هر خانواده ایرانی در این ماه به حداقل کالا‌های اساسی در آستانه ماه مبارک رمضان نیاز دارد میزان این سبد برای هرخانواده ۴ نفره کارگری حدود ۵۰۰ هزار تومان است. به گزارش اشراق ۲۴ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا،جامعه کارگری کشور همواره از مقاوم ترین و مظلوم ترین اقشار جامعه به حساب […]

هر خانواده ایرانی در این ماه به حداقل کالا‌های اساسی در آستانه ماه مبارک رمضان نیاز دارد میزان این سبد برای هرخانواده ۴ نفره کارگری حدود ۵۰۰ هزار تومان است.۷۰۱۸۸۳

به گزارش اشراق ۲۴ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا،جامعه کارگری کشور همواره از مقاوم ترین و مظلوم ترین اقشار جامعه به حساب می‌آیند که در همه صحنه ها حضور داشته و کمتر از سایر اقشار جامعه به چشم می‌آیند.

در حال حال حاضر حداقل حقوق برای کارگران تعیین شده و این میزان با پایه حقوق ۹۳۰ هزار تومان شروع شده که با حواشی اضافه کار، حق مسکن، حق اولاد و … تا ۱ میلیون و ۲۰۰ و یا نهایتا ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد که این میزان حقوق در برابر هزینه‌های یک خانواده واقعا ناچیز است.

البته بسیاری از کارفرمایان و مدیران هستند که مزایایی را برای کارگران قائل نمی‌شونو د تنها به پرداخت ماهانه پایه حقوق و آن هم گاها هر چند ماه یکبار بسنده می‌کنند.

طبق گفته بسیاری از کارشناسان خانواده‌هایی که زیر ۳ میلیون تومان حقوق می‌گیرند زیر خط فقر قرار دارند و با این حساب می توان گفت که کل جامعه کارگری کشور  که حدود نیمی از جمعیت  کشور را تشکیل داده‌اند زیر خط فقر قرار دارند و چنین آماری زیبنده کشور ما نیست.

با این حال در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و هر خانواده ایرانی در این ماه به حداقل کالا‌های اساسی در این ماه نیاز دارد که ما در جدول زیر سبد هزینه خانواده‌های کارگری با میانگین ۴ نفر را محاسبه کرده‌ایم:

با این وجود یک فرد کارگر که خانواده‌ای ۴ نفره را اداره می کند تنها در ماه رمضان باید حدود ۵۰۰ هزار تومان، هزینه‌های اقلام اساسی خانواده را جدای از هزینه‌های مسکن، درمان، قبوض آب و برق و گاز و بسیاری دیگر از هزینه‌هایی که در طول یک ماه برای هر فردی وجود دارد پرداخت کند و البته اگر پولی برای سایر هزینه‌ها باقی بماند.

 در هزینه‌های ذکر شده حداقل هزینه‌های موجود و تنها با احتساب اقلام ضروری یک خانواده ۴ نفره حساب شده که هزینه زندگی هر خانواده معمولی در طول یک ماه علی الخصوص ماه مبارک رمضان بسیار بیشتر این رقم های ذکر خواهد شد.