بت شکنی و پیروی از نظام ولایی کار اصلی فعالان رسانه های مستقل است

 کارشناس ارشد روابط بین الملل با بیان اینکه بت ها و طاغوت های زمانه و اربابان زر و زور و تزویر بوسیله رسانه های شبه حزبی ساخته می شوند گفت: بت شکنی و پیروی از نظام ولایی کار اصلی فعالان رسانه های مستقل است. علیرضا سعید آبادی در گفت و گو با خبرنگار اشراق24 اظهار […]

index کارشناس ارشد روابط بین الملل با بیان اینکه بت ها و طاغوت های زمانه و اربابان زر و زور و تزویر بوسیله رسانه های شبه حزبی ساخته می شوند گفت: بت شکنی و پیروی از نظام ولایی کار اصلی فعالان رسانه های مستقل است.
علیرضا سعید آبادی در گفت و گو با خبرنگار اشراق24 اظهار کرد: فعال سیاسی پیش از آن که افکار خود را جمع و جور و به مردم ارایه کند و همه او را بشناسند با فعالان رسانه سروکار داشته است.مصاحبه ها ، گفتگوها ، میزگردها ، مناظره ها ، گزارش ها و برنامه های رسانه ای در انسان ها عمق بوجود می آورند.

وی افزود: فعالان سیاسی با توجه به زمینه های قوی تر فکری ، در این آزمون های رسانه ای  که ساخته و پرداخته فعالان رسانه هستند و آن ها ، شاگردان این آزمون ها محسوب می شوند به درجه بالاتری در مقایسه با سایرین دست می یابند و آن مرجعیت سیاسی بخشی از مردم است.

 کارشناس ارشد روابط بین الملل ادامه داد: فعالان رسانه در حوزه سیاست ، السابقون السابقون هستند،این که چرا شاگردان از استادان در ظاهر پیش افتاده اند و استادان مقرب نیستند دلایل متعددی دارد:اول اینکه رابطه استاد و شاگردی در شرایط ناپایدار فرهنگی و کمرنگ شدن پاره ای از ارزش ها در کشور دیگر همانند گذشته رعایت نمی شود،دوم ، حکایت کوزه گر است که از کوزه شکسته آب می خورد.

سعید آبادی ادامه داد: فعالان رسانه ، نقش نخبگان فکری جامعه را دارند و یکی از اصلی ترین گروه های مرجع مردم هستند اما در گفتگوها ، گزارش ها و برنامه های رادیویی و تلویزیونی به عنوان فعال رسانه کمتر حضور دارند و بهتر بگویم دعوت نمی شوند.در حالی که در کشورهای توسعه یافته ، سرآمدان رسانه از مطرح ترین و تاثیرگذارترین سیاستمداران آن جوامع بشمار می روند.

وی افزود: دلیل سوم این است که  فعالان رسانه از تشکل های قوی سیاسی بی بهره هستند و فقط تعدادی تشکل صنفی دارند که اغلب فراگیری و جامعیت لازم را هم ندارند و چهارم ، آن دسته اندک از فعالان رسانه که به مقامات سیاسی بالایی می رسند خانه محل پرورش خود را برای همیشه ترک می کنند و با این که حتی نویسنده رسانه باقی می مانند و کم یا زیاد می نویسند اما اغلب از عنوان فعال رسانه دیگر استفاده نمی کنند.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: دلیل پنجم این است که فعالان سیاسی بیشتر جلوی دوربین ها و فعالان رسانه در تحریریه ها و پشت صحنه ها هستند.تنها جایی که می تواند توازن لازم را بین این دو برقرار سازد صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است،دعوت از فعالان رسانه در برنامه های متنوع رادیویی و تلویزیونی می تواند به بازتعریف جایگاه این عزیزان کمک نماید،بی شک ، جامعه ای موفق است که بتواند از تمامی سرمایه های اجتماعی خود به خوبی استفاده کند.

وی اضافه کرد: دلیل ششم این است که براساس یک تقسیم بندی از رسانه های غیردولتی عام و آن هایی که از بودجه عمومی استفاده نمی کنند رسانه ها در ایران در سه گروه رسانه های حزبی ، شبه حزبی و مستقل قرار می گیرند و اکثریت قریب به اتفاق رسانه ها در گروه سوم هستند،فعالان رسانه در احزاب ، شخصیت حزبی دارند و عنوان فعال رسانه را بکار نمی برند.

سعید آبادی تصریح کرد: فعالان رسانه های مستقل ، فعالان حقیقی هستند و رسانه های قلیل شبه حزبی که نه در ساختار احزاب فعالیت می کنند و نه به استانداردهای رایج رسانه وفادار مانده اند متعلق به اشخاص خارج از حوزه رسانه هستند و فعالان این رسانه ها فقط در یک رابطه سلسله مراتبی با اشخاص بالاتر قرار دارند و شخصیت حرفه ای و حقیقی آن ها به عنوان فعال رسانه اغلب دیده نمی شود.

وی در پایان سخنان خود در باره دلیل اینکه چرا شاگردان از استادان در ظاهر پیش افتاده اند و استادان مقرب نیستند گفت: دلیل هفتم این امر این است که بت ها و طاغوت های زمانه و اربابان زر و زور و تزویر بوسیله رسانه های شبه حزبی ساخته می شوند و بت شکنی و پیروی از نظام ولایی کار اصلی فعالان رسانه های مستقل است.