ساماندهی ۴۰۰ تعزیه خوان در دفتر تعزیه ایران نمایندگی قیدار

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خدابنده از ساماندهی ۴۰۰ تعزیه خوان در دفتر تعزیه ایران نمایندگی قیدار خبر داد و گفت: فعالان کانون های مساجد این شهرستان با هیات های مذهبی خدابنده تبلیغات محرم را آغاز کرده اند. محمد برجی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خدابنده گفت: همزمان با ماه محرم […]

IMG12515560سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خدابنده از ساماندهی ۴۰۰ تعزیه خوان در دفتر تعزیه ایران نمایندگی قیدار خبر داد و گفت: فعالان کانون های مساجد این شهرستان با هیات های مذهبی خدابنده تبلیغات محرم را آغاز کرده اند.

محمد برجی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خدابنده گفت: همزمان با ماه محرم برنامه های متعددی از سوی این مجموعه پیش بینی شده است.

وی از اجرای مراسم تعزیه در 10 نقطه این شهرستان خبر داد و افزود: پس از دهه محرم هفت گروه تعزیه برتر این شهرستان مراسم تعزیه را با موسیقی نوای عاشورا در سالن اشراق خدابنده اجرا می کنند.

این مقام مسئول برپایی نمایشگاه کتاب در بخش افشار به مناسبت ماه محرم را از دیگر برنامه های این شهرستان اعلام کرد و گفت: سه نمایشگاه کتاب نیز در زرین روز برگزار می شود.

برجی با یادآوری اینکه بیش از 20 گروه تعزیه در شهرستان خدابنده فعالیت می کنند، افزود: از این تعداد هفت گروه برتر هستند و در دهه اول ماه محرم در شهرهای اراک، ورامین، قم، ساوه، همدان و بخش ترک نشین بیجار تعزیه اجرا می کنند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خدابنده ادامه داد: سال گذشته دفتر تعزیه ایران نمایندگی ثیدار در این شهرستان راه اندازی شد که 400 گروه تعزینه خوان در این دفتر ساماندهی شدند.

به گفته برجی، اقدامات مربوط به شناسایی، صدور کارت و بیمه تعزیه خوانان از طریق صندوق بیمه هنرمندان در این دفتر انجام می شود.

این مقام مسئول افزود: گروه قاصدک عاشورا سال گذشته در جشنواره رادیویی مقام دوم کشوری را به خود اختصاص داد.

برجی همچنین به هماهنگی های ایجاد شده بین هیات های مذهبی و کانون های فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان اشاره کرد و گفت: سیاه پوش کردن مساجد، برپایی مراسم سخنرانی و عزاداری از برنامه های کانون های مساجد در دهه محرم است.