زکات ستون فقرات اقتصاد اسلامی است/از ظرفیت مدیران کانال‌های تلگرامی در خدابنده برای مسائل دینی استفاده می شود

امام جمعه قیدار در شورای زکات شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه زکات از پایه‌های اساسی نظام مالی و اقتصاد اسلامی است، عنوان کرد: این عمل ستون فقرات اقتصاد اسلامی است. به گزارش اشراق۲۴،حجت‌الاسلام علی موسوی در شورای زکات شهرستان خدابنده که با حضور رئیس کمیته امداد استان زنجان و مسئولان شهرستان خدابنده برگزار شد با […]

امام جمعه قیدار در شورای زکات شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه زکات از پایه‌های اساسی نظام مالی و اقتصاد اسلامی است، عنوان کرد: این عمل ستون فقرات اقتصاد اسلامی است.

به گزارش اشراق۲۴،حجت‌الاسلام علی موسوی در شورای زکات شهرستان خدابنده که با حضور رئیس کمیته امداد استان زنجان و مسئولان شهرستان خدابنده برگزار شد با اشاره اهمیت پرداختن زکات در دین اسلام اظهار کرد: باید در جامعه به برکات، اثرات و لزوم پرداخت زکات اشاره شود.
وی با اشاره به اینکه در قرآن به امر اقامه نماز، اعطای زکات و امر به معروف و نهی از منکر بسیار تاکید شده است، بیان کرد: این موضوعات در بسیاری از آیات قرآن نیز آمده است.
امام جمعه قیدار با اشاره به اینکه پرداخت زکات موجب رفع مشکل در جامعه می‌شود، افزود: اگر با وجود پرداخت زکات شاهد ادامه مشکلات باشیم نشان از تضییع زکات دارد.
موسوی با اشاره به نقش صدا و سیما در زمینه فرهنگ‌سازی به ویژه پرداخت زکات عنوان کرد: باید مردم اعتقاد پیدا کنند که پرداخت زکات موجب رشد و برکت است.
وی عنوان کرد: صدا و سیما به فکر ساخت مستند از برکات زکات در زندگی افراد باشد.
امام جمعه قیدار با اشاره به اینکه تولید فیلم و داستان از برکات زکات نیز خوب است، افزود: با این حال تولید مستند بسیار اثرگذاری بیشتری دارد چرا که واقعیت بیشتری نسبت به فیلم و داستان است.
موسوی با اشاره به زیان و خسران عدم پرداخت زکات عنوان کرد: تضییع مال و تاثیر در فرزندان یکی از جمله این آثار است.
وی اضافه کرد: عدم پرداخت زکات موجب ورود مال حرام به اموال افراد شده و آثار کارهای افراد را از بین می‌برد.
امام جمعه قیدار تاکید کرد: باید در کنار زکات به هم خمس اشاره شود چرا که این واجب در جاهای متفاوتی هزینه می‌شود.
موسوی افزود: تصمیم داریم مدیران کانال‌های تلگرامی در شهرستان شناسایی شده از ظرفیت آنها برای پرداختن به مسائل دینی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه زکات از پایه‌های اساسی نظام مالی و اقتصاد اسلامی است، عنوان کرد: این عمل ستون فقرات اقتصاد اسلامی است.