زنجان در تب و تاب برگزاری کنگره شهدای هنرمند

زنجان در تب و تاب برگزاری کنگره شهدای هنرمند در اسفند ماه سال جاری است.اشراق آنلاین به نقل ازخبرگزاری فارس، کنگره شهدای هنرمند استان زنجان امسال همزمان با 10 استان دیگر کشور در زنجان برگزار می‌شود و سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان از ابتدای سال با برنامه‌ریزی‌های لازم، اقدام به برگزاری این کنگره در زنجان […]

زنجان در تب و تاب برگزاری کنگره شهدای هنرمند در اسفند ماه سال جاری است.13920528000051_PhotoAاشراق آنلاین به نقل ازخبرگزاری فارس، کنگره شهدای هنرمند استان زنجان امسال همزمان با 10 استان دیگر کشور در زنجان برگزار می‌شود و سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان از ابتدای سال با برنامه‌ریزی‌های لازم، اقدام به برگزاری این کنگره در زنجان کرده است.

برگزاری جلسات مختلف با سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف از مهم‌ترین برنامه این سازمان برای برگزاری کنگره شهدای هنرمند بود که در ابتدای سال انجام شد.

با گذشت زمان و آشکار شدن ابعاد جدید برنامه‌ریزی سازمان بسیج هنرمندان برای برگزاری این کنگره، برنامه‌های جانبی مختلفی در نظر گرفته شده است.

برگزاری کنگره‌های شهدای هنرمند از سال 90 در کشور آغاز شده و این کنگره هر سال 10 استان کشور برگزار می‌شود، به طوری که در سال جاری نیز شناسایی شهدای هنرمند زنجان گام نخست برای برنامه‌ریزی مناسب برای این کنگره محسوب می‌شد.

*شناسایی 34 شهید هنرمند

پس از ماه‌ها تلاش و برنامه‌ریزی در نهایت 34 شهید هنرمند شناسایی شد،حضور در منزل خانواده‌های شهدا، عکسبرداری و فیلم‌برداری از اسناد متعلق به آثار شهدا،گفت‌و‌گو با این خانواده‌ها و تهیه مستند از دیگر برنامه‌هایی بود که سازمان بسیج هنرمندان برای برگزاری مطلوب این کنگره انجام داد.

*راه‌اندازی 25 وبلاگ شهدای هنرمند زنجان

از بین شهدای هنرمند استان زنجان، 28 شهید متعلق به شهر زنجان، پنج شهید متعلق به شهرستان ابهر و یک نفر از شهدای طارم هستند و در حال حاضر 25 وبلاگ برای شهدای هنرمند استان زنجان طراحی شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: از 34 شهید هنرمندی که در زنجان شناسایی شده‌اند، 24 وبلاگ برای آنان راه‎اندازی شده است و بقیه وبلاگ‌ها نیز در حال ایجاد است.

طبق جلسات برگزار شده این کنگره دهه اول اسفند ماه سال جاری با حضور خانواده‌های شهدای هنرمند استان زنجان برگزار می‌شود.

سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان به منظور برگزاری مطلوب این کنگره با تک تک خانواده‌های شهدای هنرمند دیدار و برخی از این خاطرات خانواده‌های شهدا مستندسازی شده است.

تهیه بروشور از زندگینامه شهدای هنرمند استان زنجان از دیگر برنامه‌های این کنگره محسوب می‌‌شود که سازمان بسیج هنرمندان در حال حاضر برای 30 شهید هنرمند این بروشورها را تهیه کرده است.

به نظر می‌رسد برگزاری این کنگره موجب شناسایی و ساماندهی شهدای هنرمند در زنجان شده و از این پس ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف می‌توانند برنامه‌های مورد نظر خود را در این خصوص برگزار کنند،تجلیل از خانواده‌های شهدای هنرمند،ایجاد بانک اطلاعاتی شهدا،چاپ کتاب و جمع‌آوری اسناد مربوط به این شهدا در قالب وصیت‌نامه،دست‌نوشته‌ها و اسناد از دیگر اقدامات انجام شده است.

کتاب شهدای هنرمند استان زنجان نیز با جمع‌آوری آثار و خاطرات شهدای هنرمند در دست تهیه و تدوین است و همزمان با برگزاری این کنگره رونمایی می‌شود.

*آمادگی زنجان برای برگزاری کنگره شهدای هنرمند

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به برگزاری کنگره شهدای هنرمند استان زنجان اظهار کرد: این کنگره به همت سازمان بسیج هنرمندان و به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدای هنرمند امسال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هر سازمانی موظف به پاسداشت مقام شامخ شهدا است، تصریح کرد: سازمان بسیج هنرمندان نیز بر خود وظیفه می‌داند ضمن شناسایی شهدای هنرمند استان، از خانواده‌های این شهدا تجلیل کند.

این مسئول با اشاره به اینکه شهدای گنج‌های انقلاب اسلامی هستند که هنوز به نحو مطلوبی به جامعه معرفی نشده‌اند، بیان داشت: باید نسل جوان جامعه با رشادت‌ها و فرهنگ ناب جهاد و شهادت آشنا شوند.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنگره گام کوچکی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هنرمند است، بیان داشت: همکاری خانواده‌های شهدا در برگزاری این کنگره قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه این کنگره قرار بود در سوم اسفند ماه سال جاری برگزار شود، ادامه داد: در صورت آماده نشدن برنامه‌ریزی‌ها، این کنگره پنج‌شنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

گفتنی است، سازمان بسیج هنرمندان از سال 85 فعالیت‌های خود را آغاز کرده و به تبع آن از سال 86 فعالیت‌های این سازمان در استان‌های مختلف آغاز شده است.