زلزله به خبر اول در اخبار و محافل گوناگون تبدیل شده است

فرماندار خدابنده گفت: زلزله های اخیر در کشور تا به امروز به حدی رسیده که به خبر و مبحث اول در اخبار و محافل گوناگون تبدیل شده است و شاید همین امر بهترین بهانه برای بررسی بسیاری از موضعات مرتبط با زلزله و کاهش اثرات طبیعی باشد. به گزارش اشراق۲۴،جلسه کاهش اثرات بلایایی طبیعی شهرستان […]

فرماندار خدابنده گفت: زلزله های اخیر در کشور تا به امروز به حدی رسیده که به خبر و مبحث اول در اخبار و محافل گوناگون تبدیل شده است و شاید همین امر بهترین بهانه برای بررسی بسیاری از موضعات مرتبط با زلزله و کاهش اثرات طبیعی باشد.

به گزارش اشراق۲۴،جلسه کاهش اثرات بلایایی طبیعی شهرستان خدابنده در فرمانداری این شهرستان همزمان با ۵ دی ماه سالروز زلزله بم به عنوان روز ایمنی جلسه ای به منظور کاهش اثرات بلایایی طبیعی ، به ریاست  خمسه معاون فرماندار و با حضور مدیران دستگاههای اجرایی ذیربط برگزار شد.

فرمادار خدابنده در این جلسه گفت: امروز در تقویم رسمی کشور بعنوان روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده است؛ روزی که امروزه اهمیت و توجه به آن به خوبی برای همه روشن و نمایان است.

وی افزود: زلزله های اخیر در کشور تا به امروز به حدی رسیده که به خبر و مبحث اول در اخبار و محافل گوناگون تبدیل شده است و شاید همین امر بهترین بهانه برای بررسی بسیاری از موضعات مرتبط با زلزله و کاهش اثرات طبیعی باشد.

فرماندار خدابنده ادامه داد: زلزله اخیر کرمانشاه که به طبع آن استان های همسایه خود از جمله ایلام را نیز لرزاند بعنوان بزرگترین زلزله در چند سال اخیر یاد شده باعث تلفات شدیدی انسانی نیز شد.

وی افزود: یکی از موضوعات مهمی که می توانست باعث کاهش تلفات جانی در این حادثه هولناک شود، مقاوم سازی خانه ها به خصوص خانه های فرسوده است؛ موضوعی که این سال ها در فراموشی مسئولان قرار دارد.

میرزایی با اشاره به اهمیت مقابله با اثرات بلایای طبیعی گفت:مقاوم سازی خانه ها در برابر زلزله، توسعه زیرساخت های شهری و روستایی و به سرانجام رسیدن پروژه آشیانه بالگرد امری ضروری به نظر می رسد.