رونق دادن به اقتصاد داخلی و اسقرار عدالت، یکی از مصادیق امربه معروف است

فرمانده سپاه خدابنده با بیان اینکه علمی کردن کشاورزی در راستای پیشرفت جامعه و رفع تحریم ها بسیار اهمیت دارد گفت: رونق دادن به اقتصاد داخلی و اسقرار عدالت، یکی از مصادیق امربه معروف است و هرکاری که باعث عدم انجام این کار شود منکر است. به گزارش اشراق24،امروز جلسه کارگروه علمی کردن کشاورزی در […]

DSCN8754DSCN8751DSCN8748DSCN8747DSCN8736فرمانده سپاه خدابنده با بیان اینکه علمی کردن کشاورزی در راستای پیشرفت جامعه و رفع تحریم ها بسیار اهمیت دارد گفت: رونق دادن به اقتصاد داخلی و اسقرار عدالت، یکی از مصادیق امربه معروف است و هرکاری که باعث عدم انجام این کار شود منکر است.

به گزارش اشراق24،امروز جلسه کارگروه علمی کردن کشاورزی در سالن جلسات جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده برگزار شد.

علی عیوضی در این جلسه اظهار کرد: بخش کشاورزی کشورمان متکی به شرائط اقلیمی است و کمتر تحت تاثیر تحریم ها قرار گرفته است و با این حال، ضروری است که بحث علمی کردن این بخش به صورت جدی دنبال شود.

وی ادامه داد:بحث علمی کردن کشاورزی در ابتدا از خاورمیانه شروع شد و در کشور ایران بیشترین کشف و ابداعات مانند قنات، در این زمینه صورت گرفته است و یکی از ارکان اصلی محقق شدن اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبری نیز است،تکیه بر بخش کشاورزی است و در حقیقت اگر بخش کشاورزی که موتور حرکت محسوب می شود خوب کار کند، دیگر بخش ها نیز به خوبی کار می کنند.

رئیس جهاد کشاورزی خدابنده با بیان اینکه که تمام شدن هرچه زودتر ذخائر زیر زمینی،آرزوی دشمنان قسم خورده انقلاب است تصریح کرد: مهمترین امر در این زمینه،آموزش به نیروی انسانی است و آبیاری تحت فشار یکی از راهکارهای جلوگیری از هدر رفتن آب و استفاده بهینه از آن در زمینه کشاورزی است.

وی با بیان اینکه شهرستان خدابنده در تمام این زمینه ها پیشرو است گفت:یکی از مهمترین کارکرد بخش کشاورزی شهرستان،تامین مایحتاج مردم این شهرستان است که متکی به نیروهای خودی و بومی است و با استفاده از ظرفیت و توان داخلی در بخش کشاورزی و دامداری با کمک اجرای طرح همگام با کشاورزی،باعث افزایش درآمد در این زمینه شده ایم.

عیوضی با بیان اینکه طرح مدرسه در مزرعه قرار است که در شهرستان انجام شود ادامه داد:این طرح بخاطر این است که جلساتی که در این زمینه است در مزرعه انجام شود تا تاثیرگذاری آن نیز بیشتر شود.

سپس علی زینالی به ایراد سخن پرداخت و گفت:مهمترین معروف بالا بردن توان و ظرفیت تولید در بخش کشاورزی شهرستان است و بالاترین منکر هم رفع مشکلات در این زمینه است.

وی با بیان اینکه شهرستان خدابنده در بخش کشاورزی بویژه در زمینه گندم دارای جایگاه ویژه ای در سطح استان زنجان است ادامه داد:در زمینه علمی کردن کشاورزی در شهرستان خدابنده اقدامات خوبی انجام شده است از جمله دادن آموزش به صورت محصول محور در روستاها و اردوهای جهادی که هدف آنها خدمت رسانی و محرومیت زدایی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان است.

مسئول بسیج مهندسین خدابنده درباره الزامات طرح همگام با کشاورزی گفت:الزامات اجرای طرح همگام با کشاورزی محصول محور این است که در ابتدا کارگروهی با این عنوان تشکیل شود و سپس از ظرفیت کارشنساسان و مربیان کشاورزی جهت آموزش استفاده شود و در پایان نیز کارگروههای در پایگاههای مقاومت بسیج روستایی تشکیل شود.

سپس ولی اله ابراهیمی فرمانده سپاه خدابنده اظهار کرد:امسال9طرح اقتصاد مقاومتی در شهرستان خدابنده با اعتباری بالغ بر یک میلیلرد و45میلیون تومان درحال بهره برداری است و همچنین 36طرح نیز با تسهیلاتی بالغ بر 540میلیون تومان در دست اقدام است و چهر حلقه صالحین نیز در زمینه کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود:علمی کردن کشاورزی در راستای پیشرفت جامعه و رفع تحریم ها بسیار اهمیت دارد و رونق دادن به اقتصاد داخلی و اسقرار عدالت، امربه معروف است و هرکاری که باعث عدم انجام این کار شود منکر است.

سپس محمد قاسمی گفت:این طرح در20شبکه در40روستا در جهت افزایش محصول گندم در سطح شهرستان خدابنده در حال برگزاری است و آموزش ها به صورت چهره به چهره و انفرادی انجام می شود.

وی ادامه داد:در کنار اجرای طرح همگام با کشاورزی، در جهت آموزش به افراد،پیش بینی شده است که هر کارشناس کشاورزی در پنج سایت برای پنج روستا آموزش های لازم را ارائه کند .

مسئول برگزاری طرح همگام با کشاورزی در خدابنده با بیان اینکه این سایتها تولیدی و ترویجی هستند تصریح کرد:تحقیق،ترویج و تولید محصولات کشاورزی با کیفیت از اهداف راه اندازی این سایتها است و قراراست که از این طریق آخرین یافته های علمی در زمینه کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

در پایان جلسه تصاویری از اجرای طرح همگام با کشاورزی در شهرستان خدابنده پخش شد.