روز جهانی قدس روز عزای اسرائیل است/حقوق بشر آمریکایی،حقوق ظالمان و بلعیدن ضعفا است/تطهیر چهره دشمن توسط عوامل داخلی یکی از اساسی ترین نسخه های نفوذ است

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: روز جهانی قدس روز عزای اسرائیل است پس باید با تدبیر و تمام قوا در مقابل اسرائیل ایستاد یکی از این تدابیر روز جهانی قدس است و تاثیری که حضور گسترده مردم مسلمان در راهپیمائی دارد از بمب اتم برای این رژیم خطرناک تر و مخربتر […]

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: روز جهانی قدس روز عزای اسرائیل است پس باید با تدبیر و تمام قوا در مقابل اسرائیل ایستاد یکی از این تدابیر روز جهانی قدس است و تاثیری که حضور گسترده مردم مسلمان در راهپیمائی دارد از بمب اتم برای این رژیم خطرناک تر و مخربتر است.
DSC09848

به گزارش اشراق۲۴،حجت الاسلام طالبی در خطبه های نماز جمعه قیدار اظهار کرد: موضوع فلسطین و لبنان براى ایران از دو بعد اهمیت بسیارى دارد،نخست از جنبه الهى و اسلامى که به حکم فطرت الهى موظف به پشتیبانى از مظلومان در برابر ظالمان هستیم،  به‏عنوان مسلمان وظیفه شرعى‏مان ایجاب مى ‏کند که از کیان اسلامى‏ مان حمایت کنیم به‏ ویژه فلسطین و بیت‏ المقدس که از لحاظ فرهنگى، تاریخى و سیاسى جزء جدایى‏ناپذیر دین ماست و دوم از بابت راهبرد نظام اسلامى ایران است.

وی افزود: روز جهانی قدس روز عزای اسرائیل است پس باید با تدبیر و تمام قوا در مقابل اسرائیل ایستاد یکی از این تدابیر روز جهانی قدس است. و تاثیری که حضور گسترده مردم مسلمان در راهپیمائی دارد از بمب اتم برای این رژیم خطرناک تر و مخربتر است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: فلسطین و لبنان خاک ریز اول و خط مقدم است اگر دشمن بتواند خاک ریز اول را فتح کند نوبت به خاکریزهای بعدی می رسد و ایران هم جزء اهداف اصلی اسرائیل است پس ما باید در پشت خط مقدم تمام همت و تلاش خود را به کار گیریم تا خط مقدم شکست نخورد.

وی افزود: اسرائیل غاصب اکنون در شرایطی قرار دارد که نسبت به هر زمان دیگری در تاریخ شصت و چند ساله جنایات این کشور ضعف و سستی و ناتوانی این رژیم بیش از پیش بر همگان آشکار شده است.

طالبی ادامه داد: امسال روز قدس در حالی برگزار می شود خاورمیانه و جهان اسلام در شرایط ویژه ای قرار دارد جنایات داعش و دیگر تروریست ها در سوریه و عراق حمله نظای آل سعود به مردم فقیر و بی پناه یمن اقدامات سرکوب گرانه آل خلیفه در بحرین برقراری ارتباط و همسویی نزدیک آل سعود و برخی از دولت های مرتجع منطقه ای بار رژیم صهیونیستی فاجعه انسانی منا در سال گذشته و کارشکنی های آل سعود در پذیرش حجاج ایرانی درمراسم حج امسال از ترس بر

وی افزود: برگزاری مراسم برائت از مشرکین و طنین انداز شدن مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در سرزمین وحی اهمیت روز قدس امسال را چندین برابر کرده است لذا مردم بزرگ ایران امسال در روز قدس مراسم برائت از مشرکین حج تمتع سال ۹۵ را در روز قدس در سراسر کشور عزیز مان برگزار می کنند و در کنار مردم مظلوم فلسطین خشم خود را بر سر استکبار جهانی و مشرکین فریاد خواهند زد.

طالبی ادامه داد: در این چند ماه در سایه غفلت نهادهای بین المللی و حمایت مدعیان دروغین حقوق بشر شاهد جنایات فجیع و قتل عام کودکان و مردم بی گناه یمن هستیم  و بی شک خون کودکان معصوم یمن گریبان سران عربستان و اسرائیل و حامیان پلیدش آمریکا را خواهد گرفت.

وی به ششم تا دوازدهم تیر ماه هفته حقوق بشر آمریکایی نیز اشاره کرد و گفت: ویژگی های حقوق بشر آمریکایی محروم کردن مستضعفان از حقوق اولیه خود است حقوق بشر آمریکایی حقوق ظالمان و بلعیدن ضعفا ست مخالفان جنایات کاخ سفید در سراسر جهان تروریست و موافقان جنایات آمریکا مدافع حقوق بشر به حساب می آیند.

طالبی تصریح کرد: ششم تیر ماه ترور نا فرجام حضرت آیت الله العظمی خامنه ای  در مسجد ابوذر هفتم تیر ماه انفجار حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی و یارانش هشتم تیر ماه بمباران شیمیایی و میکروبی مناطق مسکونی شهر سردشت دهم تیرماه تصویب عملیات آژاکس توسط آمریکا جهت عملیاتی کردن کودتای ۲۸ مرداد دوازدهم تیر ماه حمله ناوگان آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس که روز افشای حقوق بشر آمریکایی است

وی افزود: شهادت ۱۷ هزار نفر انسان بی گناه دراثر اقدامات تروریستی شهادت بیش از ۲۰۰ هزار نفر و مجروحیت بیش از ۷۰۰ هزار در جریان جنگ تحمیلی هشت ساله شهادت بیش از ۱۳ هزار نفر و مجروحیت ۱۰۰ هزار نفر بر اثر کاربرد سلاح های شیمیایی شهادت بیش از ۴ هزار نفر از ماموران نیروی انتظامی و مرزی در راه مبارزه با مواد مخدر تحریم های ظالمانه و غیر قانونی ایران حاصل حقوق بشر دروغین آمریکایی است .

طالبی ادامه داد: نکته قابل تامل این است که برخی در داخل کشور تلاش دارند با توجه به جمعیت جوان کشور که از تراکم دشمنی های و خصومت های آشکار در هه ۶۰ کمتر خبر دارند نقاب میش بر چهره گرگ بپوشانند در تلاشند به نسل امروز ما بگویند که به آمریکا هم می شود اعتماد کرد تطهیر چهره دشمن توسط عوامل داخلی یکی از اساسی ترین نسخه های نفوذ است که برای ملت ما پیچیده شده است اگر دشمن و پرونده جنایاتش را فراموش کنیم بدون شک دروازه های ورود بیگانه را به کشور گشوده ایم و با پای خود به مسلخ و قربانگاه رفته ایم.

وی افزود: جنایات و ظلم‏های‏ ام‏الفساد قرن در حق ملت ایران پرونده بسیار قطوری است استکبار جهانی، شیطان بزرگ، تروریست بالذات و ام‌الفساد غرب صفاتی است که امام خمینی (ره) در مورد آمریکا به کار بردند که این ها بیانگر ماهیت آمریکاست اما همه اینها با کمال تاسف از مدت‏های مدیدی شاهد گفتارها و نوشتارهایی هستیم که بنا دارند چهره جنایتکار و خبیث استکبار جهانی، به‏ویژه آمریکا را در اذهان و افکار عمومی جامعه به‏عنوان انسان‏هایی متمدن، مدافع حقوق بشر، صلح‏طلب و… معرفی کنند. اینها نه تنها نمی‏خواهند جنایات و ظلم‏های دشمان اسلام و انقلاب، به‏ویژه آمریکا را مطرح کنند، بلکه بر این جنایات روپوش میگذارند و دنبال این هستند که چهره مثبت و انسان‏دوستانه از این کشور ضد بشری ارائه دهند.

طالبی به عید فطر نیز اشاره کرد و گفت: عید فطر،عید انسجام امت اسلام و سرکوب کردن انگیزه های اختلاف است اگر در دلهای ما کدورت و انگیزه های اختلاف و نفاق وجود دارد سرکوب کنیم . امروز منافع قدرتهای بزرگ تزریق تفرقه در دنیای اسلام است پیامد بی توجهی به وحدت به خاک و خون کشیدن مسلمان در یمن، بحرین و سوریه و عراق و افغانستان و….. است .

وی به روز قلم در ۱۴ تیر نیز اشاره کرد و گفت: جایگاه قلم آن‌قدر بالا و ولاست که خداوند در والاترین کتاب آفرینش با سوره‌ای از آن یاد و به آن سوگند می‌خورد.«ن و القلم و ما یسطرون» اهل قلم باید دارای تقوا و صداقت و انصاف باشند باید بر سطح آگاهی مردم بیفزایند، در پی حل مشکلی از مشکلات جامعه باشند و در ایجاد وحدت و همدلی کوشش کنند و از ایجاد اختلاف وتضعیف نظام بپرهیزند و از ایجاد بدبینى به نظام‏ و شایعه‏سازى و شایعه‏پراکنى اجتناب کنند و سعی کنند در مردم امید و نشاط ایجاد نمایند

طالبی ادامه داد:  آزادى قلم و بیان، حقِ مسلّم مردم و مطبوعات است. اما آزادی قلم نباید بهانه و ابزاری برای  پامال شدن ارش های الهی باشد باید در محدوده دین و خطوط قرمز اسلام باشد.

وی افزود: در طول تاریخ علمای بزرگ جهان اسلام با هدف و انگیزه در جهت اخلاق، آداب و تربیت مردم و پرکردن کمبودهای جامعه قلم زدند و مطالب ارزشمندی به رشته تحریر در آوردند. که یکی از این بزرگ مردان الهی علامه امینی است که در دفاع از ولایت و مظلومیت امیر المؤمنی علیه السلام فراوان تلاش کرد و ۲۰ سال زحمت کشید تا الغدیر را نوشت .اهل قلم باید این چنین شخصیت ها را الگوی خود قرار دهند.

طالبی به روز شهردارى و دهیارى‏ ها در ۱۴ تیر نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری مسئله بسیار مهم و اساسی مدیریت شهری را بر عهده دارد و در سه سطح با مردم در ارتباط است: سطح اول خدمات به مردم، سطح دوم حفظ و توسعه فضای سبز و سوم در سطح فرهنگ. هر سه حوزه از اهمیت ویژه ای دارد در شهرهای کوچک و شهری مثل قیدار که صنعت بسیار ضعیف است و درآمد شهرداری کم است کار بسیار سخت و یک تلاش مضاعف می خواهد.

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید با روحیه‌ای‌ بسیجی‌ یعنی‌ با «احساس‌ تکلیف‌، بدون‌ توقع‌، فداکارانه‌، بدون‌ خودنمایی‌ و برای‌ رضای‌ خدا کار کرد و حتی‌ یک‌ روز را برای‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ از دست‌ نداد.