رنگرز: همه به حفظ آرامش تیم ملی کشتی کمک کنند/ روی مسابقات جهانی تمرکز کرده‌ایم؛ نه بازی‌های آسیایی

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان گفت: همه دوستانی که مسئولیت دارند یا پیشکسوتان، این ۳۰ روز باقی‌مانده را به حفظ آرامش و تمرکز کادر فنی و بچه‌ها کمک کنند.

به گزارش نسیم اشراق،حسن رنگرز، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان پیرامون برگزاری هفتمین مرحله از اردوهای شاگردانش اظهار داشت: یک اردوی پرفشار را پس از این اردو داریم و سپس وارد شرایط ریکاوری و تیپل برای مسابقات جهانی می‌شویم. آسیب‌دیدگی خاصی نداشتیم و طبق برنامه، دیدارها تدارکاتی را با شرایطی خوب پشت‌سر گذاشتیم و بر اساس جدول زمان‌بندی، بچه‌ها در نقطه‌ای هستند که می‌بایست باشند. فرایند انتخابی تیم ملی را هم طبق ضوابط چرخه انجام دادیم و در آخرین وزن یعنی وزن ۷۲ کیلوگرم هم دانیال سهرابی را بر اساس مسابقه انتخابی به تیم ملی اضافه کردیم.

وی درباره آخرین وضعیت محمدرضا گرایی و مصدومیت وی بیان داشت: همه کشتی‌گیران به سبب فشار سنگین تمرینات و آسیب‌های گذشته، آسیب‌های غیرمؤثر جزئی دارند. تغییر فشار تمرینات در برخی موارد باعث آن می‌شود که آسیب‌های قبلی، کمی نمایان شوند. آسیبی که مانع فعالیت بچه‌ها بشود، نداریم و همه بچه‌ها روی تشک بوده‌اند.

رنگرز در ادامه گفت: زمان کوتاهی تا مسابقات جهانی ۲۰۲۳ داریم و آرامش اردوی تیم ملی باید در اولویت اول قرار داشته باشد. همه دوستانی که مسئولیت دارند یا پیشکسوتان، این ۳۰ روز باقی‌مانده را به حفظ آرامش و تمرکز کادر فنی و بچه‌ها کمک کنند تا نماینده شایسته‌ای برای کشتی کشورمان در آوردگاه جهانی باشیم. پس از مسابقات بلگراد، به سبب مسئولیتی که بنده دارم، تمام قد پاسخ‌گوی عزیزان خواهم بود.

وی در رابطه با میزان رضایتش از برگزاری چرخه انتخابی برای اولین بار عنوان داشت: تمام تلاش ما بر این بوده که مفاد چرخه به شکل تمام و کمال رعایت شود. مانند خیلی چیزهای دیگر، قطعاً نقدها و ایراداتی هم به چرخه انتخابی وارد است اما تمام ۱۰ وزن تیم ملی را بر اساس نقشه راه مشخص کردیم که در سال‌های آتی حتماً نقدها مرتفع می‌شوند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی راجع به بحث بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ تأکید داشت: قطعاً ترکیب تیم ملی را تعیین می‌کنیم اما تمام تمرکز و اولویت ذهنی ما، مسابقات جهانی خواهد بود که امسال انتخابی المپیک ۲۰۲۴ هم هست. کسی که سهمیه بگیرد، فرصت کوتاهی تا المپیک پاریس دارد و سال بعد مسابقات دیگری مانند قهرمانی آسیا و جهان را هم داریم. همه موضوعات منوط به جمع‌بندی با رئیس فدراسیون هستند.

رنگرز نهایتاً در مورد آخرین وضعیت میثم دلخانی، قهرمان سال ۲۰۲۱ جهان پس از بازگشت از مصدومیت سنگینش گفت: او قهرمان شایسته، پرتلاش و محجوب ماست. میثم باانگیزه تلاش می‌کند تا در وزن المپیکی ۶۰ کیلوگرم خودش را تثبیت کند. در این وزن البته مهدی محسن‌نژاد، حمیدرضا ده‌برزگی و امید آرامی را هم داریم که کشتی‌گیران باکیفیتی هستند. در این وزن پشتوانه‌های خوبی داریم و تلاش می‌کنیم که شایستگی‌ها را در این وزن اثبات کنیم. میثم تمام تمرکزش روی المپیک است و سعی می‌کنیم به نحوی پیش برویم که همه بچه‌ها خودشان را نشان بدهند.