دعای مادر قیداری در اعتکاف:از خدامی خواهم که فرزندانم در راه امام و ولایت باشند

مادر قیداری که در مراسم اعتکاف در مسجد زینبیه شهر قیدار حضور داشت درباره حاجت قلبی خود گفت: من وقتی که معتکف می شوم حال خوبی دارم و برای فرج امام زمان(عج)و سلامتی رهبر و موفقیت همه فرزندان و همچنین فرزندان خودم دعا می کنم و ازخدا می خواهم که آنها در راه امام و […]

DSCN68341مادر قیداری که در مراسم اعتکاف در مسجد زینبیه شهر قیدار حضور داشت درباره حاجت قلبی خود گفت: من وقتی که معتکف می شوم حال خوبی دارم و برای فرج امام زمان(عج)و سلامتی رهبر و موفقیت همه فرزندان و همچنین فرزندان خودم دعا می کنم و ازخدا می خواهم که آنها در راه امام و ولایت باقی بمانند.

اعتکاف در لغت به معنای توقف در جایی است وتعریف اصطلاحی اعتکاف براساس نظر امام خمینی (ره) این است:”وَ هُوَ اللَّبَثُ فِی المَسجِدِ بِقَصدِ التَعّبُدِ بِهِ وَ لا یعتَبَرُ فِیه ضَمُّ قَصدِ عِبادَهٍ اُخری خارِجَهً عَنهُ وَ اِن کانَ هُو الاَحوِط؛ اعتکاف، ماندن در مسجد به نیت عبادت است و قصد عبادت دیگر، در آن معتبر نیست. اگر چه احتیاط مستحب نیت عبادتی دیگر، در کنار اصل ماندن می باشد.

اعتکاف، محو خود خواهى در امواج بلند خداگرایى و خدمت‏ به امت اسلامى است و بیرون رفتن از خانه خویش و مصمم شدن بر حضور در خانه حضرت حق است و عبادتى مستحبى و تقرب جویانه و داوطلبانه است.

بیش از هزار نفر از مردم مومن ولایت مدارشهرستان خدابنده نیز هم همچون سایر مردم ایران اسلامی در این مراسم عظیم معنوی شرکت کرده اند.

خواهران در مسجدزینبیه و برادران درمسجد جامع شهر قیدار معتکف شده اند و این مراسم درحال برگزاری است.

آنچه که امسال پررنگ ترازسال های قبل بود این مطلب است که حضور جوانان و نوجوانان و بویژه افراد تحصیل کرده در این برنامه فرهنگی و معنوی پرشورتر از سال های قبل است و البته خانواده های معظم شهداو همچنین حلقه های صالحین نیزحضور چشمگیری دارند.

خبرنگاراشراق24،درمیان معتکفین حضور پیداکرده است و نظرشان راجویاشده است که درادامه می بینید.

زهرا شریفی که یک دانش آموزاست درباره علت حضور خود در مراسم اعتکاف گفت: من بخاطراین که به خدا نزدیک تر شوم و دختر خوبی باشم دراین مراسم شرکت کردم.

رقیه نجفی که مادر شهید نیز است اظهار کرد:من سعادت نداشته ام که به خانه خدامشرف شوم ولی شرکت دراین مراسم را کمتر ازطواف خانه خدا نمی دانم چراکه بامعتکف شدنم ماننداین است که به سفرحج رفته ام و تقرب به خدا پیدا کرده ام.

زهرا محمدی که یک زن خانه داراست، بابیان اینکه چهارسال است که در این مراسم شرکت می کندگفت: من وقتی که معتکف می شوم حال خوبی دارم و برای فرج امام زمان(عج)و سلامتی رهبر و موفقیت همه فرزندان و همچنین فرزندان خودم دعامی کنم و ازخدا می خواهم که آنها در راه امام و ولایت باقی بمانند.

ام کلثوم موسوی که پیرزن سالخورده ای بود و به زور صدای آن به گوش می رسید نیزاظهار کرد:ب خاطر این که کوله بارگناهانم سبک شود و در قیامت سربلند و شادباشم و به آسانی به اعمالم رسیدگی شود در این مراسم حضور یافتم(درپایان سخنان خوددعای فرج راخواند).

حدیقه گنج خانلو که دانشجوی رشته الهیات است نیز عنوان کرد: من به همراه همکلاسی های خود در این برنامه شرکت کردم و هدفم این است که از دنیامی مادی فاصله بگیرم و به خودم و خدای خودم بیشتر توجه کنم و خودسازی کنم و این را می دانم که خودسازی و خودشناسی مقدمه رسیدن به خداشناسی است.