دشمنان با شيوه هاي گوناگون درصدد تخريب و انحراف مداحی هستند/مداحی جريان عاطفي متکي به حقيقت است

امام جمعه قیدار در همایش مادحین شهرستان خدابنده گفت: دشمنان با شيوه هاي گوناگون درصدد تخريب  و انحراف مداحی هستنددر حالی که مداحی جريان عاطفي متکي به حقيقت است. به گزارش اشراق24،همایش مادحین و شعرای آئینی شهرستان خدابنده با حضور و سخنرانی حجت الاسلام طالبی امام جمعه شهر قیدار در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده […]

DSC08626DSC08628امام جمعه قیدار در همایش مادحین شهرستان خدابنده گفت: دشمنان با شيوه هاي گوناگون درصدد تخريب  و انحراف مداحی هستنددر حالی که مداحی جريان عاطفي متکي به حقيقت است.

به گزارش اشراق24،همایش مادحین و شعرای آئینی شهرستان خدابنده با حضور و سخنرانی حجت الاسلام طالبی امام جمعه شهر قیدار در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده برگزار شد.

حجت الاسلام طالبی در این همایش اظهار کرد: يکي ازجلوه هاي روشن محبت وپيوند مردم ايران اسلامي با اهل بيت پيامبراسلام (ص)برپايي آيين هاي مذهبي،  مجالس مداحي ونوحه خواني است.

وی افزود: مداحي يک هنرمذهبي است که درفرهنگ شيعه جايگاه والا ومخاطبان فراواني دارد و شعرهاي مداحي اگر از محتواي عا لي و شيوايي ادبي برخوردارباشد بسيار تاثيرگذار و فرهنگ ساز است،چرا که به واسطه مداحي دلها متوجه اهل بيت عليهم السلام مي شود،عشق ها  و احساس ها برانگيخته مي شود و از اين رهگذر پايه هاي اعتقادات ديني و باورهاي مردم استحکام مي يابد و پيوند معنوي و عاطفي شيعيان باخاندان عصمت وطهارت قوي تر و عميق تر می شود.

طالبی ادامه داد: به خاطرنقش فرهنگ سازاين سنت مبارک است که دشمنان باشيوه هاي گوناگون درصدد تخريب  وانحراف آن برآمده تلاش مي کنند تا ازتاثير آن به کاهند. مسئولان فرهنگي،به ويژه جامعه مداحان، بايد توجه داشته باشند، اگر از اين گوهر گرانبها و سنت شيعي آسيب زدايي نشود هم رسالت آن درخطر قرار مي گيرد و هم از اثرگذاري آن کاسته مي شود.

وی افزود: امام خميني(ره) احياگر مکتب نجات بخش عاشورا درعصر حاضر،  بيشترين تاکيد را بربرپائي مجالس سوگواري اهل بيت عليهم  السلام  به  ويژه  حضرت  ابا عبدالله الحسين(ع) داشته و عملآ به روضه و مداحي درمجالس حسيني اهتمام مي ورزيدند.

امام جمعه قیدار اضافه کرد: مداحي وستايشگري اهل بيت عليهم السلام ازموضوعاتي است که همواره مورد توجه ويژه مقام معظم رهبري قرارگرفته است و ايشان در ديدار با مداحان و ذاکران اهل بيت عليهم السلام به اهميّت و نقش مداحي، رسالت و وظايف مداحان، محتوا و کيفيت ستايشگري، آسيب ها و آفات اين آئين، سازماندهي و هدايت آنان توصيه و تاکيد داشته اند.

وی افزود: از اول تاريخ تشيع تا امروز، يک عنصراصلي و اساسي درتشيع  و جريان تشيع، همين جريان عاطفي است،البته عاطفه ي متکي به حقيقت،نه عاطفه پوچ،لذا خدشه دارکردن اين محبت به هر شکلي و به هرصورتي،خيانت به جريان عظيم محبت اهل بيت و پيروي اهل بيت(ع) است.

طالبی ادامه داد: غلو و مبالغه،احساس غناي کاذب،بدعت وخرافه،تبديل شدن عشق به شغل،خارج شدن اززبان قال يازبان حال،سؤاستفاده ازمسئله  شفاعت يا چراغ سبزنشان  دادن نسبت به گناه،آهنگ هاي نامناسب،اجراي برنامه مداحي در وقت نماز،ناشايسته گان متظاهر،تحت الشعاع قرارگرفتن نام اهل بيت (ع)،مطالب ذلت آميز و تشويق عزاداران به برهنگي و آسيب رساندن به بدنشان از مهمترین آسیب های مداحی است.