در شهرستان خدابنده500میلیون ریال وقف شده است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده از وقف 500 میلیون ریالی در شهرستان خدابنده خبر داد. به گزارش اشراق آنلاین،حجت‌الاسلام حسن رضا محمدی امروز اظهار کرد: توسعه موقوفات از اهم برنامه‌های سازمان اوقاف و به تبع آن در اوقاف استان‌ها و شهرستان‌ها است. وی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی وقف در جامعه تصریح […]

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده از وقف 500 میلیون ریالی در شهرستان خدابنده خبر داد.13921016000368_PhotoA

به گزارش اشراق آنلاین،حجت‌الاسلام حسن رضا محمدی امروز اظهار کرد: توسعه موقوفات از اهم برنامه‌های سازمان اوقاف و به تبع آن در اوقاف استان‌ها و شهرستان‌ها است.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی وقف در جامعه تصریح کرد: همگان باید در ترویج این سنت حسنه اوقاف را همراهی کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با اشاره به تاثیر موقوفات در سطح کلان جامعه اضافه کرد: علما و روحانیان باید از موقوفات برای تحقق شعار سال انتخاب شده توسط مقام معظم رهبری استفاده بهینه کنند

این مسئول همچنین بر مصرف موقوفات براساس نیات خیران نیک‌اندیش تاکید کرد و گفت: توجه به این موضوع یکی از تاکیدات دیگر مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به جایگاه ویژه وقف در جامعه اسلامی و دین مبین اسلام، اذعان داشت: ابعاد مختلف وقف برای توجه به نیاز‏های جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین به انجام فعالیت‌های فرهنگی در راستای گسترش و ترویج فرهنگ وقف اشاره داشت و بیان کرد: گسترش فرهنگ وقف با آموزش، تبلیغ و ترویج ممکن می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده در ادامه از ثبت وقف جدیدی در شهرستان خدابنده خبر داد و بیان داشت: یکی از خیرین خدابنده‌ای زمینی به مساحت 5 هزار و 400 متر مربع را در روستای «چیلاخور» وقف کرده است.

این مسئول با بیان اینکه زمین مذکور برای ساخت مسجد باب الحوائج (ع) همین روستا وقف شده است.

حجت‌الاسلام محمدی خاطر نشان کرد: متعلقات این مسجد همچون کتابخانه، خانه عالم و … نیز توسط یک خیر به نام ولی‌الله اکبری وقف شده است.

وی با بیان اینکه ارزش زمین و متعلقات وقف شده 500 میلیون ریال است، اظهار داشت: این مورد وقفی با تولیت اداره اوقاف خدابنده هزینه خواهد شد.