دادن شهید در انقلاب اسلامی عاملی برای اتحاد است

امام جمعه موقت قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: دادن شهید در انقلاب اسلامی عاملی برای اتحاد است. به گزارش اشراق۲۴حجت الاسلام بیگدلو امام جمعه موقت قیدار در خطبه های نماز جمعه به شهادت امام محمد باقر در ۷ شهریور مصادف با ۷ ذی الحجه ۱۴۳۸اشاره کرد و گفت: امام محمد باقر (ع) از جانب […]

امام جمعه موقت قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: دادن شهید در انقلاب اسلامی عاملی برای اتحاد است.

به گزارش اشراق۲۴حجت الاسلام بیگدلو امام جمعه موقت قیدار در خطبه های نماز جمعه به شهادت امام محمد باقر در ۷ شهریور مصادف با ۷ ذی الحجه ۱۴۳۸اشاره کرد و گفت: امام محمد باقر (ع) از جانب پدر و نیز مادر، به شجره پاکیزه نبوت منتهى مى‏ شود.

وی افزود: در شأن امام محمد باقر علیه السلام گفته شده که او نمونه والائی از هاشمیان، علویان و فاطمیان بود زیرا که از جهت وراثت منتسب به امام حسن و امام حسین علیهما السلام و مادرش ام عبدالله (فاطمه) دختر امام حسن علیه السلام بود و راستگوترین لهجه ها و جذابترین چهره ها و بخشنده ترین انسانها بشمار می رفت.

امام جمعه موقت قیدار به سالروز شهادت حاج مهدی عراقی و فرزندش اشاره کرد و گفت: این شهیدتوسط گروه فرقان ترور شد و امام شخصاً از میدان سعیدی قم تا صحن حرم مطهر حضرت معصومه پیکر شاگرد خویش را تشییع کردند و این گونه تجلیل در سیره عملی امام بی نظیر است .

وی افزود: ۸شهریور سالروز شهادت مظلومانه شهید رجایی و باهنر و آغاز هفته دولت است و پس از عزل بنی صدر دشمنان بر اندازی را جور دیگری طرح کردند.

امام جمعه موقت قیدار اضافه کرد: ترور فاجعه هفتم تیر نابودی مسئولان رده بالای نظام و فاجعه هشت شهریور انفجار دفتر نخست وزیری است.

وی افزود: فرق انقلاب اسلامی با دیگر حکومت ها این است که وقتی شهید می دهیم منسجم و متحد تر می شویم اما جاهای دیگر مملکت بهم می ریزد.

امام جمعه موقت قیدار به نمایندگانی که پشت به انقلاب کردند اشاره کرد و گفت: یکی از اسناد افشا شده ی وزارت خارجه عربستان مربوط به درخواست بورسیه تحصیلی برای فرزند عطالله مهاجرانی وزیر اسبق ارشاد ایران است.

حجت الاسلام بیگدلی اضافه کرد: رجبعلی مزروعی، سیاستمدار و اقتصاددان ایرانی است که سابقه عضویت در دوره ششم مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نمایندهٔ مردم اصفهان را دارد و در حال حاضر در شهر بروکسل زندگی می‌کند.

وی افزود: جمیله کدیور وی خواهر محسن کدیور و همسر سید عطاءالله مهاجرانی (نخستین وزیر فرهنگ در دولت خاتمی) است.

امام جمعه موقت قیدار ادامه داد: عبدالکریم سروش،به نام پیشین حسین حاج فرج دبّاغ زادهٔ ۲۵ آذر ۱۳۲۴ خورشیدی، درتهران است و نظریات خودش را کلام جدید می‌نامد و مرام کلامی خود را نومعتزلی می‌داند و وب‌گاه بی‌بی‌سی فارسی در گزارشی وی را مناقشه برانگیزترین روشنفکر دینی و یکی از تاثیرگذارترین متألهان شیعی نزدیک به سه دهه اخیر ایران و رهبر جریان روشن‌فکری اصلاح‌طلب ایران دانست.

حجت الاسلام بیگدلو ادامه داد: عظمت و فضیلت روز عرفه ۹ شهریور و ۹ ذی الحجه در باره نام گذاری این روز به عرفه امده است آنگاه که جبرئیل (ع) مناسک حج را به حضرت ابراهیم (ع) می آموخت، چون به عرفه رسید به او گفت : «عرفت؟» یعنی «یاد گرفتی؟» و او پاسخ داد آری،لذا به این نام خوانده شد. وی افزود: وجه دیگر اینکه مردم از این جایگاه و در این سرزمین به گناه خود اعتراف می کنند و بعضی دیگر هم آن را جهت تحمل صبر و رنجی می دانند که برای رسیدن به آن باید متحمل شد ؛ چرا که یکی از معانی «عرف» صبر و شکیبایی و تحمل است.

امام جمعه موقت قیدار اضافه کرد: برای این روز دعا های زیادی وجود دارد ولی مهمترین دعا دعای حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در روز عرفه است.

وی به سخنان شهید حججی نیز اشاره کرد و گفت: شهید حججی قبل از شهادتش نوشت:حالا که دست هایم بسته است می نویسم نه با قلم و نه با جوهر با خون ،رو به دوربین ایستاده ام و ایستاده رو به همه شما رو به خانواده ام رو به رهبر عزیزم رو به حرم ،حرامزاده ای خنجر به دست است و دوست دارد که من بترسم و حال اینکه در خیمه گاهم هیچ ترسی در من نیست تصویرم را ببرید پیشکش رهبر عزیزم و امامم سید علی خامنه ای و فرمانده ام حاج قاسم سلیمانی و به رهبرم بگوئید اگر در بین مردمان زمان خودت کلامت غریب است ما اینجا برای اجرای فرمان شما اماده ایم .