خطیب جمعه سنگربان جنگ نرم در عرصه فرهنگی است/مراسم گرامیداشت روز نماز جمعه در خدابنده برگزار شد+تصاویر

امام جمعه گرماب با اشاره به این که خطیب جمعه از کسی خط نمی گیرد و فقط از مقام معظم رهبری الگو گرفته و در واقع سنگربان جنگ نرم در عرصه فرهنگی معرفی شده است، افزود: مراکز فرهنگی که دل در گرو انقلاب دارند باید به نهاد نمازجمعه کمک کنند. به نقل از اشراق۲۴،امروز مراسم […]

امام جمعه گرماب با اشاره به این که خطیب جمعه از کسی خط نمی گیرد و فقط از مقام معظم رهبری الگو گرفته و در واقع سنگربان جنگ نرم در عرصه فرهنگی معرفی شده است، افزود: مراکز فرهنگی که دل در گرو انقلاب دارند باید به نهاد نمازجمعه کمک کنند.photo_2017-07-27_00-56-59photo_2017-07-27_00-56-43photo_2017-07-27_00-56-49photo_2017-07-27_00-56-53photo_2017-07-27_00-57-04photo_2017-07-27_00-57-09photo_2017-07-27_00-57-15

به نقل از اشراق۲۴،امروز مراسم گرامیداشت ۵مرداد به مناسبت روز نمازجمعه در شهر گرماب توسط ستاد اقامه ی نمازجمعه این شهر برگزار شد.

♦️در ابتدا دیدار با خانواده های شهدا آغاز شد و در ادامه با حضور در مراسم ختم متوفی ادامه یافت و سپس مراسمی در دفتر حجت الاسلام موسوی امام جمعه گرماب انجام شد.

♦️در این برنامه بعداز خیرمقدم گویی و دادن گزارش توسط امام جمعه ی گرماب وفریضه نماز جمعه را نمایشگاه وحدت مسلمانان عنوان کرد و گفت: شرکت در نماز جمعه کفاره گناهان است که با هدف توسعه روح تقوا برگزار می‌شود لذا نماز جمعه مربوط به جریان و یا جناح خاصی نیست بلکه محل وحدت و همبستگی ملت ایران است.

♦️وی تاکید کرد: یکی از امتیازات اسلام این بوده که برای تجمع و اجتماعات مسلمانان برنامه داشته که برای آنها قابل احترام و عزت است و یکی از برنامه هایی که بصورت هفته ای برگزار می شود نماز جمعه و برنامه سالیانه آن هم حج ابراهیمی است.

♦️امام جمعه گرماب با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی«ره» در پنج مرداد سال ۱۳۵۸ حکم مرحوم آیت الله طالقانی را برای اولین نماز جمعه تهران صادر کردند، افزود: اولین نماز جمعه با شکوه و با عظمت برگزار شد و بازتاب خوبی در کشور و هم جهان گذاشت.

♦️وی برگزاری نماز جمعه را از آن سال تاکنون گسترده دانست و یا بیان اینکه در حال حاضر ۹۰۰نماز جمعه در سطح کشور برگزار می شود، تصریح کرد: نماز جمعه دارای آثار و برکاتی است و همانطور که حضرت امام خمینی«ره» فرموده، نماز جمعه از عنایات حق تعالی به جمهوری اسلامی بوده و در واقع همین طور هم هست که کوچک و بزرگ، پیر و جوان، زن و مرد بصورت خودجوش، بدون تبلیغات برای نماز جمعه آماده شده و به خطیب جمعه گوش فرا می دهند و نسبت به مسائل روزآگاه شده و اجتماع کم خرج پر اهمیتی است اگر مسئولان قدر آن را بدانند.

♦️حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که خطیب جمعه از کسی خط نمی گیرد و فقط از مقام معظم رهبری الگو گرفته و در واقع سنگربان جنگ نرم در عرصه فرهنگی معرفی شده است، افزود: مراکز فرهنگی که دل در گرو انقلاب دارند باید به نهاد نمازجمعه کمک کنند.

♦️در ادامه افشار بخشدار گرماب به ایراد سخن پرداخت و سپس حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار اظهار کرد: ما از همه مردم و مسئولان می خواهیم که نماز جمعه را با حضورشان باشکوه کنند زیرا نگاه دشمنان به نماز جمعه است و بهترین مطالب در نماز جمعه گفته می شود و مسئولان از جنس مردم بوده و لذا همواره با نماز جمعه از درب صلح و آشتی وارد شوند.

♦️وی افزود: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران برپایی نماز جمعه در سراسر کشور است و نماز جمعه هر هفته باعث بصیرت افزایی می‌شود و سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در نماز جمعه تبیین می‌شود.
♦️امام جمعه قیدار با بیان اینکه نماز جمعه تریبونی بی‌نظیر در زمینه ارتباط چهره به چهره با مردم است افزود: نماز جمعه دانشگاهی است که در آن درس سیاست و دیانت داده می‌شود و نماز جمعه حلقه وصل بین مردم و حکومت است و خواسته‌های مردم از تریبون نماز جمعه به گوش حاکمان و دولتمردان می‌رسد.

♦️وی تأکید کرد: باید تلاش کرد تا در عرصه نماز جمعه شاهد حضور حداکثری مردم باشیم؛ نماز جمعه از شئون ولایت است و چنانچه امام‌جمعه را امام جامعه انتخاب نکند امام‌جمعه مشروعیت ندارد و امام جامعه کوثر جامعه است و نماز جمعه خیر کثیر است و این دو وقتی به هم مرتبط می‌شوند یک چشمه ساری و جاری می‌شود.

♦️حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به این تعبیر مقام معظم رهبری که نماز جمعه قرارگاه فرهنگی هر شهر است، تصریح کرد: نماز جمعه یک قرارگاه است و همیشه باید آماده خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان باشد.

♦️در پایان این مراسم نماز جماعت اقامه شد و سپس از اعضای ستاد میهمان دفتر امام جمعه گرماب با صرف ناهار پذیرائی شد.