خردسالترین حافظ کل قرآن استان زنجان/از قرآن خواندن در خواب تا ادای کلمات از آخر به اول آیه

مهسا فیروزی کلاس دوم ساکن روستای آبی سفلی از توابع بخش مرکزی شهرستان خدابنده است که در 8خرداد ماه سال جاری در سن 8سالگی توانست قرآن را حفظ کند و عنوان خردسالترین حافظ کل قرآن استان زنجان را به خود اختصاص دهد.به گزارش اشراق24، مهسا فیروزی کلاس دوم ساکن روستای آبی سفلی از توابع بخش […]

مهسا فیروزی کلاس دوم ساکن روستای آبی سفلی از توابع بخش مرکزی شهرستان خدابنده است که در 8خرداد ماه سال جاری در سن 8سالگی توانست قرآن را حفظ کند و عنوان خردسالترین حافظ کل قرآن استان زنجان را به خود اختصاص دهد.به گزارش اشراق24، مهسا فیروزی کلاس دوم ساکن روستای آبی سفلی از توابع بخش مرکزی شهرستان خدابنده است که در 8خرداد ماه سال جاری در سن 8سالگی توانست قرآن را حفظ کند و عنوان خردسالترین حافظ کل قرآن استان زنجان را به خود اختصاص دهد.

این خردسال حافظ کل قرآن خدابنده ای امروز به همراه خانواده و مربی اش در دفتر خبری اشراق24 حاضر شد و درباره حفظ کل قرآن کریم گفت: از 5سالگی وارد جامعة القرآن شهر قیدار شدم و در ابتدا وارد کلاس اشاره شدم و سپس دوره های رو خوانی و روان خوانی قرآن را گذراندم و در سن 6سالگی توانستم قرآن بخوانم.

وی افزود: از سن 6سالگی کار حفظ قرآن را از جزء 30آغاز کردم و علاقه زیادی به حفظ قرآن داشتم و دوست داشتم هرچه سریعتر حافظ کل قرآن شوم و در مدت دو سال موفق به این کارشدم.

حافظ کل قرآن خدابنده ای درباره اینکه در آینده می خواهد چه کاره شود گفت: دوست دارم در رشته پزشکی ادامه تحصیل بدهم و جراح شوم.

DSCN6804

طارمی، مربی مهسا نیز اظهار کرد: مهسا زمانی که وارد کلاس حفظ جامعة القرآن شد من متوجه شدم که سریع تر از نوآموزان دیگر قرآن را حفظ می کند به گونه ای که اگر بقیه بچه ها در هر جلسه فقط یک سوره را حفظ می کردند مهسا در همان جلسه دو یا سه سوره را حفظ می کرد و دریافتم که استعداد خوبی دارد.

وی افزود: چون راه مهسا از جامعة القرآن دور بود به پدر و مادر مهسا گفتم که به صورت خصوصی آموزش ببیند و بعضی مواقع در بعد از ظهرها و حتی در خانه خودمان در روزهای تعطیل به وی آموزش می دادم.

مربی مهسا ادامه داد: اول با روزی یک صفحه شروع شد و به روزی دو صفحه رسید و در آخرین جلسه که 11 صفحه باقی مانده بود به دلیل علاقه زیادی که داشت در دو روز آن یازده صفحه را حفظ کرد و در کمتر از دو سال حافظ کل قرآن شد.

وی افزود: این امر در وهله اول لطف خداوند بوده است و سپس زحمات زیادی که پدر و مادرو البته دائی های مهسا کشیدند باعث موفقیت وی شده است چرا که مادرش در خانه بستر را آماده می کرد و پدر و دائی هایش هم در رفت و آمد کمک می کردند و نا گفته نماند که تلاش و پشتکار خود مهسا هم بسیار اثر گذار بود.

طارمی ادامه داد: مهسا دیرتر از بقیه بچه ها به کلاس اشاره آمد ولی از همه جلوتر زد و الا فقط وی توانسته است که حافظ کل قرآن شود.

DSCN6806

امیرلو مادر مهسا نیز گفت: در ابتدا مهسا را بخاطر اینکه برای مدرسه آماده شود به جامعة القران فرستادم ولی سپس متوجه شدم که در زمینه حفظ قرآن استعداد خوبی دارد و توجهم را به وی بیشتر کردم و الویت من در خانه رسیدگی به مهسا بود و سپس کارهای منزل را انجام می دادم.

وی افزود: هر روز سوره ها را ازش می پرسیدم و حتی گاهی یک سوره را 12 بار تمرین می کرد و به نظر من یکی از معجزات این است که مهسا زمانی که در خواب عمیق هم هست قرآن می خواند.

مادر مهسا ضمن تشکر از محمدی مدیر جامعة القرآن و طارمی مربی فرزندش ادامه داد: مهسا می تواند به صورت برعکس یعنی از آخر به اول هم قرآن را بخواند و یک آیه در میان و ضربدری خواندن آیات از مهارت های دیگر مهسا است و سخت ترین کار این است که بتوان کلمه ها را به صورت کلمه به کلمه  از آخر به اول آیه خواند که مهسا این کار را هم می تواند انجام دهد.

وی با بیان اینکه مهسا گواهی نامه های مختلفی دارد افزود: مهسا دو بار در مدرسه اش(شهید غفاری)در علوم قرآنی رتبه اول را کسب کرده است.

مادر مهسا عنوان کرد: در دوران بارداری قران را زیاد تلاوت می کرده است و ادعیه مختلف از قبیل زیارت عاشورا و دعای توسل و کمیل و ندبه را می خوانده است و دوست دارد فرزند دومش” مهیا “هم حافظ قرآن شود که البته مهسا قول داده که مربی وی باشد.

پدر مهسا هم گفت: مهسا از همان دوران کودکی فرزند بسیار آرامی بود و الان هم که حافظ قرآن شده است رابطه اجتماعیش بسیار بالا رفته است و هر روز نماز می خواند و احترام به بزرگترها را همیشه مد نظر دارد و بسیار قانع است.

وی در پایان سخنان خود ضمن تشکر از خبرنگار اشراق24بخاطر انعکاس خبری، به خانواده ها توصیه کرد: در راستای عمل به فرمایش رهبری در زمینه افزایش حافظ کل قرآن ،فرزندان خود را به مراکز قرآنی ببرند تا هم با قرآن آشنا شوند و هم اینکه در این زمینه استعداد یابی شوند و شاید مثل دخترش روزی حافظ قرآن شوند و مطمن باشند که اثرات آن را در زندگی فرزندانشان خواهند دید و مطمن باشند که این کار می توانند آنها را در برابر تهدیدات دشمن بیمه کنند.