حماسه9دی انقلاب رابیمه کرد

فرمانده سپاه ناحیه خدابنده اذعان کرد:حماسه9دی انقلاب رابیمه کرد. ولی اله ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اشراق آنلاین،9 دی را روز بصیرت ملت ایران دانست و اظهار کرد: این بصیرت نسبت به فتنه‌ای بود که در سال 88 بروز پیدا کرده بود. وی با تاکید بر اینکه حماسه 9 دی بدون فراخوان و توسط خود […]

فرمانده سپاه ناحیه خدابنده اذعان کرد:حماسه9دی انقلاب رابیمه کرد.

ولی اله ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اشراق آنلاین،9 دی را روز بصیرت ملت ایران دانست و اظهار کرد: این بصیرت نسبت به فتنه‌ای بود که در سال 88 بروز پیدا کرده بود.

وی با تاکید بر اینکه حماسه 9 دی بدون فراخوان و توسط خود مردم خلق شده است، ادامه داد: ‌این روز در واقع روز تجلی بصیرت است آن هم بصیرتی که توسط مردم رقم خورد.

ابراهیمی بر لزوم بازخوانی عوامل موثر در فتنه 88 تاکید کرد و گفت: این بازخوانی ضمن روشن کردن ابعاد ماجرا، کمک می‌کند تا این فتنه مجددا تکرار نشود.

وی عوامل فتنه سال 88 را شامل سه گروه دانست و ادامه داد: گروهی در آن سال خود جزو عوامل فتنه بودند و با هماهنگی استکبار زمینه را برای بروز آن فراهم کردند، گروه دیگری از افراد دخیل در فتنه 88 بودند و برخی از عوامل خود اعتراف کرده‌اند که در این فتنه نقش عامل اجرایی را ایفا کرده‌اند و گروه سوم درگیر در فتنه 88 بودند که نقش مستقیمی در آن نداشتند ولی به صورت ناخودآگاه بستر را برای آن فراهم کردند.

ابراهیمی تزویر و نفاق را از شاخصه‌های گروه نخست درگیر در فتنه 88 برشمرد و گفت: آنها از سال 78 برای فتنه 88 برنامه‌ریزی کرده و در واقع در زمین دشمن بازی کردند.

وی با بیان اینکه سران اصلی فتنه بستر را برای وقوع فتنه 88 فراهم کردند، ادامه داد: آنها اگر به دنبال این بسترسازی نبودند چرا بعد از روشن شدن برنامه دشمن عقب ننشسته و در صحنه ماندند.

فرمانده سپاه ناحیه خدابنده با تاکید مجدد بر بازگویی وقایع سال 88 خاطرنشان کرد: اگر این بازخوانی انجام نشود شاید خود ما تبدیل به ابزار دست فتنه و یا حداقل فراهم کننده بستر وقوع آن شویم چرا که هیچ تضمینی برای عدم تکرار آن در آینده وجود ندارد.

این مسئول تاکید کرد: بازخوانی وقایع سال 88 از الزامات عدم تکرار آن است.