حضور ۱۲۰دانشجوی دندانپزشکی در اردوی جهادی خدابنده

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اعزام تیم دانشجویی دندانپزشکی به مناطق محروم شهرستان خدابنده، افزود: دومین سال است که دانشجویان رشته دندانپزشکی در مناطق محروم استان زنجان حضور یافته و خدمات ارائه می دهند. به گزارش اشراق۲۴،علیرضا بیگلری با اشاره به اعزام تیم دانشجویی دندانپزشکی به مناطق محروم شهرستان خدابنده، […]

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اعزام تیم دانشجویی دندانپزشکی به مناطق محروم شهرستان خدابنده، افزود: دومین سال است که دانشجویان رشته دندانپزشکی در مناطق محروم استان زنجان حضور یافته و خدمات ارائه می دهند.

به گزارش اشراق۲۴،علیرضا بیگلری با اشاره به اعزام تیم دانشجویی دندانپزشکی به مناطق محروم شهرستان خدابنده، افزود: دومین سال است که دانشجویان رشته دندانپزشکی در مناطق محروم استان زنجان حضور یافته و خدمات ارائه می دهند.

وی اظهار کرد: ۱۲۰ دانشجوی دندانپزشکی در اردوی جهادی شرکت دارند و در حال حاضر ۶۵ نفر در پنج منطقه محروم در حال خدمت هستند و خدمات کشیدن دندان، ترمیم و جرم گیری را در مناطق محروم انجام می دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: یکی از برنامه های مهم دولت و وزارت بهداشت ارائه خدمات دندانپزشکی به گروه های هدف است و سلامتی دهان و دندان بسیار مهم است که متاسفانه درسالهای گذشته خدمات دندانپزشکی در کشور و به تبع در استان زنجان مغفول مانده است.

بیگلری تصریح کرد: دولت با اجرای طرح نظام سلامت تاکنون موفقیت های خوبی را کسب کرده و در سالجاری با ارائه خدمات دندانپزشکی به گروه هدف در مدارس و مهد کودکها ومناطق محروم به خصوص در حاشیه شهرها کارهای خوبی را انجام خواهد داد.

وی افزود: وزارت بهداشت در راستای ارتقای سلامت مردم و کاهش دغدغه درمانی طرح نظام سلامت را از سال ۹۳ اجرا کرده و تاکنون اجرای این طرح رضایت مردم را به همراه داشته و هزینه پرداختی از جیب مردم کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ابراز کرد: طرح نظام سلامت با پوشش دادن جامعه هدف تعیین شده در حوزه دندانپزشکی فعال است و خدمات خوبی را تاکنون ارائه داده است.

بیگلری گفت: با اجرای این طرح مشکلات دهان و دندان که شیوع زیادی دارد با حمایت دولت کاهش می یابد چرا که ۶۵ درصد از افراد زیر ۱۸ سال که به دندانپزشکی مزاجعه می کنند دندانهایشان به کل خراب شده و هزینه زیادی برای ترمیم می خواهد.