حضور حداکثری مردم در انتخابات، عامل تحکیم پایه های انقلاب/آمریکا در اثر مقاومت ملت ایران مجبور به مذاکره شد

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات، پایه های انقلاب  را تحکیم می‌کند و بر اقتدار نظام می افزاید. به گزارش اشراق۲۴،حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه به تبیین بخشی دیگر از فرمایشات مقام معظم رهبری درخراسان رضوی در ابتدای سال پرداخت و […]

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات، پایه های انقلاب  را تحکیم می‌کند و بر اقتدار نظام می افزاید.

DSC09848به گزارش اشراق۲۴،حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه به تبیین بخشی دیگر از فرمایشات مقام معظم رهبری درخراسان رضوی در ابتدای سال پرداخت و اظهار کرد: بیانات مقام معظم رهبری در ابتدای سال بسیار سرنوشت ساز و اثرگذار است مقام معظم رهبری حکیم و دیدبانی هستند که مسائل مهم مملکت را با بصیرت درونی خودشان که معلول تقواست رصد می‌کنند و بر همان محور مسیر را ریل‌گذاری می کنند که امسال هم مساله اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بخصوص اشتغال جوانان را سرلوحه کار قرار دادند.

وی افزود: دشمنان در تبلیغات خود تلاش می کنند کمبودهای معیشتی و اقتصادی ما را به نظام اسلامی نسبت بدهند و بگویند نظام جمهوری اسلامی نمی تواند اداره بکند ، مردم ناراضی بشوند ، مردم عصبانی بشوند لذا مقام معظم رهبری فرمودند البته ضعفهایی هم وجود دارد، اما این مربوط به مدیریت امور است نه مربوط به نظام لکن مقام معظم رهبری کلید اصلی حل مشکلات را؛ در روی کار آمدن مدیریت انقلابی می دانند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: ایشان فرمودند: “در طول انقلاب اسلامی، هرگاه مدیریت انقلابی، فعال و پر تحرک داشتیم، کارها پیش رفته است و هر جا مدیریتهای ضعیف، بی‌حال، ناامید، غیر انقلابی و بی‌تحرک داشتیم، کارها متوقف یا منحرف شده است.مشکل غیرقابل‌حلی در کشور وجود ندارد و اگر مدیریت در بخشهای مختلف «متدین، انقلابی و کارآمد» باشد، همه مشکلات حل خواهد شد”.

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری ، ما بن بست نداریم بلکه باید مدیریت کارآمد ، انقلابی ، پرتحرک ، با نشاط ،جهادی باشد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: ایشان قرمودند: “مسئولان اقداماتی داشتند ، اما با انتظارات فاصله دارد، اگر اقتصاد مقاومتی اجرا می شد ، وضع زندگی مردم اینگونه نبود،حالا برخی از مسئولین می آیند بلافاصله می گویند که: عملکرد اقتصاد مقاومتی دولت در سال ۱۳۹۵ ، قابل دفاع و افتخار آفرین است “.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سال ۹۵ فرمودند: “آخر سال ، مسئولین باید نشان دهند که برای اقدام و عمل چه کردند،نگویند باید چنین شود و باید چنان شود ،الان هم بار دیگر باز سخن از باید و نباید است.

حجت الاسلام موسوی به انتخابات نیز اشاره کرد و گفت:ملت عزیز ایران بار دیگر در آستانه یک امتحان و آزمون مهم دیگر قرار گرفتند انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی و انتخابات واقعاً مایه ی عزت و افتخار است.

وی افزود: انتخابات برای ما یک رکن اساسی است، نظام ما نظام مردم‌سالاری دینی است و مساله انتخابات، استمرار مردمی بودن نظام است حضور مردم در انتخابات یک سرمایه عظیم برای خود مردم و نظام است و حضور حداکثری مردم، پایه های انقلاب  را تحکیم می‌کند و بر اقتدار نظام می افزاید.

امام جمعه قیدار ادامه داد: نظام این فرصت را به من و شما داد که آدم های لایق ، آدم های متدین ، انقلابی  امین  را انتخاب کنیم امورات کشور و شهر را به آنها واگذر کنیم ؛ اگر خدای نکرده در انتخاب اصلح مسامحه کردیم و افراد نابابی سر کار آمدند باید خودمان را ملامت کنیم نه نظام را  لذا خودمان را باید ملامت کنیم که چرا از این فرصت استفاده نکردیم.

وی به ایام البیض و اعتکاف نیز اشاره کرد و گفت: انسان همانطور که نیازهای مختلف مادی دارد نیازهای معنوی نیز دارد و خداوند متعال برای تامین نیازهای معنوی بشر، عبادات تشریع نموده است و تنوع در عبادت ها به دلیل نیازهای گوناگون معنوی انسان است ، امّا اعتکاف یک عبادت نیست بلکه معجونی از بهترین عبادتها است.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: اعتکاف فرصتی است برای پالایش درون و پاک نمودن زنگارهای دل و در حقیقت ورود به عرصه جهاد اکبر و مبارزه با نفس است.

وی به روز ۱۳ رجب سالروز ولادت مولود کعبه نیز اشاره کرد و گفت: زندگی مولی علی علیه السلام از لحظه ولادت تا لحظه شهادت همه معجزه است. تولدش  تولد عدالت مطلق و تولد رحمت الهی هست اگر تمام دنیا و ما فیها را به من بدهند که پوست جو (را) از دهان مورچه‏ای جابرانه و برخلاف عدالت بگیرم، هرگز نمی ‏پذیرم.

امام جمعه قیدار ادامه داد: ما که ادعای شیعه بودن آن حضرت را داریم باید  به ولایت آن حضرت، تمسک بجوئیم و تمسک به ولایت آن حضرت به معنای تبعیت از مقاصد او است، باید در قول و فعل و نوشتن و گفتن و همه‏چیز، از آن حضرت پیروی کنیم و باید همه ما تلاش کنیم آن عدالتی که امیر المومنین علیه السلام اجرا می کرد به اندازه توان خود در جامعه اجرا کنیم.

وی به ۲۰ فروردین سالروز قطع رابطه سیاسى ایران و آمریکا روز ملى فناورى هسته اى نیز اشاره کرد و گفت: قطع رابطه با ایران اقدامی از طرف آمریکا در جهت فشار بر روی مسئولین ایران برای آزاد سازی جاسوسان دستگیر شده این کشور در لانه جاسوسی بود عکس العمل ایران در قابل این مسئله بسیار جالب بود در اولین واکنش به این امر حضرت امام در پیامی خطاب به ملت ایران بیان داشتند”ملت شریف ایران اگر کارتر در عمر خود یک کار کرده باشد که بتوان گفت به خیر و صلاح مظلوم است همین قطع رابطه است” و”ملت شریف مجاهد ما، این قطع روابط را به فال نیک گرفته و از مشکلاتی که در این قطع روابط به‏وجود آید، استقبال می‏ کند و از خطرها هراس ندارد،آن روز برای ملت ما خطرناک است که روابطی نظیر روابط رژیم خائنِ سابق تجدید شود”(صحیفه امام، ج ۱۲، ص ۲۳۷)

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: نتیجه قطع رابطه با آمریکا ثمرات و دستاوردهای خوبی برای ایران داشت ایران اسلامی توانست با اتکای به خداوند متعال گام های بلند و مهمی در جهت خود کفائی بردارد.

وی افزود: حضرت امام به برخی که به بهانه این که ما نمی توانیم داخل درهای بسته زندگی کنیم باید با کشورهای مختلف رابطه داشته باشیم و رابطه با آمریکا را مطرح می کنند پاسخ می دهند و می فرمایند: “ما هرگز داخل درهای بسته زندگی نمی‏کنیم، ولی این درها را نیز برای استعمارگران باز نمی‏ نماییم،روابط خارجی ما بر اساس حفظ آزادی، استقلال و حفظ مصالح و منافع اسلام و مسلمین است.(صحیفه امام، ج ۵، ص ۸۰)

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: آمریکا پس از قطع رابطه با ایران دست به یک‏سری توطئه‏ های نافرجام علیه انقلاب اسلامی ازجمله حمله نظامی به طبس، کودتای نوژه، جنگ تحمیلی، انهدام هواپیمای ایرباس و تحریم اقتصادی زدند که پس از گذشت سال‏ها، هنوز هم این روابط خصمانه نسبت به ملت ایران ادامه دارد.

وی افزود: اگرچه آمریکا در اثر مقاومت ملت ایران و پیشرفت حیرت‏ انگیز جمهورى اسلامى ایران سرانجام مجبور شد به پاى میز مذاکره بیاید، اما هیچ وقت از دشمنى‏ اش نکاست، همان‏گونه که امروز بدعهدى‏ هاى شیطان بزرگ را در اجراى برجام می بینیم با وجود این‏که خودشان اعلام می کنند که  ایران فراتر از برجام هم تعهدات خود را انجام داده است و خود آمریکایى ‏ها معترفند ایران شدیدترین بازرسى‏ ها را پذیرفته است، اما همچنان بهانه‏ هاى تازه از راه مى ‏رسد؛ برنامه موشکى، حقوق بشر و هزار بهانه دیگر که نشانه‏ هاى بدعهدى طرف مقابل در اجراى برجام است.

وی به ۲۰ فروردین روز ملی فناوری هسته ای نیز اشاره کرد و گفت: فن‏آورى هسته‏اى نماد جهاد، استقامت و اعتماد به توانمندى داخلى و پیشرفت یک کشور، افتخارى که تجلى خودباورى و تکیه به درون و مقاومت جانانه ملت است.

امام جمعه ادامه داد: تقارن روز ملی فن آوری هسته ای با روز قطع رابطه با آمریکا بسیار معنا دار و حاوی پیام بسیار مهمی است،از جمله این که تحریم ها و فشار ها و قطع رابطه، تأثیری در عدم پییشرفت ها نداشته بلکه در این راه مفید و مؤثر و کار ساز هم بوده است.

وی افزود: این موفقیت بزرگ در فن آورى هسته‏ اى بیش از هر چیز مرهون تصمیمات و سیاستهاى مدبرانه و دوراندیشانه ى مقام معظم رهبرى است و نشان داد که پایدارى، مقاومت در مقابل خواسته نامشروع دیگران، خودباورى و اعتماد به نیروهاى خلاق کشور مى‏تواند قله‏ هاى دانش پیشرفته هسته ‏اى در حداقل زمان ممکن فتح کند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: ما توانستیم در این روز از بسیاری از خاکریز هائی را که دشمن از راه های مختلف در مقابل ملت ایران قرار داده بود عبور کنیم و قله های رفیع دانش را که برای بسیاری از کشورها یک آرزو است فتح کنیم .

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: در این روز باید یاد همه شهداى هسته‏اى (شهید مصطفى احمدى روشن، شهید مجید شهریارى، شهید مسعود على محمدى و شهید داریوش رضایى‏ نژاد) را گرامى بداریم و در زمینه هسته‏ اى ما با تکیه بر این شهدای گرانقدر و متخصصان داخلى به دانش هسته ای دست یافتیم.

وی به تاسیس بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ امام  در ۲۰ فروردین نیز اشاره کرد و گفت: داشتن سرپناه و مسکن برای بشر یک نیاز ضروری و حیاتی است و اینکه حضرت امام (ره)  ۹ روز بعد از رای آری مردم به جمهوری اسلامی دستور تاسیس بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ امام را صادر کردند حکایت از اهمیت مسئله دارد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ امام راحل از محصولات ناب انقلاب اسلامی است که تا کنون در جهت محرومیت زدایی و خدمت رسانی به محرومین اقدامات بسیار ارزشمندی را  انجام داده اند و در جهت تحقق خواسته های قلبی امام راحل(ره) و  مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که همان جلب رضای الهی است قدم برداشتند.

وی افزود: ای کسانی که می توانید در جهت مسکن دار شدن جوانان و محرومین قدم بردارید بیایید با اهدای زمین یا وجوه نقدی یا مصالح ساختمانی به کمک حساب ۱۰۰ امام (ره)  و جهت ساخت مسکن برای اقدام کنید.

وی به امام جواد علیه السلام نیز اشاره کرد و گفت: در عصر امامت امام جواد علیه السلام عرصه سیاسى و اجتماعى جامعه گرفتار چالش‏هاى عمیق عقیدتى بود.

امام جمعه قیدار ادامه داد: مأمون مکّارترین و منافق‏ترین خلیفه عباسى بود که براى از بین بردن تفکر شیعه بسیار تلاش کرد و هدفش از تشکیل مناظره با امامان شیعه، شکست ایشان و در نهایت سقوط مذهب تشیّع بود هدفش این بود که ائمه علیهم السلام که بزرگ‏ترین مانع در برابر حاکمان غاصب و ستمگر بودند، را از میان بردارد امّا در چنین عصرى، امام محمد تقى(ع) قاطعانه و با اقتدار الهى تمام در برابر انحرافات، مسامحه‏ها، توهین‏ها و دیگر مکرهاى خلفاى باطل ایستاد و از حقانیّت دین اسلام و شیعیان دفاع کرد.

وی به رحلت حضرت زینب کبرى(س) نیز اشاره کرد و گفت: نقل شده که وقتى حضرت زینب را نزد رسول خدا حاضر کردند، رسول خدا(ص) او را گرفت و به سینه‏ى شریفش چسبانید و صورت مبارک خود را به صورتش نهاد و بلند گریه کرد حضرت فاطمه(س) از سبب گریه پرسید: از بلاها و مصیبت‏هاى گوناگونی که بر وى وارد خواهد شد، سخن گفتند حضرت فاطمه(س) به‏شدت گریه کردند و از ثواب گریه بر حضرت زینب سئوال کردند فرمود: هر کس بر او و مصیبت‏هایش گریه کند، ثواب گریه‏اش مانند ثواب کسى است که بر دو برادر او (حسن و حسین) گریه کند.

امام جمعه قیدار در پایان سخنانش شهادت سید شهدای اهل قلم شهید آوینی و شهید بزرگوار امیر صیاد شیرازی را تسلیت گفت.