حرکت علمیِ جهت‌داری در صدد حذف هویت دینی است/ «قیدار نبی» پایتخت تاریخی جهان اسلام می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یک حرکت علمیِ جهت‌دار طراحی شده که کشورهایی مثل ایران از هویت تاریخی خود دور شوند و برای رسیدن به این هدف به دنبال آن هستند هر نشانه‌ای که مردم را به سمت هویت دینی سوق می‌دهد را حذف کنند. به گزارش نسیم اشراق، مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و […]

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یک حرکت علمیِ جهت‌دار طراحی شده که کشورهایی مثل ایران از هویت تاریخی خود دور شوند و برای رسیدن به این هدف به دنبال آن هستند هر نشانه‌ای که مردم را به سمت هویت دینی سوق می‌دهد را حذف کنند.

به گزارش نسیم اشراق، مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قیدار نبی‌(ع) با اشاره به اینکه در همه کشورها هویت تاریخی یک مسئله مورد تأکید است، اظهار کرد: تمام همت جریان غرب‎زده این بوده که با یک تاریخ‌سازی مجهول یک هویت ملی را در مقابل هویت اسلامی قرار دهند.

وی گفت: کسانی که در حوزه مطالعات تاریخی فعالیت دارند، کاملا متوجه این هستند که یک حرکت علمی جهت‌دار طراحی شده که کشورهای مثل ایران از هویت تاریخی خود دور شوند و برای رسیدن به این هدف به دنبال آن هستند هر نشانه‌ای که مردم را به سمت هویت دینی سوق می‌دهد را حذف کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تلاش دشمن برای مقابله با مقابل شمس‌الشموس امام رضا(ع) با برپایی نمادهای دیگر ادامه داد: دشمن در این پروژه شکست خورد، یعنی علاقه مردم به خاندان اهل بیت(ع) اجازه نداد که این اتفاق بیافتد و در نهایت امام راحل که از همان خاندان بودند، با اتکاء به هویت دینی ایرانی‌ها، بساط دودمان پادشاهی را از ایران جمع کرد.

اسماعیلی اضافه کرد: پس از ۴۳ سال پیروزی انقلاب بر ما تکلیف است که نمادهای هویت ساز که برخی با دسیسه بدخواهان ایران و جریان‌های وابسته تلاش بر فراموشی آن‌ها شده احیا کنیم.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم یک نقطه نورانی برای ایران متصور شویم درخشان‌تر از قیدار نبی وجود ندارد، ادامه داد:  فرزند حضرت اسماعیل ذبیح‌اله و تمام ارکان توحیدی و تاریخ توحید با نام حضرت ابراهیم(ع) گره خورده و تمام حاجیانی که امروز در منا حضور دارند در طول صدها سال عاشقانه و با مشقت و طی مسیر طولانی میراث حضرت ابراهیم است و ما اینجا میزبان حضرت ابراهیم خلیل هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه اعمال همه حاجیان در حج در واقع اعمالی است که جد قیدار نبی (ع)، حضرت ابراهیم انجام داده است، عنوان کرد: ایشان جایگاه والایی دارند، اما از این موضوع غفلت شده و سال‌های زیادی از دست رفته، سوال من این است، آیا چنین جایگاه رفیعی شایسته این نوع برنامه‌ریزی است؟

اسماعیلی با تأکید بر اینکه قیدار نبی باید یک روز پایتخت تاریخی سراسر جهان اسلام باشد، افزود: پاسداشت این جایگاه با یک همت جمعی رخ خواهد داد و ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه خود را پاسداشت این بزرگان می‌دانیم، چون حضور چنین پیامبری خاستگاه توحید در ایران اسلام است.

وی با اشاره به رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسداشت این چهره‌ها در تاریخ اسلام و ادیان ابراهیمی بیان کرد: با پیوند ایران به این پیامبر از پرچم داران توحید می‌توانیم سرتاسر این تاریخ را به عنوان توحید و پاسداران توحید مجدد تعریف کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در پناه رهبر فرزانه انقلاب در یک بلوغ تاریخی قرار گرفته‌ایم تا از این شخصیت‌ها به نحو خوب تجلیل کنیم، تصریح کرد: با تمام ظرفیت در اختیار این مهم قرار داریم، چرا که این منطقه افتخارات تاریخی و بزرگان دینی بسیاری را در خود جای داده است.

اسماعیلی با یادآوری اینکه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد ویژه بزرگداشت شیخ اشراق شکل گرفته است و مراسمات ملی و بین‌المللی را برای این شخصیت اجرا خواهیم کرد ضمن اشاره به برخی از اسامی برخی از مشاهیر استان زنجان به ویژه شهر قیدار نبی (ع) گفت: این منطقه اینجا زادگاه شیخ اشراق، پیشتاز جریان فکری و فلسفی است، شخصیتی که برای وی مراسمات بین‌المللی و ملی از طریق یک ستاد به‌طور منسجم برگزار خواهد شد.

وی افزود: این منطقه به برکت نام حسین بن علی(ع) یکی از نقاط درخشان کشور که در هر بخش استان زنجان نام امام(ع) طنین‌انداز و به همین خاطر جریانات فرهنگی و هنری بزرگی ایجاد شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در کل کشور تجلیل از این مفاخر در دستور کار است و برای روز مباهله و عید غدیر در مجموعه‌های فرهنگی و هنری کارهای جدیدی انجام می‌شود.