حجاب و عفاف برای یک زن مسلمان محدودیت نیست/اجتماع بزرگ دانش آموزی “نهضت مازنده ایم “در خدابنده+ تصاویر

معاونت فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور در اجتماع بزرگ دانش آموزی “نهضت مازنده ایم “در خدابنده گفت: حجاب و عفاف برای یک زن مسلمان محدودیت نیست. به گزارش اشراق۲۴،امروز همایش “نهضت ما زنده ایم” با هدف احیاء هویت دینی و در راستای دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی و […]

معاونت فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور در اجتماع بزرگ دانش آموزی “نهضت مازنده ایم “در خدابنده گفت: حجاب و عفاف برای یک زن مسلمان محدودیت نیست. dscn7979dscn7982dscn7987dscn7988dscn7992dscn7994dscn7999dscn8002dscn8004dscn8006dscn8010dscn8012dscn8015

به گزارش اشراق۲۴،امروز همایش “نهضت ما زنده ایم” با هدف احیاء هویت دینی و در راستای دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی و دانش آموزان دختر در سالن صالحین سردار شهید کاظمی سپاه خدابنده برگزار شد.

در ابتدای این برنامه ولی اله ابراهیمی فرمانده سپاه خدابنده خیر مقدم گفت و در ادامه حکیمیان معاونت فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و اظهار کرد: با توجه به شعار این نهضت زنان جامعه اسلامی باید بر خود ببالند که اسوه و الگوهایی همچون حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب کبری(س) الگو و اسوه شان است و با تأسی از راه و هدف این چنین الگوهایی بی نظیر در راه اهداف والای خود گام بردارند..

وی تصریح کرد: با مطالعه در زندگی این بزرگان واین اسوه های حجاب و عفاف و تحلیل کردن و تبدیل شدن به باور قلبی، دختران ما شاهد آثار و برکات آن را در رفتار و شیوه زندگی خود خواهند بود.

معاونت فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور در ادامه بیان کرد: اگر گوهر وجودی زن دچار آسیب ، لطمه و آلودگی شود؛ کانون خانواده به خطر خواهد افتاد و حتی باعث از هم پاشیدن کانون گرم خانواده خواهد شد؛ بنابراین حفظ و حراست از این گوهر وجودی برای در امان ماندن از آسیب یک امر ضروری است که باید مسئولین و خانواده به آن توجه لازم را داشته باشند.

وی الگوهای تاریخی در دوران های مختلف را خاطر نشان کرد و گفت: اولین الگو زنان عالم اسلام فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س) هستند؛ بعد از آن زنان تاریخ ساز دوران رضا شاه پهلوی که با ایستادگی در برابر قانون کشف حجاب با شجاعت و درایت و حفظ حجاب و عفاف ایستادگی کردند و در آخر زنان و مادران هشت سال دفاع مقدس که با حضور پرنگ خود در تمام عرصه ها و با بردباری و استقامت در برابر سختی های الگوی برای نسل حاضر و نسلهای بعد از خود شدند و زنان جامعه اسلامی با داشتن چنین الگوهای بزرگ و اسوه های مقاومت باید در راه زنده نگه داشتن نهضت شان تلاش کرده و باید قدردان چنین الگوها و اسوه هایی باشند.

حکیمیان ابراز کرد: «نهضت دخترانه ما زنده ایم» با هدف شاخص برگرفته از پیام مقام معظم رهبری(الگوی سوم) و در مسیر شهدای زن شامل عفت،شجاعت،احساس مسئولیت و عطوفت است که در این راستا دختر مسلمان باید سه هدف را دنبال کند؛حفظ سلامت جسمی با بهداشت و ورزش ، حفظ سلامت روحی با عبادت، اخلاق، ادب و خوش رفتاری و تعامل با اجتماع و دوری از انزوا با این راهکارها با نشاط و با روحیه بالا به تحصیل و مطالعه پرداخته تا راه رشد و تکامل را با موفقیت طی کند.

وی بر حفظ هویت اسلامی ، فرهنگی ، اجتماعی تأکید کرد و گفت: در حال حاضر شاهدیم که زنان جلوتر از مردان در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی وفرهنگی و… به فعالیت می پردازند، که باید این حوزه ها را با مطالعه بیشتر رشد داده تا اندیشه های کوچک به اندیشه های بزرگ تبدیل شوند؛ زیرا اندیشه های کوچک با کمترین آسیبی دچار لغزش خواهند شد؛ اما اندیشه های بزرگ در برابر طوفانهای سهمگین ایستادگی و مقاومت خواند کرد و از پا نخواهند افتاد تا به هدف خود دست پیدا کنند.

حکیمیان به عفاف و حجاب و تأثیر آن بر جامعه اشاره کرد و گفت: خدواند نعمت های زیادی را به انسان اعطا نموده است که یکی از این نعمتها و محبتها پوشش و حجاب برای انسان است تا با داشتن عقل و شعور و درک مسائل و داشتن پوشش که همان لباس است از سایر حیوانات متمایز شده و باید قدر این پوشش را دانست و درست از آن بهره برد.

معاونت فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور به معصومه آباد نویسنده کتاب ما زنده ایم اشاره کرد و گفت: این نویسنده نامی با وجود اسارت و تحمل رنجهای بسیار حجاب و عفاف خود را حفظ کرده و در عرصه اجتماعی و علمی حاضر شده  تا بگویید حجاب و عفاف برای یک زن مسلمان محدودیت نیست و پیام من زنده ام را فریاد زده تا رسالت و وظیفه خود را در مورد حجاب و عفاف به ما و نسلهای بعدی برساند.

حکیمیان در ادامه بیان کرد: وظیفه شما جوانان و نوجوانان این است که در ابتدای راه مراقب آنچه در دل و قلبتان که هنوز مانند زمین خالی است و آنچه درآن می کارید باشید ، دو مراقب باشید که چه کسی خریدار این محصول است، از نعمت های خداوند از جمله حجاب و عفاف و پوشش به خوبی بهره ببرید و در آخر قدر قدردان آنهایی که فرصت رشد و پویایی شما را فراهم می کنند باشید.

شایان ذکر است که این برنامه به همت حوزه حضرت رقیه(س)بسیج دانش آموزی شهرستان خدابنده با همکاری آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.