دشمنان هر روز یک گوشه از دین و فرهنگ را مورد هجمه قرار می دهند

کارشناس مذهبی گفت: در این زمانه،برای آن ها که دغدغه فرهنگ دارند زندگی،در این ولنگاری مردن تدریجی شده است، چون هر روز یک گوشه از دین و فرهنگ را مورد هجمه قرار می دهند. حجت الاسلام محمد ادریسی کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴،اظهار کرد: در روزگارناسپاسی که همه خود را به […]

images
کارشناس مذهبی گفت: در این زمانه،برای آن ها که دغدغه فرهنگ دارند زندگی،در این ولنگاری مردن تدریجی شده است، چون هر روز یک گوشه از دین و فرهنگ را مورد هجمه قرار می دهند.

حجت الاسلام محمد ادریسی کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴،اظهار کرد: در روزگارناسپاسی که همه خود را به نمایش می گذارند داشتن حجاب ، خدا‌نمایی است.
وی افزود: جدای از اینکه حجاب زن، نیاز برخواسته از فطرت خود اوست و برای زنان عبادت محسوب می شود برای این هم هست که مردان حیا کنند و به پشت پرده‌ چشم‌هایشان فکر نکنند که زنان، عروسک خیمه‌شب‌بازی و ابزار برای رسیدن به هوس ها  هستند و هر رفتار زننده و گستاخانه‌ای که خواستند می‌توانند در مقابل آنها انجام دهند.
کارشناس مذهبی،ادامه داد: بدحجاب ها و کم حجاب ها یک جور نیستند و تیپ های مختلفی دارند، آدم هایی هستند که مادر،پدر،رسانه ها و نهادهایی نداشته اند که داشتن‏ و چگونه داشتن‏ و براى چه داشتن حجاب را خوب به آنها بیاموزند و لازم است خودشان بروند با تحقیق بیاموزند و منتظر کس دیگر نمانند.
وی افزود: دسته ای هستند که تابع جو حاکم و مد ها و مدل ها بوده و شعارشان، هم رنگ جماعت شدن است که لازم است بهترین الگو ها به آنها معرفی شود که شکل آنها شوند.
کارشناس مذهبی، ادامه داد: گروهی فکر مى کنند بی حجابی و بد حجابی نشانی از تمدّن است در حالی که تمدن ایرانی اینگونه نیست و بعضى ها کمبود شخصیتی دارند و این ناشی از ضعف روحی آنان است.
وی تصریح کرد: افرادی هم  ندانسته پا روی آگاهی خویش می گذارند و با خویشتن لجبازی می کنند و اشخاصی هم بجای اندیشیدن، قربانی ژست ها و گنده گویی های روشنفکرنماها درداخل و خارج می شوند که باید تحلیل گری بیاموزند و با زیرکی آلت دست آنها نشوند.
حجت الاسلام ادریسی افزود: انگشت شماری هم می خواهند به مذهب دهن کجى کنند درحالی که به عقلانیت و علم که پشتوانه برای این وظایف است هم دهن کجی می کنند .
وی افزود: در این زمانه ناسپاس  برای آن ها که دغدغه فرهنگ دارند زندگی،در این ولنگاری مردن تدریجی شده است، چون هر روز یک گوشه از دین و فرهنگ را مورد هجمه قرار می دهند و آنها نا آرام اند.
حجت الاسلام ادریسی ادمه داد: چه بسا برای اینکه فقط چند نفری چه زن و چه مرد راه خود را پیدا کنند مدت ها باید رفت و آمد داشت تا بینش داد و نیش و کنایه ها شنید و هزینه ها و عمر ها خرج شود و گفتگو ها کرد و دلیل و استدلال آورد و طرح ها تقدیم و پیاده کرد تا آن افرد در اجتماع اصلاح شوند.
وی افزود: خلاصه اینکه حشمت و حرمت بانوان در این است که انگشت نما نشوند همانگونه که پیامبرگرامی اسلام (ص) فرمود:” لباسی بپوش که انگشت نمای مردم نشوی و عزت و احترامت هم محفوظ بماند”.

حجت الاسلام ادریسی در پایان سخنان خود اضافه کرد: البته این سخن فقط برای بانوان نیست بلکه مردان را نیز شامل می شود و به هرحال در قرآن و روایات ما آیات و نشانه های فروانی از حجاب وجود دارد و یکی از آنها برای عاقل ها کفایت می کند که عاقل را اشارتی بس است.