جشن بزرگ میلاد کوثر در خدابنده برگزار می شود/مهم ترین تأثیر انقلاب اسلامی در جامعه زنان را باید در تحول شخصیت زن ایرانی جست وجو کرد

فرمانده سپاه خدابنده گفت: به مناسبت ولادت باسعادت یاس نبی،سلاله پاکش امام خمینی(ره)و گرامیداشت هفته زن و روز مادر،جشن کوثر در بقعه قیدار نبی(ع)شهر قیدار برگزار می شود. ولی اله ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ با تبریک میلاد با سعادت دخت نبی حضرت زهرا(س) از برگزاری جشن میلاد کوثر خبر داد و […]

DSC00167فرمانده سپاه خدابنده گفت: به مناسبت ولادت باسعادت یاس نبی،سلاله پاکش امام خمینی(ره)و گرامیداشت هفته زن و روز مادر،جشن کوثر در بقعه قیدار نبی(ع)شهر قیدار برگزار می شود.

ولی اله ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ با تبریک میلاد با سعادت دخت نبی حضرت زهرا(س) از برگزاری جشن میلاد کوثر خبر داد و گفت: به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س) جشن کوثر در چهار بخش قیدار،سجاس،زرین آباد و گرماب شهرستان خدابنده برگزار می شود.

وی افزود: جشن کوثر در روز یازدهم فروردین سال ۹۵همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)با سخنرانی حجت الاسلام دولابی،عضو مجلس خبرگان رهبری در مقبره مطهر قیدار نبی(ع)برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه خدابنده ادامه داد: هر سال این جشن با شکوه خاصی در شهرستان خدابنده انجام می شود و استقبال مردم از آن خوب ارزیابی شده است و این امر نشان دهنده این است که مردم این شهرستان مومن و دارای اعتقادات قوی مذهبی هستند.

ابراهیمی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشن، گره زدن بیشتر مردم با اهل بیت و معصومین(ع) است خاطرنشان کرد: با برگزاری جنین جشن هایی با جنگ نرم دشمن مقابله می شود و در حقیقت این گونه برنامه ها از اعتقادات مردم بویژه جوانان حراست و پاسداری می کند.

فرمانده سپاه خدابنده تصریح کرد: سخنرانی،تجلیل ازمادران شهدا و کار آفرینان برتر بویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی و همچنین کسانی که در کنکور امسال  رتبه سه رقمی داشتند،اجرای برنامه توسط گروه تواشیح و مسابقه ازجمله برنامه هایی است که دراین جشن اجرا خواهد شد.

وی افزود: برگزاری ایستگاه سلامت،نقاشی با موضوعات نماز و حجاب و عفاف،مشاوره مذهبی و نمایشگاه عکس از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این جشن است.

ابراهیمی ادامه داد: در ایام فاطمیه سیدی و کتاب هایی با موضوع حضرت فاطمه(س) و ولایتمداری در بین مردم پخش شد و سپس مسابقه ای از آن کتاب برگزار شد و در روز جشن از برندگان این مسابقه تجلیل می شود.

این مسئول در ادامه به تفاوت دیدگاه اسلام و غرب نسبت به زنان اشاره کرد و گفت: اسلام برای زنان شخصیت قائل است ولی در غرب این گونه نیست و به زنان به عنوان یک ابزار نگاه می شود و اسلام در غرب از زنان محجبه آغاز می ‏شود.

وی افزود: زن ایرانی با آگاهی ازشرایط زمانه و اتکا بر همة استعدادها و ویژگی‏های زنانه، لذت جویی‏های فردگرایانه را به مسلخ برد و مسؤولیت پذیری در قبال همسر، فرزندان و جامعه راجایگزین آن ساخت،وی زندگی را، نه در خود محوری، که در زیستن و سوختن برای دیگران معنا کرد و عرصة چانه زنی حقوقی و رقابت با مردان و همسران را به یمن آموزه‏های دینی مسابقه یکدلی و همدلی تبدیل کرد.

ابراهیمی تصریح کرد: زن مسلمان ایرانی، غریب و تنها و گسسته از جامعه و خانواده نبود. او در عین استقلال رأی و خودباوری، به خانواده و جامعه عشق می‏ورزید و سرشار از امید و حرکت بود. حجاب و نجابت او راه را برای همیشه بر شیء انگاری و نگاه‏های ابزاری و جنسی بست و هاله‏ای از معنویت و وقار برای او به ارمغان آورد. زنی که انقلاب به جهانیان معرفی کرد، از سخنی دیگر بود.

وی ادامه داد: از دیدگاه صاحب نظران، مهم ترین تأثیر انقلاب اسلامی در جامعه زنان را باید در تحول شخصیت زن ایرانی جست وجو کرد چون زن ایرانی، در عصر انقلاب، با فاصله گرفتن از آرمان شهر تخیلی زن غربی، نقش تعیین کننده‏ای در تحولات اجتماعی و تاریخی کشور ایفا کرد،وی اگر چه به تدوین برنامه‏ای منسجم برای زنان آن سوی مرزها توفیق نیافت، اما حضور آگاهانه و تأثیرگذارش در تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، چراغی را فرا روی زنان دیگر کشورها، به ویژه کشورهای اسلامی قرار داد.

ابراهیمی افزود: امروز زنان مسلمان و غیر مسلمان در سراسر جهان به راه سومی می‏اندیشند که نه برخاسته از جمود و تحجر و نه برآمده از خود باختگی در برابر اسطورة غرب است و صد البته که خود را در شناخت این راه سوم، مدیون زن ایرانی می‏ دانند.