جشنواره” جابر بن حیان” در شهرستان خدابنده برگزار شد+تصاویر

مرحله شهرستانی و داوری جشنواره سراسری پروژه علمی جابربن حیان دانش آموزان شهرستان خدابنده به منظور ارتقاء سطح علمی دانش آموزان مقطع ابتدایی و بر اساس سند تحول بنیادین و آموزش پروژه محور به مدت دو روز برگزار شد. به گزارش نسیم اشراق،مرحله شهرستانی و داوری جشنواره سراسری پروژه علمی جابربن حیان دانش آموزان شهرستان […]

مرحله شهرستانی و داوری جشنواره سراسری پروژه علمی جابربن حیان دانش آموزان شهرستان خدابنده به منظور ارتقاء سطح علمی دانش آموزان مقطع ابتدایی و بر اساس سند تحول بنیادین و آموزش پروژه محور به مدت دو روز برگزار شد.

به گزارش نسیم اشراق،مرحله شهرستانی و داوری جشنواره سراسری پروژه علمی جابربن حیان دانش آموزان شهرستان خدابنده به منظور ارتقاء سطح علمی دانش آموزان مقطع ابتدایی و بر اساس سند تحول بنیادین و آموزش پروژه محور به مدت دو روز برگزار شد.

در جشنواره امسال ۶۲۰ اثر توسط  ۱۷۵۰ نفر دانش آموز با راهنمایی ۱۹۸ نفر از آموزگاران در سطح ۱۰۵ آموزشگاه تولید و در نهایت ۳۰۰ اثر به مرحله شهرستانی راه یافته بود که  مرحله داوری آنها با همکاری کارشناسان ، سرگروهها و اعضای گروههای آموزشی  و راهبران آموزشی در سالن ورزشی دبیرستان نمونه دولتی فضیلت شهر قیدار انجام شد.

علی اسدی مدیر به همراه معصوم اکرادلو معاون آموزشی و فرهاد مولایی کارشناس گروههای آموزشی آموزش وپرورش شهرستان خدابنده  ازروند اجرای جشنواره بازدید کردند.

اسدی در این بازید در سخنانی اظهارداشت: اجرای طرح جابربن حیان  فرصت پژوهش و خلاقیت معلمان و دانش آموزان ابتدایی را فراهم آورده است تا نظام سنتی آموزش و پرورش  به برنامه های نوین و به روز تبدیل شود.

وی افزود: دانش آموزان در جشنواره علمی پژوهشی جابربن حیان خلاقیت و زیستن کودکانه را تجربه می کنند .

مدیر آموزش وپرورش خدابنده حضور صد در صدی مدارس ابتدایی شهرستان و فراگیر کردن این طرح و آشنایی تمام دانش آموزان اعم از روستایی و شهری از کم و کیف جشنواره ، شناسایی دانش آموزان مستعد و معرفی آنان به پژوهش سراها ،کتابخانه ها و کانون های علمی و فرهنگی وارایه شناسنامه فعالیت های علمی دانش آموزان در پرونده تحصیلی را از نکات قوت این جشنواره عنوان و اظهار امیدواری کرد: با تبدیل پروژه ها از نوع تجملی به کاربردی زمینه بروز خلاقیتها بیشتر فراهم شود

یاد آور می شود ار مجموع آثار راه یافته به مرحله شهرستانی  تعداد  ۱۵ اثر پس از داوری به مرحله استانی راه خواهند یافت.