جامعه‌ای که امر و نهی نداشته باشد مرده است/امر به معروف و نهی از منکر نیازمند تشکیلاتی منسجم

امام جمعه قیدار با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر عامل اصلی حیات اجتماعی افراد است گفت: جامعه‌ای که امر و نهی نداشته باشد مرده است. به گزارش اشراق۲۴،حجت الاسلام طالبی امام جمعه قیدار در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خدابنده با بیان اینکه امر به معروف و […]

dsc09564dsc09563امام جمعه قیدار با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر عامل اصلی حیات اجتماعی افراد است گفت: جامعه‌ای که امر و نهی نداشته باشد مرده است.

به گزارش اشراق۲۴،حجت الاسلام طالبی امام جمعه قیدار در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خدابنده با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر عامل اصلی حیات اجتماعی افراد است گفت: جامعه‌ای که امر و نهی نداشته باشد مرده است.

با بیان اینکه اهمیت امر به معروف و نهی از منکر ضرورت داشتن تشکیلاتی منسجم در امر به معروف و نهی از منکر را می رساند گفت: اکنون که دشمنان همه توان خود را به کار گرفته اند که اعتقادات جامعه دینی ما را تضعیف کنند و به واسطه ابزارهای گوناگون در حال انجام این کار هستند ضرورت این کار بیش از قبل است.

وی دلیل اثر گذاری تهاجمات فرهنگی را از یک سو حجم زیاد تهاجم فرهنگی دشمن و در سوی مقابل کم کاری در عرصه امر به معروف و نهی از منکر ذکر کرد و با اشاره به آیه ای از قرآن درباره امر به معروف و نهی از منکر؛ مصداق این آیه را مسئولان ذکر کرد و از آنها درخواست کرد فریضه به امر به معروف و نهی از منکر را عملی کنند.

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه بخشی از ستاد امر به معروف و نهی از منکر مدیران هستند افزود: هر اداره باید یک شورای امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد تا حداقل بر خود همان اداره نظارت میدانی داشته باشد و در صورت مشاهده منکری تذکر لسانی بدهد.

وی تصریح کرد: جامعه‌ای که افراد مسئولیتی در قبال یکدیگر نداشته باشند آن جامعه مرده است که این مسئله تعبیر من نیست بلکه تعبیر امام علی (ع) است که مردم این جامعه بی ‌تفاوت را مرده می‌خوانند.

طالبی با بیان اینکه همان طور که صحبت با فرد مرده هیچ تاثیری ندارد لذا امر و نهی وی نیز ثمر ندارد ادامه داد: افرادی که در اجتماع دخالتی ندارند و یا دخالت‌های جامعه برای آن‌ها اثر ندارد قابل کنترل نیستند و افراد غیر قابل کنترل بدبخت ترین انسان‌ها هستند.

وی رمز حیات اجتماعی را در امر به معروف و نهی از منکر دانست و بیان کرد: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تازه به تصویب رسیده و تا به امروز هم ستاد اجرایی برنامه خود را تنظیم کرده و دبیرخانه ستاد برنامه خود را به صورت منسجم مرحله به مرحله انجام داده است و یکی از مهم‌ترین اقدامات این ستاد انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف بوده است.

ولی اله ابراهیمی فرمانده سپاه ناحیه خدابنده نیز در این جلسه گفت: یکی از معروفاتی که در این شهرستان باید ویژه به آن پرداخته شود شعارهای مهم و اساسی مقام معظم رهبری است که امسال را به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل مزین فرمودند.

وی در ادامه بیان داشت: مومنین واقعی نسبت به منکرات بی تفاوت و بی خیال نیستند و نسبت به اوضاع جامعه آگاه هستند و یکی از معانی امربه معروف و نهی ازمنکر، تجلی غیرت دینی در عمل است که بزرگ غیرتمند تاریخ، امام حسین(ع) است.