جاري کردن شيوه‌ زندگي اسلامي نياز خانواده‌هاي امروز است/زنان،کار انتقال آموزش فرهنگ اقتصاد مقاومتي را بر عهده دارند

استاد دانشگاه پیام نور قیدار با بیان اهمیت خانواده گفت:جاري کردن شيوه‌ زندگي اسلامي نياز خانواده‌هاي امروز است و و در اين عرصه جايگاه عملکردي زنان بر همگان مبرهن است. مریم اله مرادی در گفت و گو با خبرنگار اشراق24 اظهار کرد:بانوان در محقق‌سازي اهداف اقتصاد مقاومتي در همه عرصه‌ها در سطح کشور نقش‌آفرين هستند. […]

indexاستاد دانشگاه پیام نور قیدار با بیان اهمیت خانواده گفت:جاري کردن شيوه‌ زندگي اسلامي نياز خانواده‌هاي امروز است و و در اين عرصه جايگاه عملکردي زنان بر همگان مبرهن است.

مریم اله مرادی در گفت و گو با خبرنگار اشراق24 اظهار کرد:بانوان در محقق‌سازي اهداف اقتصاد مقاومتي در همه عرصه‌ها در سطح کشور نقش‌آفرين هستند.

وی ادامه داد:پايه و اساس شکل‌گيري فرهنگ و فرهنگسازي در خانواده است و بيشترين عاملي که در تغييرات نقش‌آفريني دارد و در مقاطع زماني توانمند در خواسته‌هاي اقتصادي و اجتماعي هر کشوري تحول ‌چشمگيري ايجاد مي‌کند خانواده و در رأس آن زنان هستند.

استاد دانشگاه پیام نور قیدار افزود:زنان مديران سبد دارايي و مصرفي خانواده هستند و ارتقاي وضعيت اقتصاد خانواده با جايگزين‌سازي آيتم‌هاي اصولي و درست در چارچوب خانه توسط زنان گامي بسيار بزرگ در تحقق اقتصاد مقاومتي در بدنه کشور دارد و تلفيق مديريت خانه با سبک و سياق اسلامي لازمه رشد اجتماع است و جاري کردن شيوه‌ زندگي اسلامي نياز خانواده‌هاي امروز ما است و در اين عرصه جايگاه عملکردي زنان بر همگان مبرهن است.

اله مرادی تصریح کرد:مادران بايدعصاره وجودي نسل آينده کشور را به مضامين و مفاهيم الهي سيراب کنند زيرا آرامش، توسعه و پويايي فعاليتي بشر در سايه معنويات امکانپذير مي‌شود و جريان‌بخشي سبک زندگي ديني رهايي‌بخش جوامع انساني از ناهنجاري‌ها است و امروز ما در جبهه اقتصادي نيازمند اجرايي‌شدن رويکرد فرهنگي ـ ديني در بين آحاد مختلف مردم هستيم،ورود زنان در اين حوزه به عنوان طلايه‌داران تربيت و پرورش فرزندان ايران اسلامي براي تحقق اقتصاد مقاومتي بسيار حائز اهميت است.

وی ادامه داد:اقتصاد مقاومتي شعار نيست بلکه يک واقعيت است،همه با يک برنامه درست همت و تلاش کنيم،در اين صحنه مبارزاتي تمام تهديدها و تحريم‌ها را به فرصت تبديل کنيم و سبک زندگي اسلامي با اقتصاد مقاومتي در ارتباط است و ما الگوهاي ديني زيادي داريم که اجرايي شدن اين اسوه‌هاي برتر جامعه را براي رسيدن به تعالي در همه زمينه‌ها هدايت خواهد کرد و اصلاح سبک زندگي راهکاري گره‌گشا در تنگناهاي اقتصادي است که بر اثر هجمه‌ها و توطئه‌هاي بيروني و داخلي دشمنان ايجاد شده است.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: نگاه زنان از ديدگاه فردي و تعميم اين نگاه فرهنگي بر اساس سخنان رهبري در فضاي خانه و خانواده، دستيابي به چشم‌اندازها در اصلاح سبک زندگي و رشد و توسعه اقتصادي را تسريع مي‌بخشد و زنان به عنوان تربيت کنندگان نسل اينده نقش موثري در زمينه انتقال آموزش فرهنگ اقتصاد مقاومتي دارند و به عنوان نيمي از جميت کشور همواره نقش بي بديلي در پيشبرد اهداف اقتصاد مقاومتي دارند.

وی در پایان سخنان خود گفت:اقتصاد مقاومتي در شرايط امروز يک خانه تکاني در بخش اقتصادي کشور به شمار مي آيد و مهمترين هدف آن گام برداشتن در جهت استقلال کشور است و با توجه به اينكه نقطه آغاز فرهنگ سازي در تمام برنامه‌هاي فرهنگي از خانواده‌ها كليد مي‌خورد و با توجه به نقش محوري و تأثير رويكرد زنان در خانواده، نقش زنان در تحقق « اقتصاد مقاومتي» بسيارمهم و کلیدی است.