ثبت هفت وقف جدید در خدابنده

رئیس اداره اوقاف  و امور خیریه شهرستان خدابنده از ثبت هفت وقف جدید در این شهرستان خبر داد و گفت: واقفان خیر اندیش شهرستان خدابنده در مدت 10 روز گذشته هفت وقف جدید را در این شهرستان به ثبت رساندند. حجت الاسلام حسن محمدی در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ درباره وقف اظهار کرد: […]

DSCN6748

رئیس اداره اوقاف  و امور خیریه شهرستان خدابنده از ثبت هفت وقف جدید در این شهرستان خبر داد و گفت: واقفان خیر اندیش شهرستان خدابنده در مدت 10 روز گذشته هفت وقف جدید را در این شهرستان به ثبت رساندند.

حجت الاسلام حسن محمدی در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ درباره وقف اظهار کرد: وقف سنت پسندیده و حسنه‌ای است که هر کسی توفیق یافت تا در عمرش یکبار این عمل را انجام دهد ذخیره‌ای برای دنیا و آخرت برای او باقی می‌ماند.
وی افزود: اقتصاد نظام اسلامی در جامعه بر مبنای دو هدف تقرب الهی و زدودن فقر در جامعه پایه‌ریزی شده است و واقفان خیراندیش مصداق بارز مجاهدان واقعی در راه خداوند هستند.

رئیس اداره اوقاف خدابنده ادامه داد: در این مدت گذشته چند وقف در سطح شهرستان خدابنده ثبت شده است که از جمله آنها وقف ۵۰۰متر مربع زمین به ارزش پانصد هزار ریال جهت ساخت حسینیه حضرت ابو الفضل(ع)روستای ترپاخلو توسط واقف خیر اندیش محمد علی محمدی،وقف ۸۸۶۱متر مربع زمین به ارزش یک میلیون ریال جهت مصرف عواید آن در مسجد امیر المومنین(ع)روستای ارقین توسط واقف خیر اندیش شعبانعلی کریمی انجام شده است.

ذوالقدر افزود: وقف دو زمین هر کدام به مساحت۱۰۰متر زمین برای توسعه حرم امامزاده روستای اینچه توسط واقفان خیر اندیش ابراهیم و کوچک آقا مرادی و همچنین وقف ۱۰۰متر زمین توسط حسین رضا مرادی و وقف۵۰۰متر مربع زمین در سالگرد رحلت رسوا اکرم(ص) برای توسه امامزاده پیرخدراینچه توسط حاج کوچک آقامرادی از دیگر وقف های ثبت شده در طول هفته وقف در شهرستان خدابنده است.

وی ادامه داد: امروز سه وافق خیر اندیش به نامهای محمد حسین،حمید و سعد اله خداکرمی به ترتیب هر کدام به مساحت55،300 و 250 متر زمین خود به ارزش کلی یک میلیارد ریال را در شهرستان خدابنده،روستای تورپاخلو وقف ساخت حسینیه حضرت ابو الفضل(ع)کردند.