ثبت دومین وقف در شهرستان خدابنده

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده از ثبت دومین وقف در شهرستان خدابنده در سومین روز از سال جدید خبر داد. به گزارش اشراق آنلاین،حجت‌الاسلام حسن رضا محمدی اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های بسیار مهم اوقاف تبیین آثار و برکات وقف در جامعه است. وی با اشاره به اینکه وقف موجب ارتباط انسان […]

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده از ثبت دومین وقف در شهرستان خدابنده در سومین روز از سال جدید خبر داد.81006440-5441259

به گزارش اشراق آنلاین،حجت‌الاسلام حسن رضا محمدی اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های بسیار مهم اوقاف تبیین آثار و برکات وقف در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه وقف موجب ارتباط انسان با دنیا پس از مرگ می‌شود، تصریح کرد: وقف معامله با خداست و تا روز قیامت دارای اجر و ثواب است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده در ادامه با اشاره به اینکه وقف در زمان پیامبر اکرم (ص) نیز رایج بود، اضافه کرد: در زمان آن حضرت هر شخصی که تمکن مالی داشت وقفی را از خود به یادگار گذاشت و این سنت حسنه به سبب توجه پیامبر در میان اصحاب ماندگار شد.

این مسئول در ادامه با اشاره به اقدامات اوقاف در راستای احیای موقوفات و همچنین ترویج این سنت حسنه در جامعه بیان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده توسط این اداره تنها سه روز پس از گذشت سال‌جاری دومین وقف در شهرستان خدابنده به ثبت رسیده است.

محمدی با بیان اینکه دومین موقوفه ثبت شده در شهرستان خدابنده از سوی فردی به نام محمدحسن اسدی و در قالب قطعه زمین 2 هزار متری وقف شده است، اظهار کرد: ارزش ریالی این موقوفه 200 میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه موقوفه مذکور به منظور ساخت مسجد در روستای آهار مشکین وقف شده است، توضیح داد: با احتساب وقف جدید تعداد موقوفات استان به 53 موقوفه رسیده است.

لازم به ذکر است، نخستین موقوفه ثبت شده در شهرستان خدابنده طی سال‌جاری از طرف محمدحسین حامدی با ارزش ریالی 175 میلیون ریال به منظور ساخت مسجد در شهر قیدار وقف شده بود.