ثامن الائمه،عملیات برجسته تاریخ دفاع مقدس است/شکست حصر آبادان،نتیجه درایت امام بود

فرمانده سپاه خدابنده گفت: نیروهای بعثی عراقی فکر می کردند که آبادان را برای همیشه از آن خود کرده اند اما در پی دستور امام (ره) یکی از چهار عملیات بزرگ و برجسته تاریخ دفاع مقدس رقم خورد، و آن عملیات ثامن الائمه بود. ولی اله ابراهیمی فرمانده سپاه خدابنده در گفت و گو با […]

%d8%b4%da%a9%d8%b3%d8%aa-%d8%ad%d8%b5%d8%b1-%d8%a2%d8%a8%d8%a7%d8%af%d8%a7%d9%86-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d9%87-%d9%88-%d8%b3%d9%81%db%8c%d8%af فرمانده سپاه خدابنده گفت: نیروهای بعثی عراقی فکر می کردند که آبادان را برای همیشه از آن خود کرده اند اما در پی دستور امام (ره) یکی از چهار عملیات بزرگ و برجسته تاریخ دفاع مقدس رقم خورد، و آن عملیات ثامن الائمه بود.

ولی اله ابراهیمی فرمانده سپاه خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات ثامن الائمه(شکست حصر آبادان) اظهار داشت: آبادان در هشتم آبان ماه سال ۵۹ زمانی که ۳۹ روز از حمله رژیم بعث عراق به ایران می گذشت ، با تلاش نیروهای بعثی برای تصرف این شهر روبه رو بود.

وی افزود: عراقی‌ها برای تصرف آبادان در منطقه ذوالفقاری، بر روی رودخانه بهمنشیر پل شناور نصب کردند و با عبور دادن قسمتی از نیروهای خود وارد آبادان شدند.

فرمانده سپاه خدابنده ادامه داد: نیروهای بعثی عراقی فکر می کردند که آبادان را برای همیشه از آن خود کرده اند اما در پی دستور امام (ره) یکی از چهار عملیات بزرگ و برجسته تاریخ دفاع مقدس رقم خورد، و آن عملیات ثامن الائمه بود.

وی افزود: ساعت یک بامداد روز پنجم مهر ماه سال ۶۰ رزمندگان اسلام عملیات خود را با رمز نصر من ‌الله و فتح قریب آغاز کردند و این عملیات پس از دو روز تلاش، استقامت و دلاوری رزمندگان اسلام نتیجه داد.

فرمانده سپاه خدابنده ادامه داد: به برکت خون شهدا در دنیا عزتمند و در امنیت کامل زندگی می کنیم بنابراین آسایش و آرامش امروز ما مرهون خون پاک شهداست.

وی افزود: اگر ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام نبود هیچ گاه توان مقابله در برابر دشمن تا دندان مسلح وجود نداشت چرا که جنگ ایران و عراق تنها جنگی بود که در طول تاریخ قدرت های شرق و غرب با هم متحد و هم پیمان شده و از لحاظ تجهیزات، نیروی انسانی و بودجه صدام را تامین می کردند بنابراین دشمن توانست به مرزهای ایران حمله و بخشی از کشور را اشغال کند.

فرمانده سپاه خدابنده ادامه داد: هدف اصلی دشمن از حمله به جمهوری اسلامی ایران نابودی انقلاب اسلامی بود ولی رزمندگان ما با نثار جان خویش حماسه بزرگی را آفریدند و پس از هشت سال دفاع جانانه دشمن را با خفت و خواری از مرزها رانده و در نهایت دشمن و تمام قدرت های جهانی با پذیرفتن شرایط ما در سازمان ملل سر تسلیم فرود آوردند.

ابراهیمی ابراز داشت: دشمن میداند در جنگ سخت و نظامی توان مقابله با ایران اسلامی را ندارد بنابراین به جنگ فرهنگی روی آورده تا با سست کردن ایمان و عقیده ملت ایران را به زانو در آورد.

فرمانده سپاه خدابنده با بیان اینکه، دشمن هیچ گاه دست از مبارزه برنداشته است ادامه داد: با توکل بر خدا و تلاش رهبر معظم انقلاب و امام راحل، دشمن به زانو درآمده و عقب نشینی کرده است.

این مسئول ادامه داد: و امروز، سالها از این عملیات پیروزمندانه می گذرد اما هر بار با مرور خاطرات آن روزها ابعاد تازه ای از این اقدام شجاعانه و تاکتیک بالای نظامی رزمندگان ایران اسلامی در این عملیات بازگو می شود.