تولید۱۲۰ هزار تن گندم در خدابنده/صرفه جویی بیش از ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب در خدابنده/احداث نیروگاه خورشیدی ۶۱ مگاواتی در خدابنده

 فرماندار خدابنده با بیان اینکه ۶۰ درصد گندم استان در قیدار تولید می‌شود، گفت: سالانه ۳۲۰ هزار تن گندم در قیدار تولید می‌شود که امسال به دلیل کاهش نزولات آسمانی ۱۲۰ هزار تن گندم تولید شد. به گزارش اشراق۲۴،حمید میرزایی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ۱۳۷ پرژه عمرانی شهرستان قیدار در بخش‌های […]

 فرماندار خدابنده با بیان اینکه ۶۰ درصد گندم استان در قیدار تولید می‌شود، گفت: سالانه ۳۲۰ هزار تن گندم در قیدار تولید می‌شود که امسال به دلیل کاهش نزولات آسمانی ۱۲۰ هزار تن گندم تولید شد.

به گزارش اشراق۲۴،حمید میرزایی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ۱۳۷ پرژه عمرانی شهرستان قیدار در بخش‌های مختلف کشاورزی، عمران شهرسازی، سرمایه‌گذاری و گازرسانی افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود که در مجموع اعتباری به میزان ۹۲ میلیارد و ۸۵۰ هزار تومان به آن‌ها اختصاص یافته است.

وی به احداث سیلوی ۱۰۰ هزار تنی غلات در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این سیلو توسط بخش خصوصی و با استفاده از تسهیلات دولتی احداث می‌شود.

فرماندار خدابنده با بیان اینکه عملیات گازرسانی بیش از ۲۰ روستا روز یکشنبه با حضور استاندار به اتمام می‌رسد، عنوان کرد: در حوزه شهری همه شهرهای قیدار و بیش از ۸۵ درصد روستاهای آن به شبکه گازرسانی متصل شده‌اند.

میرزایی از دیگر برنامه‌های هفته دولت در این شهرستان به افتتاح مجموعه گردشگری زرین‌رود اشاره کرد و گفت: ۱۹ پروژه عمرانی با اعتبار ۹ هزار و ۴۵۰ میلیون تومان اجرا می‌شوند.

وی به اجرای ۱۶ پروژه در حوزه بهداشت اشاره کرد و افزود: در حوزه آموزش و پرورش ۲ میلیارد تومان و برای پروژه‌های گردشگری نیز ۳۶۷ میلیون تومان هزینه شده است.

فرماندار خدابنده تعداد پروژه‌های شهرستان را در سال گذشته ۶۵ پروژه با اعتباری به میزان ۴۲ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: امسال تعداد پروژه‌ها رشد ۲۲۰ درصدی و اعتبار آنها رشد ۲٫۲ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه اگر مسیرهای شهرستان توسعه یابد، قیدار نیز توسعه‌ می‌یابد، عنوان کرد: مسیر گرماب که غار کتله خور در آن قرار دارد نامناسب بود و امسال تا حدودی زیر ساخت‌های آن تکمیل می‌شود و مسیر پر تردد خدابنده به ابهر به دلیل کم‌عرض بودن نامناسب بود که ان‌شاءالله عملیات دوبانده کردن آن آغاز می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه قیدار بزرگ‌ترین شهرستان شمال‌غرب کشور است، عنوان کرد: یکی از بزرگترین مسیرهای شمال‌غرب که استان‌های شمال زنجان را به جنوب کشور متصل می‌کند کم‌عرض بوده و وضعیت نامناسبی دارد که قرار است این مسیر به شریان اصلی ارتقا یاقته و امسال حدود هفت کیلومتر آن آسفالت شود.

وی به کمک ۳۰ میلیارد تومانی دولت به شهرداری این شهر به دلیل نوپا بودن آن اشاره کرد و گفت: ۱۰ میلیارد از محل جرائم راهنمایی و رانندگی و ۵۰ میلیارد ریال از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کمک شده است.

فرماندار خدابنده احداث بیمارستان ۹۶ تخت‌خوابی قیدار، تکمیل ۹۹ خانه بهداشت و پنج پایگاه فوریت‌های پزشکی را از اقدامات مربوط به حوزه بهداشت عنوان کرد و گفت: ۱۱ مرکز خانه سلامت نیز احداث شد که در مجموع برای این طرح‌ها ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه صرف شد.

وی از اقدامات بخش کشاورزی به مجهز شدن ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان به آبیاری تحت فشار با اعتبار ۴۵۰ ملیارد تومانی اشاره کرد و گفت: با این طرح بیش از ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب صرفه‌جویی شد.

میرزایی از طرح‌های حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری به احداث مجموعه آریا رنگ درخشان، پرورش قارچ خوراکی، سیلوی ۱۰۰ هزار تنی و افزایش ظرفیت سیلوی زرین‌آباد به میزان ۳۵۰ هزار تن اشاره کرد و افزود: ۲۵ درصد تسهیلات استان از طریق صندوق کارآفرینی امید با میزان ۲۸ میلیارد ریال در قیدار جذب شده و در چهار سال گذشته ۸ هزار شغل در این شهرستان ایجاد شده است.

فرماندار خدابنده با بیان اینکه ۶۰ درصد گندم استان در قیدار تولید می‌شود، گفت: سالانه ۳۲۰ هزار تن گندم در قیدار تولید می‌شود که امسال به دلیل کاهش نزولات آسمانی ۱۲۰ هزار تن گندم تولید شد.

وی با بیان اینکه قرار بود در پشت سد تالوار ۵۰ میلیون متر مکعب آب ذخیره کنیم و از آن آب بخش صنعت، کشاورزی و آب شرب را تامین کنیم، ابراز کرد: متاسفانه به دلیل کاهش نزولات آسمانی میزان آب ذخیره شده به ۱۳ میلیون متر مکعب رسید و تامین آب کشاورزی حذف شد.

میرزایی به رونق کشت گیاهان دارویی به ویژه زعفران در قیدار در برنامه‌های آتی اشاره کرد و گفت: نیروگاه خورشیدی ۶۱ مگاواتی با همکاری شرکت روسی در خمارک قیدار احداث می‌شود که برای ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر اشتغال‌زایی می‌کند.