توافق FATF فاجعه‏‌آمیز تر از کاپیتولاسیون است/ انعقاد قرارداد مالی به قیمت حقارت ملت ایران

امام جمعه قیدار گفت: FATFبه‏ مراتب بدتر و فاجعه‏‌آمیز تر از کاپیتولاسیون است، زیرا بر اساس آن ما دچار خود تحریمی نهادهایی چون سپاه و وزارت دفاع می‌‌شویم که وظیفه اصلی آن‏ها تأمین امنیت و اقتدار کشور است. به گزارش اشراق۲۴،حجت الاسلام طالبی امام جمعه قیدار اظهار کرد: مهم‏‌ترین مسأله در توافقFATF در این است […]

faft-563x353امام جمعه قیدار گفت: FATFبه‏ مراتب بدتر و فاجعه‏‌آمیز تر از کاپیتولاسیون است، زیرا بر اساس آن ما دچار خود تحریمی نهادهایی چون سپاه و وزارت دفاع می‌‌شویم که وظیفه اصلی آن‏ها تأمین امنیت و اقتدار کشور است.

به گزارش اشراق۲۴،حجت الاسلام طالبی امام جمعه قیدار اظهار کرد: مهم‏‌ترین مسأله در توافقFATF در این است اساساً تعریف ایران از تروریسم با تعریفی که آمریکا و برخی کشورهای دیگر از این موضوع دارند متفاوت است به‏ عنوان نمونه آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را جزو گروه‏‌های حامی تروریسم می‏‌داند.

وی افزود: کشورهای حاشیه خلیج فارس که عضو FATF هستند نیز اخیراً حزب‏‌الله لبنان را جزو گروه‏‌های تروریستی فهرست کرده‏‌اند و از آن طرف منافقین که تا مرفق دستشان به خون مظلومان آغشته است را از لیست گروه‌های تروریستی خارج می‌سازند.

امام جمعه قیدار تصریح کرد: ایران برای خروج از فهرست سیاه کشورهای غیر همکار با کارگروه اقدام مالی (FATF) باید همه اطلاعات اقتصادی و مالی خود را برای راستی‏‌آزمایی درباره عدم حمایت مالی از تروریسم و هم‏چنین مقابله با پولشویی در اختیار این مجموعه قرار دهد.

طالبی گفت: این اقدام موجب خواهد شد اسناد حساس مالی کشورمان در اختیار دشمنان قرار گیرد و شبکه بانکی جمهوری اسلامی ایران از همکاری با نهادها و اشخاصی که در فهرست تحریم‏‌های به‏ اصطلاح بین‏‌المللی هستند، منع شود.

وی تصریح کرد: در نتیجه عمل به (FATF) برخی از مهم‏‌ترین این مؤسسات عبارتند از؛ صدا و سیما، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، قرارگاه خاتم‏ الانبیا(ص)، وزارت اطلاعات، سازمان صنایع دفاعی، که به لطف این توافق محرمانه، مشمول تحریم‏‌های داخلی شده و خواهند شد.

امام جمعه قیدار گفت: (FATF) یک حقارتی است برای ملت ایران که کارشناسان آن‏ را بدتر از قانون کاپیتولاسیون می‏‌دانند، زیرا آن تنها در پی ایجاد مصونیت برای اتباع آمریکایی بود، اما این قرارداد به‏ مراتب بدتر و فاجعه‏‌آمیز تر از کاپیتولاسیون است، چراکه بر اساس آن ما دچار خود تحریمی نهادهایی چون سپاه و وزارت دفاع می‏‌شویم که وظیفه اصلی آن‏ها تأمین امنیت و اقتدار کشور است.