بی‌توجهی مسئولان گردشگری در اطلاع‌رسانی علت ناشناس ماندن غار کتله خور خدابنده

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: علت ناشناس ماندن غار کتله خور بی‌توجهی مسئولان گردشگری در اطلاع‌رسانی است. به گزارش اشراق۲۴،احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری غار کتله‌خور در استان زنجان، گفت: این غار یکی از زیباترین غارهای خشکی جهان است اما متاسفانه به دلیل دوری از مرکز، نبود […]

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: علت ناشناس ماندن غار کتله خور بی‌توجهی مسئولان گردشگری در اطلاع‌رسانی است.

به گزارش اشراق۲۴،احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری غار کتله‌خور در استان زنجان، گفت: این غار یکی از زیباترین غارهای خشکی جهان است اما متاسفانه به دلیل دوری از مرکز، نبود زیرساخت‌های مناسب و ناشناس ماندن غریب و مهجور است؛ حتی بسیاری از مردم کشور اسم این غار را نشنیده‌اند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علت ناشناس ماندن این غار بی‌توجهی مسئولان گردشگری در اطلاع‌رسانی است، ادامه داد: این مسئولان وظیفه دارند مناطق گردشگری کشور را به مردم معرفی کنند تا با جذب گردشگر درآمدزایی انجام شود؛ هم‌چنین صداوسیما با ساخت برنامه‌هایی با مضمون آشنایی مردم با پتانسیل‌های گردشگری می‌تواند در این زمینه اقدامات مناسبی انجام دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه عدم دلسوزی مسئولان استانی و کشوری مشکل اصلی رسیدگی به این غار است، تصریح کرد: مسئولان مربوطه دائم به مردم در زمینه رسیدگی به این غار وعده‌هایی می‌دهند درحالی که به این موضوع هیچ‌توجهی نمی‌شود و فعالیتی در جهت بهبود زیرساخت‌های مناسب جهت جذب توریست انجام نمی‌شود؛ از زمان کشف این غار توجهی به آن نشده است در حالی که این جاذبه گردشگری می‌توانست در اشتغال‌زایی، ارتقای وضعیت منطقه و موقعیت‌های اقتصادی اثرات مثبتی داشته باشد.

بیگدلی با انتقاد از عملکرد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص عدم استفاده از ظرفیت‌های گردشگری جهت کاهش نرخ بیکاری، اظهار کرد: در کشور مشکل بیکاری بیداد می‌کند اما متاسفانه از پتانسیل‌های موجود استفاده‌ای نمی‌شود چرا که می‌توان با جذب گردشگر شغل ایجاد کرد و جوانان را از بیکاری نجات داد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: جهت حفظ و نگهداری این غار اقداماتی انجام شده است اما کافی نیست و نیاز است برای ادامه حیات آن کارهای بیش‌تری انجام شود هم‌چنین باید با ارائه امکانات و وسایل رفاهی بیش‌تر به مردم جذب گردشگر را افزایش داد که این موضوع نیازمند همکاری و دلسوزی مسئولان است.