بیکاری اساسی‎ترین مشکل مردم زنجان است

عضو شورای اسلامی شهر زنجان گفت: نبود شغل و بیکاری مهم‏ترین مشکل مردم زنجان به شمار می‎رود. به گزارش اشراق آنلاین به نقل ازخبرگزاری فارس، سعید خدادادی ظهر امروز در نشست خبری نمایندگان شوراهای اسلامی شهرستان‎ها اظهار داشت: در حال حاضر اشتغال مهم‎ترین مطالبات مردم زنجان است. وی با اشاره به اینکه سالی 300 نفر […]

عضو شورای اسلامی شهر زنجان گفت: نبود شغل و بیکاری مهم‏ترین مشکل مردم زنجان به شمار می‎رود.13920717000377_PhotoA

به گزارش اشراق آنلاین به نقل ازخبرگزاری فارس، سعید خدادادی ظهر امروز در نشست خبری نمایندگان شوراهای اسلامی شهرستان‎ها اظهار داشت: در حال حاضر اشتغال مهم‎ترین مطالبات مردم زنجان است.

وی با اشاره به اینکه سالی 300 نفر فقط در رشته معماری در استان زنجان فارغ‎التحصیل می‎شوند بدون آنکه برای آینده شغلی این افراد تمهیداتی اندیشیده شده باشد، تصریح کرد: در حالی که استان زنجان با وجود مواد معدنی با ارزش همچون کائولن که خاک با ارزشی بوده و بسیار ارزان صادر می‏‌شود نیاز به رشته‎های جدید همچون سرامیک دارد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر روستاهای استان با بیکاری پنهان مواجه هستند، اضافه کرد: این افراد نیازمند اشتغال محلی هستند که این امر نیز خود نیاز به مدیریت دولتی دارد.

خدادادی با تاکید بر اینکه قبلاً صنایع‌دستی مورد توجه بوده در حالی که امروز به نوعی مغفول مانده و توجه جدی به آن صورت نمی‏‌گیرد، بیان داشت: باید از ظرفیت‎های محلی برای اشتغالزایی و توسعه آنها استفاده کرد.

این عضو با تاکید بر اینکه برنامه‏ریزی‏‌های ما متناسب با ظرفیت‎ها نیست، ادامه داد: باید به تناسب ظرفیت‎ها بارگذاری شود.

وی در زمینه طرح‎های مختلف تفصیلی نیز با اشاره به اینکه طرح‏‌های تفصیلی یا صحیح نیستند و یا اگر درست باشند مغایرت‎های زیادی در آنها مشاهده می‎شود، افزود: در حال حاضر برای یک زمین 35 متری که در طرح سبزه میدان قرار گرفته است، کارشناس قیمت بالایی ارائه کرده که اینگونه تملک‎ها نیاز به سرمایه بالا دارد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه با ابراز اینکه شورای اسلامی استان مظلوم واقع شده است، یادآور شد: استانداری وظیفه دارد که از امکانات موجود در اختیار شوراها نیز قرار دهد.