بیمه ایران پس از سال‌ها، دست بیمه‌گذاران را در حنا گذاشت

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه پس از گذشت بیش از ۱۰ سال بیمه ایران به تعهدات خود عمل ننموده است، گفت: نبود نظارت دقیق بر بیمه‌ها موجب افزایش نارضایتی‌ها خواهد شد.

به گزارش نسیم اشراق به نقل از خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ در سال ۱۳۹۱ وزارت نیرو طی تفاهم‌نامه‌ای با موضوع بیمه عمر و حوادث تلفیقی پرسنل وزارت نیرو با شرکت‌های بیمه ایران. دانا. میهن. سینا. دی اقدام به بیمه نمودن کلیه پرسنل نموده که بخش قابل‌ملاحظه‌ای از حق بیمه ماهیانه را در این مدت از حقوق پرسنل کسر نموده است.
حال اینکه پس از ده سال علی‌رغم وجود تعهدات بیمه عمر و سایر حقوق تا پایان عمر برای هر بیمه شده و بدون روشنگری در این باره اقدام به سوق‌دادن پرسنل به مسیر بازخرید بیمه و تضییع حقوق این دسته از کارمندان کرده است.
مجید گودرزی کارشناس اقتصادی درباره این موضوع به راه دانا اظهار کرد: در سال ۹۱ وزارت نیرو طی قراردادی نیروهای خود را بیمه عمر و حوادث کرده است و حالا پس از گذشت بیش از ۱۰ سال برای جلوگیری از بازخرید بیمه‌نامه با وجود مخالفت شدید ذی‌نفعان و شرکت‌کنندگان در این طرح به‌جای تمدید سالیانه، اقدام به تمدید شش‌ماهه آن کرده است و پس از پایان این مدت هم به بهانه‌های مختلف از پرداخت بازخریدی در وجه ذی‌نفعان خودداری می‌کند.

وی ادامه داد: ۲۵۰۰ نفر از ذی‌نفعان در برق منطقه‌ای تهران خواستار ورود نهادهای نظارتی و قانون‌شکن بیمه ایران در برابر خلف وعده‌های مکرر این شرکت شده‌اند.

این فعال حوزه اقتصادی و سیاسی افزود: این عده از بیمه‌شدگان همچنین خواستار صدور مجوز وزارت کشور برای تجمع در مقابل شرکت بیمه ایران نیز شده‌اند تا صدای خود را به مسئولین این حوزه برسانند.

وی در پایان گفت: متأسفانه نبود نظارت بر بیمه‌ها باعث بروز نارضایتی‌های گسترده شده است و بیمه مرکزی ایران هم گویا از این قانون‌شکنی‌ها بدش نمی‌آید و فعلاً کاملاً منفعلانه به موضوع می‌نگرد که امید داریم با ورود نهادهای مسئول مشکل این دسته از ذی‌نفعان برطرف گردد.