بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی رسول اکرم خدابنده با حضور وزیر بهداشت کلنگ زنی شد+تصاویر

مراسم کلنگ زنی بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی رسول اکرم با حضور وزیر بهداشت و درمان و مسئولان استان زنجان و شهرستان خدابنده در شهر قیدار برگزار شد. به گزارش نسیم اشراق،امروز همزمان با نهمین سفر استانی سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به استان زنجان، مراسم کلنگ زنی بیمارستان ۲۲۰ […]

مراسم کلنگ زنی بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی رسول اکرم با حضور وزیر بهداشت و درمان و مسئولان استان زنجان و شهرستان خدابنده در شهر قیدار برگزار شد.

به گزارش نسیم اشراق،امروز همزمان با نهمین سفر استانی سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به استان زنجان، مراسم کلنگ زنی بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی رسول اکرم با حضور مسئولان استان زنجان و شهرستان خدابنده و اقشار مختلف مردم در شهر قیدار برگزار شد.

در ابتدا قزلباش رییس علوم پزشکی استان زنجان به ایراد سخن پرداخت وگفت: به برکت دولت تدبیر و امید تعداد تخت های بیمارستان امیر المومنین شهر قیدار را از ۷۵ به ۹۰ تخت افزایش دادیم.

وی افزود: شهرستان خدابنده از شهرستانهای محروم محسوب می شود و برطرف کردن نیاز بهداشت و درمان این شهرستان با توجه به گستردگی جمعیت آن از الویت های کاری ما بوده و خواهد بود.

سپس بیگدلی نماینده مردم خدابنده اظهار کرد: به مدت ۸ ماه پیگیر اخذ مجوز و اعتبار برای بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی رسول اکرم بودم و به لطف خداوند این کار با همت شخص وزیر بهداشت و استاندار زنجان محقق شد.

وی افزود: در ابتدای دوره نماینگی ام دو قول به مردم خدابنده داده ام یکی احداث بیمارستان که در حال پیگیری و انجام است و دیگری حل مشکل اشتغال در این شهرستان بود که با احداث و راه اندازی این بیمارستان ۵۰۰ الی ۶۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغال پیدا می کنند و برای تعداد دیگری نیز به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد می شود.

سپس درویش امیری استاندار زنجان گفت: بنده تا یکشنبه زنجان هستم و روز یکشنبه از قطار دولت پیاده شده و تودیع می‌شوم، پس بنابراین راحت‌تر می‌توانم صحبت کنم.

وی افزود: به عقیده بنده بدون اغراق وزیر بهداشت پرکارترین عضو کابینه است و ای کاش همه اعضای دولت و کابینه و وزرای ما به اندازه جنابعالی با دلسوزی به استان‌ها سفر می‌کردند.

استاندار زنجان ادامه داد: خدمت به مردم شهرستان خدابنده لذت دیگری دارد چون دارای مردمانی سخت کوش و پر تلاش است و به واقع از شهرستانهای محروم استان زنجان محسوب می شود.

سپس عبدی نماینده به ورزان شهرستان خدابنده به ایراد سخن پرداخت وگفت: به نظر بنده آقای قاضی زاده هاشمی امیر کبیر زمان است و مطمئنا مردم شهرستان خدابنده قدردان زحمات ایشان هستند.

وی افزود: ما بهورزان خدابنده دو در خواست داریم که البته قبلا هم پیگیری کرده ایم ولی به نتیجه نرسیده ایم اولی دوران تحصیل بهورزان را جز سوابق آنها در نظر بگیرید و دوم اینکه به سختی کار ما نیز توجه کنید.

سپس حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار به ایراد سخن پرداخت و ضمن تشکر از خدمات وزیر بهداشت و استاندار زنجان اظهار کرد: آقای قاضی زاده هاشمی وزیر پر تلاشی هستند که به پشت میز نشستن اکتفا نمی کند و برای خدمت به مردم راهی شهرستانها می شود و این کار جای ستایش و تقدیر دارد.

وی افزود: در گذشته بیمارستان خدابنده و خانه های بهداشت این شهرستان خرابه ای بیش نبود ولی در حال حاضر با برخی از بیمارستان های خصوصی برابری و حتی از بعضی از آنها نیز برتری دارد.

در ادامه این مراسم خانم رویا سلطانی قهرمان مسایقات پاراالمپیک آسیا در سال۲۰۱۸ که سفیر سلامت نیز بود به ایراد سخن پرداخت و در پایان سخنان خود مدال های خود را به وزیر بهداشت و ریس علوم پزشکی زنجان اهدا کرد که این دو نفر هم باز مدال ها را به وی بازگرداندند.

سپس وزیر بهداشت به ایراد سخن پرداخت وگفت: جلسه امروز ما در این شهرستان بسیار مطلوب و رضایت بخش بود و استان زنجان دارای مردمی فهیم،معتقد و انقلابی است در ضمن این که این استان آب و هوا و خاک مناسبی دارد.

وی افزود: امروز کلنگ بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی خدابنده که به حق یکی از نیازهای مهم و اساسی مردم این شهرستان است به زمین زده خواهد شد و کارهای طراحی و تامین اعتبار آن انجام شده است و کار ساخت آن از اواخر آبان ماه سال جاری آغاز می شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: کلنگ زنی این بیمارستان با نام رسول اکرم در ماه ربیع الاول که ولادت پیامبر عظیم الشان است را به فال نیک می گیریم و امیدواریم که این بیمارستان بتواند مشکلات بهداشت و درمان مردم شهرستان خدابنده را مرتفع کند.

وی افزود: امنیت و سلامت دو فاکتور برای پیشرفت و توسعه محسوب می شود و ما سعی داریم بخش دوم را در سراسر کشور محقق کنیم.

وزیر بهداشت در پایان سخنان خود تصریح کرد: به واقع خانم سلطانی جمله خواستن توانستن است را معنا کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس آیه قرآن اگر مردم خود به هم رحم کنند و بر کفار فشار بیاورند همه مشکلات کشور حل خواهد شد و درباره خواسته به ورزان خدابنده نیز قول داد که به دو درخواست آنها رسیدگی کند.

شایان ذکر است امسال ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی خدابنده اختصاص یافته است و این بیمارستان در پنج طبقه ساخته می شود و ۲۰ هزار مترمربع زیربنا خواهد داشت.