بیمارستان خدابنده جوابگوی نیازهای درمانی شهرستان نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان به جمعیت ۱۸۰ هزار نفری شهرستان خدابنده اشاره کرد و گفت: بیمارستان خدابنده ۹۶ تختخواب دارد که این مقدار برای پاسخ به نیاز‌های درمانی جمعیت ۱۸۰ هزار نفری این شهرستان جوابگو نیست. به گزارش اشراق آنلاین،، علیرضا بیگلری امروز در نشست خبری آغاز مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت با […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان به جمعیت ۱۸۰ هزار نفری شهرستان خدابنده اشاره کرد و گفت: بیمارستان خدابنده ۹۶ تختخواب دارد که این مقدار برای پاسخ به نیاز‌های درمانی جمعیت ۱۸۰ هزار نفری این شهرستان جوابگو نیست. th

به گزارش اشراق آنلاین،، علیرضا بیگلری امروز در نشست خبری آغاز مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت با ابلاغ کتاب جدید ارزش‌گذاری نسبی خدمات سلامت اظهار کرد: وزیر بهداشت نیز همراه رئیس جمهور به استان زنجان سفر می‌کند که در حوزه سلامت با همفکری و ایجاد محیط رسانه‌ای می‌توانیم حداکثر بهره برداری را از این سفر به عمل بیاوریم.

وی با اشاره به راه اندازی دانشگاه دندانپزشکی از آغاز سال تحصیلی افزود: از اول مهر‌ماه دانشجویان رشته دندانپزشکی در زنجان در دانشکده دندانپزشکی مشغول به تحصیل شده‌اند که این مرکز با حضور وزیر بهداشت در سفر ریاست جمهوری به استان زنجان افتتاح می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با توجه به اجرای کلیدی‌ترین برنامه‌های طرح تحول سلامت خاطرنشان کرد: بازدید از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در سفر رئیس جمهور و هیئت همراه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و با فراهم شدن مقدمات اولیه مسئولان برای اجرای طرح سوم سلامت علاقه‌مند شده و تمهیدات لازم را انجام می‌دهند.

وی با توجه به توسعه دانشگاه‌های علوم پزشکی ابراز کرد: ما از پراکندگی دانشکده‌های علوم پزشکی در زنجان بسیار رنج برده‌ایم که با تجمع دانشگاه‌ها در یک مرکز و متمرکز شدن آنها با رهنمودهای مسئولان تمهیدات لازم انجام می‌شود.

بیگلری با اشاره به بهره برداری از سی‌تی‌اسکن جدید بیمارستان ولیعصر(عج) گفت: با اعتبار 2.5 میلیارد تومان در مدت زمان کوتاه مشکل تجهیزاتی این مرکز با بهره برداری سی‌تی‌اسکن جدید در بیمارستان ولیعصر(عج) حل شده است.

وی با بیان اینکه هیئت همراه رئیس جمهور از مراکز درمانی شهرستان‌ها هم بازدید می‌کند، عنوان کرد: تکمیل و تحویل بیمارستان 220 تختخوابی شهرستان ابهر و ساخت بخش‌های جدید در بیمارستان امیرالمؤمنین شهرستان خدابنده که 96  تختخواب دارد و این مقدار برای پاسخ به نیاز‌های درمانی جمعیت 180 هزار نفری این شهرستان جوابگو نیست از جمله اعتبارات درخواستی از سفر رئیس جمهور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه تکمیل بخش سوختگی بیمارستان آیت‌الله موسوی 10 میلیارد ریال بودجه می‌طلبد، تصریح کرد: این بخش نیز از جمله پروژه‌هایی است که با تامین و تخصیص اعتبار انجام می‎شود و همه پروژه‌هایی که تا 70 درصد تکمیل شده‌اند با تامین اعتبارات در سفر رئیس جمهور تکمیل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: ساخت بنای جدید دانشگاه پرستاری مامایی و راه اندازی کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی از جمله اقدامات در دست انجام است و نیز دانشکده پرستاری ابهر در حدود 95 درصد پیشرفت دارد که با تامین اعتبار تکمیل می‌شود.

بیگلری با اشاره به کمبود تخت در بخش ICU بیمارستان‌های استان زنجان اظهار کرد: فضای لازم وجود دارد ولی به دلیل نبود تجهیزات و امکانات مورد نیاز در بخش ICU کمبود تخت داریم.

وی با توجه به اینکه از نظر پزشکی در مقایسه با کشورهای دیگر جلو هستیم، گفت: کشورمان نسبت به صنعت در حوزه پزشکی بسیار پیشرفته است ولی درآمد پزشکان و به ویژه جراحان بسیار پایین است و در تلاشیم با جلوگیری از تخلفات از پرداخت غیر رسمی در حوزه سلامت جلوگیری کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان ابراز کرد: سونامی سرطان در کشور ایران مانند دیگر کشورها در حال شکل‌گیری است و که افزایش عمر انسان از جمله عوامل آن است که با افزایش عمر انسان تقسیم سلول‌های بدن دچار مشکل می‌شود و نیز تغذیه نامناسب، عدم فعالیت و دیگر موارد از عوامل ابتلا به بیماری سرطان است.

وی با توجه به اینکه استان زنجان در سرطان معده آمار بالایی دارد، عنوان کرد: استان زنجان و استان‌های منطقه شمال‌غرب کشور در ابتلا به سرطان معده آمار بالایی نسبت به دیگر نقاط کشور را دارا هستیم در حالی که در انواع دیگر سرطان نسبت به آمار کشوری رتبه متوسطی را داریم.